2024-03-20, 22:17
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oneeye-q
Jag tror det måste varit en felsägning eller feltolkning i efterlyst att de två bröderna har ett barn var med WK. Eftersom hon varit tillsammans med FV en längre tid måste hon varit otrogen mot sin man med hans lillebror..

Jag tror också detta är en i raden av alla felsägningar som AB och Expressen levererat från dag 1, de har varit ute och cyklat flera gånger. Dock så finns det uppmärksammade case där detta har hänt - Ryan Giggs var otrogen med sin brorsas fru i 8 år har jag för mig tills bomben briserade. Det slutade inte med något mord, men det var en chock för fotbollsvärlden när det kom fram.
Citera
2024-03-20, 22:21
Medlem
Citat:
Jag tror det måste varit en felsägning eller feltolkning i efterlyst att de två bröderna har ett barn var med WK. Eftersom hon varit tillsammans med FV en längre tid måste hon varit otrogen mot sin man med hans lillebror..
sen stod det hon anställdes i februari och då dolde sin mage snyggt trots att hon var långt gången. För mig är man lång gången när man kanske är i mån 4-6, dvs hon borde fött nångång under sommarmånaderna. Så yngsta barnet borde vara runt 8-10mån nu.

Precis det stod att hon var långt gången när hon började och arbetade fram till hon skulle föda, det blir en aning motsägelsefullt och svårtolkat. Men kan vara som du säger om åldern på barnet och att W bara var mammaledig en väldigt kort period och arbetade en period fram till hon slutade i november. Det är ju ofta media missförstått saker.

Så det är fullt möjligt en felsägning från efterlyst eftrsom ingen annan media rapporterat om detta. Men å andra sidan kan ju efterlyst råkat informera om något de inte fick knysta om, än.
Citera
2024-03-20, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Om man har ett scoop och listat ut något så kan jag dock förstå att man vill presentera det. Det var emot reglerna men jag måste säga att det var en robust analys av den postern, tror att den stämde till punkt och pricka faktiskt.

Med tanke på att alla möjliga sorters sjuka rasse-kommentarer på det här forumet får bestå omoddat kan jag förstå att postern som presenterade sitt case inte förstod att det bröt mot en regel.

I vilket fall var det synd att det blev en skrämseleffekt av det hela.

Det var inget scoop - det syntes ju på fler frågeställare att vi fattat det rätt långt innan, typ redan första inlägget av den användaren. Jag påstår att den som postade detta regelbrottsinlägg också har lite annorlunda info och inte alls har funnits här på forumet i 25 år utan det var första inlägget o att bryta direkt mot regeln o vara först att stå på MGM 1 (MGK) sida tyder inte på att det var "bara en teori". Några uppfattar det som ett försök att "ta tillbaka hedern" inlägg också.
Citera
2024-03-20, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hishhish
Precis det stod att hon var långt gången när hon började och arbetade fram till hon skulle föda, det blir en aning motsägelsefullt och svårtolkat. Men kan vara som du säger om åldern på barnet och att W bara var mammaledig en väldigt kort period och arbetade en period fram till hon slutade i november. Det är ju ofta media missförstått saker.

Så det är fullt möjligt en felsägning från efterlyst eftrsom ingen annan media rapporterat om detta. Men å andra sidan kan ju efterlyst råkat informera om något de inte fick knysta om, än.
Tilllägger: ja det är makabert som det är med mordet, att hon skulle ha barn med två bröder borde blivit en uppgörelse mellan dom och inte gett sig på BO. Så det bör vara fel uppgift.
Citera
2024-03-20, 22:32
Medlem
Citat:
sen stod det hon anställdes i februari och då dolde sin mage snyggt trots att hon var långt gången. För mig är man lång gången när man kanske är i mån 4-6, dvs hon borde fött nångång under sommarmånaderna. Så yngsta barnet borde vara runt 8-10mån nu.
En till annorlunda analys. Intressant.
Citera
2024-03-20, 22:37
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Det var inget scoop - det syntes ju på fler frågeställare att vi fattat det rätt långt innan, typ redan första inlägget av den användaren. Jag påstår att den som postade detta regelbrottsinlägg också har lite annorlunda info och inte alls har funnits här på forumet i 25 år utan det var första inlägget o att bryta direkt mot regeln o vara först att stå på MGM 1 (MGK) sida tyder inte på att det var "bara en teori". Några uppfattar det som ett försök att "ta tillbaka hedern" inlägg också.

För mig var det en scoop/bombshell faktiskt, jag hade inte ens tänkt tanken.

Men du har rätt att det är ett regelbrott och man kan ju tänka lite som en journalist gör när man sitter på ett bombshell, man velar fram och tillbaka om man ska hålla inne på informationen eller inte. Likt Oisin Cantwell som säger att de håller inne på ett scoop de har relaterat till det här fallet pga att det är känsligt. Nu är ju inte det här forumet ett forum för journalister men man kanske ska tänka som de gör lite.

Jag kan dock tycka att det är skumt att det är fritt fram för folk att hänga ut misstänkta gärningsmän/anhöriga som väldigt många gör stup i kvarten, men att det här skulle vara så mycket värre. Jag tycker det är ungefär samma sak faktiskt.

Angående om den snubben hade någon slags agenda med att pusha iden om att MGK inte var den pådrivande parten utan att den stora förövaren är MGM, jag tycker att det är ställt bortom alla rimliga tvivel nu med mediaartiklarna som kom idag att det är solklart att det är MGK som håller i alla tyglar som finns, så den teorin är avmyggad i min bok.
Citera
2024-03-20, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falleritjohej
Denna tråden handlar om ett mord, det är väl något du som varit här tillräckligt länge för att veta då.
Hur påverkas mitt omdöme av hur länge jag varit medlem med detta konto? Det brukar anses att ju längre man är här desto sämre omdöme 😉
Nyreggade medlemmar brukar ofta ha en orsak till varför de hoppar in i just en specifik tråd. Det handlar inte om omdöme utan kan tex vara värt att uppmärksamma andra på att det tex kan vara en insider. Vi som varit med här ett tag har tex varit med om att mördaren plötsligt dyker upp i tråden (vem glömmer "betongjocke" som var efterlyst och skrev i tråden att han åkt på semester till Thailand tex?!) Vi vet att nyreggade kan komma med någon helt annan information än den som tidigare framkommit helt enkelt. Det var enda orsaken så du behöver inte bli stött för det.
Citera
2024-03-20, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
För mig var det en scoop/bombshell faktiskt, jag hade inte ens tänkt tanken.

Men du har rätt att det är ett regelbrott och man kan ju tänka lite som en journalist gör när man sitter på ett bombshell, man velar fram och tillbaka om man ska hålla inne på informationen eller inte. Likt Oisin Cantwell som säger att de håller inne på ett scoop de har relaterat till det här fallet pga att det är känsligt. Nu är ju inte det här forumet ett forum för journalister men man kanske ska tänka som de gör lite.

Jag kan dock tycka att det är skumt att det är fritt fram för folk att hänga ut misstänkta gärningsmän/anhöriga som väldigt många gör stup i kvarten, men att det här skulle vara så mycket värre. Jag tycker det är ungefär samma sak faktiskt.

Angående om den snubben hade någon slags agenda med att pusha iden om att MGK inte var den pådrivande parten utan att den stora förövaren är MGM, jag tycker att det är ställt bortom alla rimliga tvivel nu med mediaartiklarna som kom idag att det är solklart att det är MGK som håller i alla tyglar som finns, så den teorin är avmyggad i min bok.
För att vara lite tydligare - kanske även denna användare var någon typ av insider? Och det handlar i just i detta fall typ inte om hänga ut utan om man misstänker att någon kan vara insider låtsas man lite ovetande för att få ut mer information helt enkelt. Vem minns inte "betongjocke"som började kommentera själv i tråden (efterlyst för att ha gjutit in en tjej i betong)
Citera
2024-03-20, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Vad heter den postern?
Jag har missat det inlägget.
Använd sökfunktionen på mitt namn så har jag citerat inlägget
Citera
2024-03-20, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hishhish

Felsägningen kan ju ha bestått av att det är AA som är pappa till det yngre barnet. Kanske inte officiellt och det är därför AB inte kan publicera vissa omständigheter.
Citera
2024-03-20, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Nyreggade medlemmar brukar ofta ha en orsak till varför de hoppar in i just en specifik tråd. Det handlar inte om omdöme utan kan tex vara värt att uppmärksamma andra på att det tex kan vara en insider. Vi som varit med här ett tag har tex varit med om att mördaren plötsligt dyker upp i tråden (vem glömmer "betongjocke" som var efterlyst och skrev i tråden att han åkt på semester till Thailand tex?!) Vi vet att nyreggade kan komma med någon helt annan information än den som tidigare framkommit helt enkelt. Det var enda orsaken så du behöver inte bli stött för det.
ja!
Dina sammanfattningar är som att läsa starten av förundersökning.
Saknar brottsplats fotona bara. Och saknar Förhör!

Bästa sammanfattningen, mycket att fundera över.
.plus nya skarpa inlägg i tråden.
Citera
2024-03-20, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja!
Dina sammanfattningar är som att läsa starten av förundersökning.
Saknar brottsplats fotona bara. Och saknar Förhör!

Bästa sammanfattningen, mycket att fundera över.
.plus nya skarpa inlägg i tråden.
Det blir enormt mycket spekulationer o en hel del skitsnack så det är lätt att tappa bort sig i trådar som dessa så jag försöker bara skilja lite på vad vi faktiskt vet o vad som är trådsanningar o gissningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in