2024-03-18, 22:47
  #42061
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
https://www.fotbollskanalen.se/sverige/har-avslojas-forsta-detaljerna-i-jdts-blagult-taktik/

JDT verkar köra 4-4-2, maskerad som 4-2-3-1

Olsen
Holm, Hien, Lindelöf, Augustinsson
Cajuste, Larsson
Kulusevski, Isak, Elanga
Gyökeres

Hade hellre kört Elanga till höger, Isak till vänster och Dejan centralt, men men.
Men herregud vi kommer fortsätta lira en 442 A la Janne i praktiken om vi ska ställa upp med det där laget och glöm att Isak kan droppa ner och vara nyttig i en roll som tia om han ens försökte.

4231 i en annan uppställning är inte heller en dynamisk formation om man säger så trodde mer om dansken en 433a eller 343/352a det är ju förfan totalfotboll det vi behöver.

433
Olsen
Holm, Hien, Lindelöf, Augustinsson
Larsson, Gustafson, Forsberg,
Kulu, Höken, Isak

343
Olsen
Starfelt, Hien, Lindelöf
Holm, Larsson, Gustafson, Gudmundsson
Kulu, Höken, Isak
__________________
Senast redigerad av nopacemane 2024-03-18 kl. 22:50.
Citera
2024-03-18, 23:05
  #42062
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
Håller med. Tror absolut inte Isak som 10a. Han är en striker.
Kommer bli som när Hamrén körde "4-2-3-1" med Zlatan eller Elmander som 10:a. 4-2-3-1, my ass. Inget annat än 4-4-2 i praktiken. Kommer bli överkörda på mittfältet.
Citera
2024-03-19, 09:33
  #42063
Medlem
Ser fram emot matchen på torsdag. Längesen jag såg fram emot en landskamp!

Ska bli spännande att se landslaget framöver. Tror Jon kan bli riktigt bra för oss (även om han är en äcklig dansk haha)!

Tror ni JWZ och Bergvall är nära landslaget?

JWZ förtjänar att vara med. Han är bättre än Nordfeldt och är betydligt yngre.
Samtidigt så spelar det inte så stor roll då han ändå inte kommer få starta över Olsen.

Blev förvånad när jag läste att Leach Holm och Piotr Johansson var med i bruttotruppen.

Piotr har en riktigt bra fysik och är bra defensivt men bollen "dör" vid hans fötter offensivt.
Citera
2024-03-19, 11:57
  #42064
Medlem
Kalikamars avatar
Hugo Larsson lämnar samlingen. Synd. Tror han hade fått starta annars.
Citera
2024-03-19, 12:13
  #42065
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalikamar
Hugo Larsson lämnar samlingen. Synd. Tror han hade fått starta annars.
Han börjar alltmer likna Rasmus Elm. Allt för klen för att spela på den högsta nivån. Det här är väl tredje skadan bara den här säsongen.
Citera
2024-03-19, 12:23
  #42066
Medlem
Kalikamars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
Han börjar alltmer likna Rasmus Elm. Allt för klen för att spela på den högsta nivån. Det här är väl tredje skadan bara den här säsongen.

Han har missat två matcher på grund av en knäskada denna säsong, det är logiskt att han hoppar över två hyfsat meningslösa matcher med landslaget för vila och rehabilitering.

Tänk också på att han lämnade MFF i sommarfönstret 2023 och har därför inte fått den "semester" som de flesta spelare får mellan säsongerna.
__________________
Senast redigerad av Kalikamar 2024-03-19 kl. 12:33.
Citera
2024-03-19, 12:31
  #42067
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalikamar
Han har missat två matcher på grund av en knäskada denna säsong, det är logiskt att han hoppar över två hyfsat meningslösa matcher med landslaget för vila och rehabilitering.
Han har missat 6 matcher (totalt 26 dagar) och missar nu ytterligare två matcher.

https://www.transfermarkt.com/hugo-larsson/verletzungen/spieler/931838

Det verkar också vara hamstringen som spökar igen, så han har råkat ut för någon större lårskada. Inget bra tecken precis när du är 19 år. Frankfurt bör vara riktigt försiktiga med honom nu så att han inte pajar låret fullständigt. De tror ju att de ska sälja honom för 500 miljoner, så ja helt rätt att han avstår. Han borde dock lämnat återbud från dag 1. För han ska knappast matchas intensivt när han är 19 år och har en muskelskada.

https://profis.eintracht.de/news/leichte-oberschenkelprobleme-bei-larsson-157603
Citera
2024-03-19, 12:37
  #42068
Medlem
hejpadigdu1s avatar
Med Hugos återbud börjar laget sakta men säkert likna falla tillbaka till att bara bli en karbonkopia av Jannes trupp. Såg fram emot en nystart, men det är verkligen exakt samma trupp som tidigare.

... Och VNL lär givetvis bli kapten igen... Garanterat därför som JDT drar ut på det.
Citera
2024-03-19, 12:54
  #42069
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
Med Hugos återbud börjar laget sakta men säkert likna falla tillbaka till att bara bli en karbonkopia av Jannes trupp. Såg fram emot en nystart, men det är verkligen exakt samma trupp som tidigare.

... Och VNL lär givetvis bli kapten igen... Garanterat därför som JDT drar ut på det.
Har insiderinfo om hur vi kommer att spela.
Isak - Gyökeres
Elanga - Svanberg - Cajuste - Kulusevski
Augustinsson - Hien - Lindelöf (c) - Holm
Olsen
Citera
2024-03-19, 13:19
  #42070
Medlem
Tröttsamt att mjäkiga VNL fortsatt är kapten... känns inte som en ledare. Men det kanske bara bevisar hur få ledare vi har i landslaget?
Citera
2024-03-19, 13:24
  #42071
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DazeHereToAmaze91
Tröttsamt att mjäkiga VNL fortsatt är kapten... känns inte som en ledare. Men det kanske bara bevisar hur få ledare vi har i landslaget?
Nja, VNL är väl ingen dålig lagkapten ändå. Tror han är en rätt lugn och schysst kille som kan prata med de flesta i ett lag.

Sen hade det så klart varit roligare att ha t.ex. Kulusevski som lagkapten. Han hade ju lyft sig ett par snäpp tror jag om han hade fått bära kaptensbindeln.
Citera
2024-03-19, 14:27
  #42072
Medlem
Jag fattar inte hur folk orkar hacka på ett kaptensval. Det är väl inte er han ska leda i omklädningsrummet? Ni har ingen aning om vilket inflytande VNL har.

Sen förstår jag inte att folk kan ha en så stark aversion mot siffrorna 442. Det är en stor skillnad på den 442 som bedrivs internationellt idag (t.ex Aston Villa) och mot den 442 som Janne är skolad i och som präglade mycket av hur vi spelade.

Jag har stort förtroende för att vi kommer se ett mer flytande spel under JDT, mycket högre bolltempo, fler löpningar, mer rörelse, större individuell frihet, men att vi säkert kommer försvara oss i 442 - som man ganska ofta gör om man spelar 4231. Det viktigaste, när det kommer till vår uppställning, är inte vilka siffror som vi kan se utan hur spelarnas roller på planen ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in