2024-03-17, 13:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Kanske har de själva ingen bil, är inte så mycket om sig och kring sig i naturen utan valde första bästa ställe de kände till eller kan de inte simma och är maniskt rädda för vatten?

Det är inte de smartaste i gatan om man säger så.

Det är ju en slänt och om man inte vet om motorcrossspåren, kanske det inte är ett så dumt ställe ändå. De hade ju bokade biljetter redan, så de har försprång på så sätt.

Att kasta ut väskan i vattnet innebär att väska med stor sannolikhet driver i land, flyter upp till våren.

Nu verkar de ju även ha haft mobilerna med sig, så...de verkar inte så insatt i hur polisen kan överlista dom.
Citera
2024-03-17, 13:53
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Eller så är det precis det dom vill att han ska försöka göra? Dom lär ju inte släppa honom vind för våg, dom lär ha rätt bra koll på honom nu.

Vi snackar om svenska rättsväsendet. Dom har ingen som helst koll.
Citera
2024-03-17, 13:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
100.000 Kr hade hon fått ihop,
hon ville att väninnan skulle täcka upp
för henne och säga det var sparade pengar som förvarats hos väninnan.

Låt oss anta att Wajiha lånat pengarna av brottsoffret
att Wajiha hade planerat att fly en längre tid, och behövde pengar,
kanske att hennes affärspartner i de där bolagen,
var god vän med brottsoffret och han föreslog att hon kunde låna av brottsoffret.
Hon fick låna pengar av brottsoffret,
hon lurade Farid att detta var sparpengar-
och sedan började historien om våldtäkter o misshandel, ett smart sätt att få bort brottsoffret när han krävde sina pengar tillbaka...
ja en lögnaktig tös är hon, o nu med två oskyldiga knoddar
nånstans...

Ja, det är inte en orimlig teori.

Det känns som det WK som är the mastermind här, och nu kan hon ha fått hjälp att gör sig av med sin skuld s a s.

Hon känns manipulativ; min magkänsla.

Det verkar ju även vara hon som har beställt biljetterna.
Citera
2024-03-17, 13:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det står inget i artikeln att pengarna verkligen fanns. Hon hade ljugit för sambon att hon hade mer pengar.

Det kanske återstår att se om hon hade extra inkomster eller ej.

Och ja det hela är ingen bra grogrund givet vad som följt.

Nej, det står inget i artikeln att hon hade pengarna.

"– Om han frågade om hon hade sparat 100 000 kronor hos mig skulle jag säga ja. Jag skämtade med henne om det och frågade varför. Hon sa ”jag kan berätta sen”."

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/mordmisstankta-kvinnans-van-hon-ville-lana-mitt-pass/

Men varför vill hon ljuga för sambon om dessa pengar?
Hon vill att han ska tro att hon har dom. Kanske hon "fixade" dom?

Till vad är nästa fråga.

Det blir en rundgång om man ska använda pengarna till en resa för att fly den man lånatpengr av. Så kanske det handlar om mer pengar eller något annat?
Citera
2024-03-17, 14:00
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Relationen mellan MGK och MGM påminner mycket om Dexter säsong 4, som jag kollade om nyligen. Polisen i Miami såg till att sprida ut att en av gärningsmännen hade ljugit för den andre i pressen, vilket ledde till att de vände sig mot varandra och sålde ut varandra. Något liknande kommer säkert hända när MGM får reda på att han blivit förd bakom ljuset.
Citera
2024-03-17, 14:04
Medlem
notknapparens avatar
En till fundering angående pengarna som WK ville att kompisen skulle ljuga om för sambon.

Kanske WK först började med anmälningen för att sedan utpressa AA om detta.

Träffen hemms hos paret skulle då kanske vara att hon skulle ta tillbaka anmälningarna, nu när hon fått pengar?
Citera
2024-03-17, 14:05
Medlem
trappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Att kasta ut väskan i vattnet innebär att väska med stor sannolikhet driver i land, flyter upp till våren.

Med tanke på att isen vid den platsen ligger fortfarande är det en mindre bra idé.
Citera
2024-03-17, 14:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
En till fundering angående pengarna som WK ville att kompisen skulle ljuga om för sambon.

Kanske WK först började med anmälningen för att sedan utpressa AA om detta.

Träffen hemms hos paret skulle då kanske vara att hon skulle ta tillbaka anmälningarna, nu när hon fått pengar?

Varför börja med anmälan, i det läget finns det ingen anledning för BO att betala?
Citera
2024-03-17, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Vi snackar om svenska rättsväsendet. Dom har ingen som helst koll.
Nej dom hade ju superdålig koll när 19 åringen tänkte sticka utomlands. Så dålig koll att han nu sitter häktad.
Citera
2024-03-17, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PKSubban
Funderar på detta med lägenheten? Den är alltså såld i februari… kan det vara så att BO är ägare till den och paret hyrde i andrahand?
Känns inte troligt att BO med det jobb han hade skulle ha råd att äga två bostadsrätter.
Citera
2024-03-17, 14:24
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Nej, det står inget i artikeln att hon hade pengarna.

"– Om han frågade om hon hade sparat 100 000 kronor hos mig skulle jag säga ja. Jag skämtade med henne om det och frågade varför. Hon sa ”jag kan berätta sen”."

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/mordmisstankta-kvinnans-van-hon-ville-lana-mitt-pass/

Men varför vill hon ljuga för sambon om dessa pengar?
Hon vill att han ska tro att hon har dom. Kanske hon "fixade" dom?

Till vad är nästa fråga.

Det blir en rundgång om man ska använda pengarna till en resa för att fly den man lånatpengr av. Så kanske det handlar om mer pengar eller något annat?

För att sporra sambon till att fortsätta lägga ut för deras utgifter?

Svårt avgöra utan att ha full insyn under svålen på dem…

Sen vill man gärna tänka att hon försökte utsätta BO för utpressning, men inte lyckades. Men frågan är om det går ihop.

Nästa idé är kanske om hon o BO vart ett par under någon period, och BO fått för sig låna ut pengar. Men kanske långsökt.
Citera
2024-03-17, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det står inget i artikeln att pengarna verkligen fanns. Hon hade ljugit för sambon att hon hade mer pengar.

Det kanske återstår att se om hon hade extra inkomster eller ej.

Och ja det hela är ingen bra grogrund givet vad som följt.
Nej frågan är om detta är 100000 kr som faktiskt fanns, kanske hade paret sparat ihop dessa gemensamt och sedan har hon tagit 100000 av någon anledning. Om Farid frågar så är hennes plan att säga att pengarna är hos kompisen?

Eller har hon ljugit för Farid och sagt att hon sparat ihop 100000 alt fått 100000 i nått sammanhang? Fast hon inte har?

Hon känns inte trovärdig och hennes anklagelser mot BO känns mer och mer som falska. Man kan ju få ersättning från försäkring även om en våldtäkt går till åtal, det känns lite långsökt att WK skulle ha koll på detta och försökt få ut pengar på det sättet. Men inte omöjligt. Men varför hon skulle behöva ljuga för pojkvännen förstår jag inte.

Förstår inte heller hur BO kommer in i detta. Är han skyldig henne pengar - jättedumt att mörda BO. Är hon skyldig honom pengar - varför skulle kompisen behöva ljuga för Farid då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in