Citat:
Ursprungligen postat av
HaconBacon
https://www.fotbollskanalen.se/sverige/har-avslojas-forsta-detaljerna-i-jdts-blagult-taktik/
JDT verkar köra 4-4-2, maskerad som 4-2-3-1
Olsen
Holm, Hien, Lindelöf, Augustinsson
Cajuste, Larsson
Kulusevski, Isak, Elanga
Gyökeres
Hade hellre kört Elanga till höger, Isak till vänster och Dejan centralt, men men.
Men herregud vi kommer fortsätta lira en 442 A la Janne i praktiken om vi ska ställa upp med det där laget och glöm att Isak kan droppa ner och vara nyttig i en roll som tia om han ens försökte.
4231 i en annan uppställning är inte heller en dynamisk formation om man säger så trodde mer om dansken en 433a eller 343/352a det är ju förfan totalfotboll det vi behöver.
433
Olsen
Holm, Hien, Lindelöf, Augustinsson
Larsson, Gustafson, Forsberg,
Kulu, Höken, Isak
343
Olsen
Starfelt, Hien, Lindelöf
Holm, Larsson, Gustafson, Gudmundsson
Kulu, Höken, Isak