Citat:
Ursprungligen postat av
norea
Tidigare fanns en ljudupptagning i samband med denna artikeln av OC
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/nQ5QMd/den-misstankte-for-vaskmordet-ar-liten-som-ett-frimarke - den finns inte kvar på sidan längre.
Där sade journalisten OC att polisen hade digitala spår som ledde till Latinamerika.
Väldigt intressant, AB kanske råka berätta lite för mkt..
Vem vet, BO var juh orolig inför mötet och kan lätt ha lagt en ”tracker” i form av ex en airtag (liten som en tiokrona och har väldigt lång batteritid) och läser av omgivningarnas bluetooth och på så sett ser du vart airtagen befinner sig. Den kallas just airtag för den är tänkt att användas på ex väskor så man hittar den enkelt om den försvinner på en flygplats etc) BO kanske hade en gömd i sin bil och en i en gammal resväska han hade med sig om han tänkt resa (läs mitt tidigare inlägg och teori) och deladede med sig av positionen med sin ex. fru som visste han skulle på mötet och då kunde ha lite extra koll på han. Detta är samma som ”hitta min iphone” och det går även se tidigare historik exakt hur den rört sig.
Hade han en sån el liknande i sin bil (och troligast är väl att de använt BO’s bil att transporterat väskan med kroppen i) att dem kan se vart bilen befunnit sig.
Det känns mer troligt att dessa (crossåkare) snarare var poliser som var ute och letade efter BO i skogen, det känns lite för enkelt och snabbt och hitta väskan redan efter 2 1/2 dygn av en slump, de hade dem digitala spåren att gå på.
Edit: vad jag menar är att dem sa väskan hittades av en slump av crossförare i skogen för att inte avslöja att dem egentligen har en airtag med sig på flykten