2024-03-20, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oneeye-q
Det var jag som skrev det nämnda inlägget, och jag hade lite dålig koll på alla regler. Det mest väsentliga framkommer i det klippta citatet, men visst en del av det som är bortklippt bygger på inlägg av en annan användare jag nämnde.

Jag försöker inte rentvå någon utan det var endast min personliga teori(gissningar) om vad som hänt. Det mesta är väl fortfarande rätt luddigt, man vill höra mer från media om vad som händer nu.

Ja och du gissade nog inte helt fel heller eftersom någon inte ville va med mer.
Citera
2024-03-20, 10:05
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ab:

”En före detta kollega berättar för Aftonbladet att både mannen och kvinnan arbetat för samma hemtjänst i Nacka.
Kollegan berättar att de båda misstänkta började jobba på hemtjänsten under sommaren 2023.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P4Wa87/misstankta-vaskmordaren-betedde-sig-markligt

En manlig kollega hade pratat med sin chef om att kvinnan kändes märklig och verkade kylig. Tittade honom inte i ögonen och sa knappt hej. Kollegan fick inte gehör hos chefen, vilket han också förstod.

Mannen var däremot charmig och social.

Gissar Attendo.
Citera
2024-03-20, 10:07
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hishhish
Och grannar hade väl varken hört eller sett något ovanligt, varken det aktuella datumet eller annat tillfälle. Grannarna hade inget att rapportera om alls vad jag minns.

Hur mördar man en fullvuxen man på ett "tyst" sätt som inte stökar till? Det enda scenariot är väl i sådant fall förgiftning.
Citera
2024-03-20, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ab:

”En före detta kollega berättar för Aftonbladet att både mannen och kvinnan arbetat för samma hemtjänst i Nacka.
Kollegan berättar att de båda misstänkta började jobba på hemtjänsten under sommaren 2023.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P4Wa87/misstankta-vaskmordaren-betedde-sig-markligt

En manlig kollega hade pratat med sin chef om att kvinnan kändes märklig och verkade kylig. Tittade honom inte i ögonen och sa knappt hej. Kollegan fick inte gehör hos chefen, vilket han också förstod.

Mannen var däremot charmig och social.

Vännerna från skolan har beskrivit henne som social och trevlig. Frågan är varför hon skulle vara kylig mot en kollega och knappt säga hej..kan det vara för att Farid arbetade på samma ställe och hon därför markerade så just för att kollegan var en man? Det framkommer inte att WK var sån mot alla kollegor inom hemtjänsten, men nu gissar jag ju bara förstås.
Citera
2024-03-20, 10:09
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beringer
De hade andra förutsättningar, pengar och hemliga nätverk som hjälpte dem. Vet att inom varje ambassad så finns svensk polis representerad. Kommer inte ta länge innan "Fastgruppen" har dem. Det kostar mycket pengar och kunskap för att hålla sig under radarn.

Jo, det du säger stämmer speciellt med att de hade nätverk där som kunde ta hand om dem etc. Å andra sida, toppnassarna var några av världens mest berömda människor som levde där och då, alla visste vilka de var... vilket är en stor nackdel när man ska gömma sig. De här lallarna är visserligen internationellt efterlysta också, men det är ingen vanlig bybo som skulle känna igen dem om de valsade in i deras samhälle.
Senast redigerad av mickenyqvist123 2024-03-20 kl. 10:13.
Citera
2024-03-20, 10:11
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Vännerna från skolan har beskrivit henne som social och trevlig. Frågan är varför hon skulle vara kylig mot en kollega och knappt säga hej..kan det vara för att Farid arbetade på samma ställe och hon därför markerade så just för att kollegan var en man? Det framkommer inte att WK var sån mot alla kollegor inom hemtjänsten, men nu gissar jag ju bara förstås.

Kylig och asocial är man ofta när man har stora problem som man brottas med i huvudet. Jag tror snarare att det är så att när denne kollega träffade henne så var hon mitt uppe i den här problematiken som ledde till mordet ett par månader senare.
Citera
2024-03-20, 10:12
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ja och du gissade nog inte helt fel heller eftersom någon inte ville va med mer.

Vilket är synd, för den individen hade kunnat komma med ännu mer info som ingen annan har.
Citera
2024-03-20, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
Svar:
Nej
Ja

Läs tråden.

men här är några ledtrådar:
Bekräftat: https://www.ratsit.se/19990902-Wajiha_Korashi_Nacka/WDzyTktn4_jTQatlFb_7R4s7cOp9XxqTN9P24kC7QUs#merInf o
Bekräftat: https://www.ratsit.se/20000706-Farid_Vaziri_Nacka/uwVXsHB4Ro3c4l9Hvq8RE57i3u8DnJXtCNRUnIO_DOY#merInf o

Spekulation (därav asterisker): https://www.ratsit.se/20040606-S*eed_W*ziri_Alvesta/1ZasdkTbLewHDNWr13z7aGy2HU37Ezd1i3CaUluhMH0
Våra "fantastiska" objudna gäster som berikar vårt samhälle.
Citera
2024-03-20, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Hur mördar man en fullvuxen man på ett "tyst" sätt som inte stökar till? Det enda scenariot är väl i sådant fall förgiftning.

Jag har trott att mordet begicks någon annan stans eftersom ingen granne hört eller sett något utöver det vanliga, så förmodligen inte ens ökad aktivitet med spring ut och in liksom. Men om jag inte minns fel så har någon media sagt att mordet skett just i lägenheten eller var det bara något de misstänkt?
Citera
2024-03-20, 10:20
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Jag har trott att mordet begicks någon annan stans eftersom ingen granne hört eller sett något utöver det vanliga, så förmodligen inte ens ökad aktivitet med spring ut och in liksom. Men om jag inte minns fel så har någon media sagt att mordet skett just i lägenheten eller var det bara något de misstänkt?

Alla medier jag läst säger att mordet begicks i den lägenheten.

Om de jobbade i hemtjänst, kan ha haft tillgång till sömnmedel/droger/gift etc? Om de förgiftade honom där och sen började slakten någon annanstans är en tanke.
Citera
2024-03-20, 10:20
Medlem
Citat:
Kylig och asocial är man ofta när man har stora problem som man brottas med i huvudet. Jag tror snarare att det är så att när denne kollega träffade henne så var hon mitt uppe i den här problematiken som ledde till mordet ett par månader senare.

Det är möjligt att det är så, hon kan ju inte mått särskilt bra.
Citera
2024-03-20, 10:21
Medlem
Citat:
Vilket är synd, för den individen hade kunnat komma med ännu mer info som ingen annan har.
Precis det var mycket synd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in