Citat:
Ursprungligen postat av
mushymushy
Aston Villa var ett exempel, det finns flera lag som försvarar i 442. Fulham är ett annat exempel. Det har vissa fördelar ur ett försvars hänseende helt enkelt och det blir naturligt att Tian kliver upp och pressar bredvid den ensamma forwarden. Det hänger ju på att man försöker krympa ytorna och pressar någorlunda högt, vilket Sverige aldrig gjorde under Andersson.
Min poäng är just det att vi inte vet hur JDT gör, så varför börja gorma och hata på en pappersformation när vi inte ser hur det faller ut i praktiken
Enig! 442 må ha lämnat bitter smak i munnen på mig, men jag är villig att ge det en till chans för att JDT ska visa att det inte är samma 442 som med Janne där majoriteten av laget ska vara inom eget straffområde och ha ett anfallsspel som till 95% sker via kontringar eller långbollar.
Skulle JDT sätta Svanberg på kanten (vilket jag tror och hoppas att han inte gör) kommer jag börja skratta
Denna samling är ett utmärkt tillfälle för någon som Simon Olsson att visa att han är svaret för att få till ett bättre uppbyggnadsspel mellan försvar och anfall, han har riktigt bra bollkontroll och är inte rädd för att slå en lite svårare passning som faktiskt kan öppna upp anfall om passningen går igenom.