Citat:
Ursprungligen postat av
Meadowsheart
Det var inget scoop - det syntes ju på fler frågeställare att vi fattat det rätt långt innan, typ redan första inlägget av den användaren. Jag påstår att den som postade detta regelbrottsinlägg också har lite annorlunda info och inte alls har funnits här på forumet i 25 år utan det var första inlägget o att bryta direkt mot regeln o vara först att stå på MGM 1 (MGK) sida tyder inte på att det var "bara en teori". Några uppfattar det som ett försök att "ta tillbaka hedern" inlägg också.
För mig var det en scoop/bombshell faktiskt, jag hade inte ens tänkt tanken.
Men du har rätt att det är ett regelbrott och man kan ju tänka lite som en journalist gör när man sitter på ett bombshell, man velar fram och tillbaka om man ska hålla inne på informationen eller inte. Likt Oisin Cantwell som säger att de håller inne på ett scoop de har relaterat till det här fallet pga att det är känsligt. Nu är ju inte det här forumet ett forum för journalister men man kanske ska tänka som de gör lite.
Jag kan dock tycka att det är skumt att det är fritt fram för folk att hänga ut misstänkta gärningsmän/anhöriga som väldigt många gör stup i kvarten, men att det här skulle vara så mycket värre. Jag tycker det är ungefär samma sak faktiskt.
Angående om den snubben hade någon slags agenda med att pusha iden om att MGK inte var den pådrivande parten utan att den stora förövaren är MGM, jag tycker att det är ställt bortom alla rimliga tvivel nu med mediaartiklarna som kom idag att det är solklart att det är MGK som håller i alla tyglar som finns, så den teorin är avmyggad i min bok.