2024-03-20, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norea
Detta sas som jag skriver på Efterlyst avsnitt 7. Det skrivs inte i media om detta,
detta kan ju vara det som AF benämner "Vi har mer vetskap om detaljer, men som vi av etiska skäl ej skriver om."
Så sant, klart de vet mer som de fått veta att de inte får rapportera om, än. Men det kan ju också vara så att efterlyst sagt fel eller missförstått något.
Citera
2024-03-20, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neveroddoreven
Inte säkert att hon är det, tog tyvärr det för givet. Vill minnas att någon skrev att yngsta barnet var ca 6 månader (född 2023) och det äldre barnet ca 3 år (född i slutet av 2020).

Men hon behöver givetvis inte ha varit föräldraledig bara för att barnen är små. Hon kan ha studerat, jobbat, varit jobbsökande...

Då börjar jag fundera på hur hon haft tid att träffa BO och inleda ett förhållande med honom, men å andra sidan är kanske allt möjligt i detta fallet. Man kanske ska räkna med precis vad som helst utöver det vanliga logiska?
Citera
2024-03-20, 05:03
Medlem
Citat:
Men hon behöver givetvis inte ha varit föräldraledig bara för att barnen är små. Hon kan ha studerat, jobbat, varit jobbsökande...

Hon har under våren varit engagerad i två bolagsstyrelser med!

Men vad hon gjort där verkar oklart. Ena bolaget var väl redan avregistrerat när hon tillträdde? Eller i vart fall sovande. Någon var inne på att hon var målvakt?

Försökte backa tillbaka i tråden och hitta info om hur länge hon satt i bolagen, den infon har framkommit tidigare, men hittade inte tillbaka. Testade även att söka och titta i de snygga sammanfattningarna gjorda av Meadowsheart, som admin nu lagt in i början av tråden, men hittade inte info om detta...

Funderingar:

Kan hon ha tagit på sig uppdragen i bolagen för att få god renommé när hon söker jobb och bostad? För det är väl inte otänkbart att hon gör just detta; söker jobb och bostad? Hon står precis inför att sälja lägenheten de bott i. Har paret haft planer på att flytta till annan bostad eller ort? Tillsammans? Eller om hon planerat något själv för egen del? (Men systern satt väl också i bolaget/bolagen, vilket jag i så fall inte får att gå ihop med MGK's tänkbara motiv till att sitta där?) Eller har MGK och MGM hela tiden haft som plan att lämna Sverige och därför inte sett sig sig om efter ny bostad? Har det framkommit eller har det sagts vart de skulle ta vägen efter flytten? Var det tillbaka till Kronobergs län?

Det har kanske inte framkommit vad MGK och MGM jobbat med efter gymnasiet?

Känns oklart vad hon har för yrke eller varifrån informationen ursprungligen kommer, men följande står i vart fall tidigare i tidigare i tråden, vet inte varifrån användaren Yaric fått informationen:

Sida 201, Inlägg # 2408:
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Hon är redovisningsekonom, inte revisor. Jag tror inte dom bolagen är värda nått, jag förstår inte vad dom har bolagen till, men jag håller inte på med fuffens heller. Men det händer inget i bolagen om man kollar redovisning. Det byts ut styrelseledamöter lite då och då.

Eller om MGK blandats ihop med exfrun...?

Sida 225, Inlägg # 2699:
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
BO ex fru jobbar som redovisningsekonom, har inte läst att MGM 1 gör det.

Oavsett var det nog förhastat av mig att tro att hon är föräldraledig, det kanske inte alls är korrekt...
Senast redigerad av neveroddoreven 2024-03-20 kl. 05:37.
Citera
2024-03-20, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norea
Detta sas som jag skriver på Efterlyst avsnitt 7. Det skrivs inte i media om detta,
detta kan ju vara det som AF benämner "Vi har mer vetskap om detaljer, men som vi av etiska skäl ej skriver om."

För barnens skull låter det rimligt att media ligger lågt med denna infon, om det skulle stämma.
Citera
2024-03-20, 07:25
Medlem
Citat:
Hon har under våren varit engagerad i två bolagsstyrelser med!

Det har kanske inte framkommit vad MGK och MGM jobbat med efter gymnasiet?

Ingenting om detta har jag sett nånstans så jag tror de är bidrag/fiffel som dom livnär sig på, en flykting med jobb är sällsynt och Aftonbladet brukar va snabba att komma med fantastiska historier om läkardrömmar mm..
Citera
2024-03-20, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Kanske lite av en utdaterad anekdot men det tog ganska lång tid för nassarna som flydde till Argentina att bli infångade, Eichmann lyckades gömma sig i ca 15 år. Sydamerika är inte direkt känt för att ha örnkoll... jag vet, 60 år gammal info men skulle ändå gissa att europeisk polis är vassare generellt när det kommer till att ställa brottslingar till svars.

De hade andra förutsättningar, pengar och hemliga nätverk som hjälpte dem. Vet att inom varje ambassad så finns svensk polis representerad. Kommer inte ta länge innan "Fastgruppen" har dem. Det kostar mycket pengar och kunskap för att hålla sig under radarn.
Citera
2024-03-20, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Mordet skedde ju i lägenheten och kroppen sades vara mycket sargad. Tycker att det är en rätt bra gissning att det är kaos i lägenheten.

För att mordet skedde i lgh så betyder det inte per automatik att behöver vara väldigt blodigt.
Var kroppen blev "mycket sargad" vet vi inte heller med säkerhet.
Citera
2024-03-20, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sqrt25
Enligt artikeln igår i AB så verkar det som att mäklaren sökt säljaren en tid även innan polisen sökt dem. Tolkar det som att affären inte avslutats. Kan ju inte vara köparens fel att säljaren inte går att nå för slutlig påskrift, betalning och överlämning av nycklar. Därför bra om handpenning finns hos mäklaren men jag kan inte veta 100% om det är så i detta fallet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wAMn14/svarta-ankan-paret-salde-sin-lagenhet-fore-vaskmordet

Vad som händer i ett fall som detta har jag ingen aning om.

Den normala gången är att säljaren får handpenningen när köpet görs upp och slutlikvid vid inflyttning/lämnade av nycklar.
Senast redigerad av Kattentufsan 2024-03-20 kl. 08:25.
Citera
2024-03-20, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
För att mordet skedde i lgh så betyder det inte per automatik att behöver vara väldigt blodigt.
Var kroppen blev "mycket sargad" vet vi inte heller med säkerhet.
Och grannar hade väl varken hört eller sett något ovanligt, varken det aktuella datumet eller annat tillfälle. Grannarna hade inget att rapportera om alls vad jag minns.
Citera
2024-03-20, 09:09
Medlem
PKSubbans avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P4Wa87/misstankta-vaskmordaren-betedde-sig-markligt

Så nu kommer uppgifter om arbetsplats…
Citera
2024-03-20, 09:10
Medlem
notknapparens avatar
Ab:

”En före detta kollega berättar för Aftonbladet att både mannen och kvinnan arbetat för samma hemtjänst i Nacka.
Kollegan berättar att de båda misstänkta började jobba på hemtjänsten under sommaren 2023.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P4Wa87/misstankta-vaskmordaren-betedde-sig-markligt

En manlig kollega hade pratat med sin chef om att kvinnan kändes märklig och verkade kylig. Tittade honom inte i ögonen och sa knappt hej. Kollegan fick inte gehör hos chefen, vilket han också förstod.

Mannen var däremot charmig och social.
Citera
2024-03-20, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Jag tror inte barnen lever.
Vad baserar du det på? Utveckla gärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto