2024-03-17, 14:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Kärleksrelation handlar det nog om. Otrohet från kvinnans sida eftersom 37-åringen var singel.

Svårt att veta hur de känner varandra.

Om det skulle ha varit en kärleksrelation, då misstänker jag att det inte har varit en kärleksrelation på jämbördig basis, utan att det har funnits en baktanke någonstans.
Citera
2024-03-17, 14:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trappen
Med tanke på att isen vid den platsen ligger fortfarande är det en mindre bra idé.

Ah, just det...tänkte int epå det.
Citera
2024-03-17, 14:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför börja med anmälan, i det läget finns det ingen anledning för BO att betala?

Någon twist är det på den här hisorien, och så långt har den misstänkta WK inte visat att hon är en reko brud. Sedan hur det ligger till i verkligheten- ja kanske vi får veta mer.

Kvinnan kan ha försökt få till pengar genom utpressning.
Men det kan även ha varit ett lån, som hon inte ville att sambon skule veta om. Och att hon sedan inte kunde eller ville betala tillbaka.

Att hon är oärlig även mot sambon, det är inte ett gott tecken.
Senast redigerad av notknapparen 2024-03-17 kl. 14:53.
Citera
2024-03-17, 14:49
Medlem
Lonnrots avatar
Det är lite för många okända variabler. Bäst vore att dra dem alla till tings och klämma svar ur dem.

Det verkar ändå som en härdsmälta alltihop, snarare än att de skulle va så sluga…
Citera
2024-03-17, 14:54
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
En till fundering angående pengarna som WK ville att kompisen skulle ljuga om för sambon.

Kanske WK först började med anmälningen för att sedan utpressa AA om detta.

Träffen hemms hos paret skulle då kanske vara att hon skulle ta tillbaka anmälningarna, nu när hon fått pengar?

Kanske ligger den ev. inkomsten lite längre tillbaka i tid? BO utpressas för att / som om han vore egentlig far till ena barnet? Så han betalar ”underhåll” för att slippa ta på sig faderskapet. Sen när han slutar med det så hon anmäler hon honom? Och resten är teater inför sambon…?
Senast redigerad av Lonnrot 2024-03-17 kl. 14:59.
Citera
2024-03-17, 14:54
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
100.000 Kr hade hon fått ihop,
hon ville att väninnan skulle täcka upp
för henne och säga det var sparade pengar som förvarats hos väninnan.

Låt oss anta att Wajiha lånat pengarna av brottsoffret
att Wajiha hade planerat att fly en längre tid, och behövde pengar,
kanske att hennes affärspartner i de där bolagen,
var god vän med brottsoffret och han föreslog att hon kunde låna av brottsoffret.
Hon fick låna pengar av brottsoffret,
hon lurade Farid att detta var sparpengar-
och sedan började historien om våldtäkter o misshandel, ett smart sätt att få bort brottsoffret när han krävde sina pengar tillbaka...
ja en lögnaktig tös är hon, o nu med två oskyldiga knoddar
nånstans...

Detta, eller något liknande gissar jag på. Bra teori.
Citera
2024-03-17, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ---xOOx---
Ett funfact här är att mjölby är känt i närområdet för att ha en överrepresentation av dvärgar i populationen.

Dom strövar inte så ofta fritt i naturen som andra djur .....
Citera
2024-03-17, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
I EU måste de söka asyl och lämna fingeravtryck. Då åker de fast och skickas till Sverige. Det går inte att bo legalt i exempelvis i Tyskland med svenska främlingspass eller resedokument. Om de inte inte tänker gömma sig hos släktingar resten av livet. Det mest troliga är att de åkt till ett land där man inte bryr sig om sådana formaliteter, exempelvis i Latinamerika. Sannolikt hann de lämna EU redan innan de blev internationellt efterlysta.

Jag tror det är alldeles för trassligt för dem att ta sig utanför Europa. MGK försökte ju få "låna" en kompis pass så de kan ju försökt köpa pass, men det låter som det tar för mycket tid när man är på flykt.
Bil ner i Europa, hade de varit kurder skulle jag satsat en slant på Tyskland för att gömma sig i den kurdiska diasporan där. Nu sätter jag en slant på Frankrike och broarna i Paris, där finns det en stor afghansk diaspora att försvinna bland.
Frankrike utvisar inte afghaner till Sverige när de tar sig till Frankrike därför att Sverige inte ser några problem med att utvisa afghaner tillbaka till Afghanistan.
Citera
2024-03-17, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massooddon
Köpa en biljett som rödridå för att vaska är helt uteslutet eftersom de får ut passagerarlistor på en sekund om vem som befunnit sig på planet.

Nu tror jag inte att dessa tillhör begåvningsreserven så man kan förvänta sig allt mellan himmel och jord. Uppgiften om just Latinamerika fanns i AB och Exp. hänvisade till AB gällande latinamerika, sen har det varit helt tyst om detta i media. Varifrån (källa) har AB fått uppgiften om eventuellt biljettköp och är källan trovärdig, att bokning skall skett dag/dagar före mötet med (BO) och mordet.

Samtidigt oavsett flyktsätt så räknade de inte med två avgörande saker som ledde polisen snabbt till paret och lägenheten.

Exfrun anmäler honom försvunnen tämligen fort och ger en god bild av (BO) oro inför mötet och när det skulle ske, länsman ser snabbt att paret och BO har tidigare varit på tapeten genom bl.a. "begäran om besöksförbud".

BO hittas ganska kort efter han tagits av daga, man kunde snabbt fastställa identitet och kopplingar till paret, mötet och tidigare kontrovers.

Visst de kan ha flygit ur landet men knappast till latinamerika, finns liksom ingen logik i det om man inte har väldigt goda kontakter i latinamerika och fett med pengar vilket jag inte tror.
Jag tror de är i Sverige och ligger lågt, möjligen flygit från Arlanda (vilket vore mest sannolikt) till ett annat EU land och då tror jag Tyskland i första hand.

Men de tillhör som sagt inte begåvningsreserven så det lär komma fler överaskande omständigheter i denna "soppa".
Citera
2024-03-17, 15:32
Medlem
Citat:
Det är ju en slänt och om man inte vet om motorcrossspåren, kanske det inte är ett så dumt ställe ändå. De hade ju bokade biljetter redan, så de har försprång på så sätt.

Att kasta ut väskan i vattnet innebär att väska med stor sannolikhet driver i land, flyter upp till våren.

Nu verkar de ju även ha haft mobilerna med sig, så...de verkar inte så insatt i hur polisen kan överlista dom.

Nej polisarbete verkar de inte vara så värst insatta i. Mobilerna är nog deras största miss. Lägenhet, BO/BOs bil lär allt ge massa spår om upplägg och koppla de misstänkta.

Har inte hört något om BOs mobil? De spåren slutar kanske också i masten som täcker deras lägenhet.

De jag mer tänkte var om de tillexempel stoppat väskan, eller bara kroppen för den delen, direkt i bilen och sänkt den i något vatten hade det kanske tagit väldigt lång tid innan den hittats och då hade det kanske varit lite annat utgångsläge.
Citera
2024-03-17, 15:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Kanske ligger den ev. inkomsten lite längre tillbaka i tid? BO utpressas för att / som om han vore egentlig far till ena barnet? Så han betalar ”underhåll” för att slippa ta på sig faderskapet. Sen när han slutar med det så hon anmäler hon honom? Och resten är teater inför sambon…?

Vännen säger att WK inte berättade om allt. Nä, tex är det ju intressant vad ho lämnat för förklaring till att låna väninnans pass?

Och varför beättar hon inte om varför kompisen ska ljuga om pengarna, Det är ändå en ganska stor lögn hon ber om. Dett är saker som man inte ber vem som helst om.

- "hon pratade inte om allt hon kände eller var med om"

-"– Om han frågade om hon hade sparat 100 000 kronor hos mig skulle jag säga ja. Jag skämtade med henne om det och frågade varför. Hon sa ”jag kan berätta sen”.

- ljuger för sambo får man då misstänka eftersom hon ber kompisen om hjälp med denna lögn. Denna sambo som nu samtidigt är misstänkt för samma brott som WK

- anmälning i början av februari om tre fall av våldtäkt samt misshandel i BO hem. Verkar dock inte ha anmält detta i samband med de påstådda brotten

- Nyligen begäran om kontaktförbud...

- beställt biljetter innan 8 mars

- misstänkt för mord och grovt grafidsbrott 7 mars

- mindre allvarlig föseelse, var det ringa stöld (men lägger det till samlingen)

- ber om att få låna kompis pass för resa

- oklart vad och om bolagen har med detta att göra

Undrar om sambon vet om lögnen om pengarna, och om han och de andra haar alla blivit infragna i en konflikt som enbart är hennes.

Och då kanske det inte handlar om övergreppen???

Jag hoppas att man får tag i de här personerna och att motivet kan redas ut. Kan kanske ske ändå, geno förhör av andra och genomgång av tekniska undersökningr, konton, uppkopplingar.

Tyvär verkar de ha använt Snapchatt som raderar sig själv.

-
Citera
2024-03-17, 15:44
Medlem
Citat:
En till fundering angående pengarna som WK ville att kompisen skulle ljuga om för sambon.

Kanske WK först började med anmälningen för att sedan utpressa AA om detta.

Träffen hemms hos paret skulle då kanske vara att hon skulle ta tillbaka anmälningarna, nu när hon fått pengar?

Uppenbart är det något skumt med att hon undanhåller cash samt ber kompisen ljuga om dem för sambon.

Utredarna har nog lite ekonomi att gå igenom här. Inte minst BOs kontantuttag och om det kan kopplas till WK.

Har inte hittat om hon har något jobb eller går i skola. Börjar nästan undra om hon är ”yrkeskriminell”. Kanske sambon också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in