2024-03-16, 23:59
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Nä fyfan, det är ju bakvägen in till Gustavsberg som jag åker till min släkting. Nu kommer jag ha det i huvudet varje gång.

Jag funderar fortfarande på vad som var så VIKTIGT ändå för BO att han ändå övervann sina oroskänslor och åkte dit!? Vad kan vara viktigt nog? Jag vill tro att det har att göra med otrohet/graviditet, och han kan inte ha varit medveten om att dessa två, eller om kvinnan varit den drivande och en sociopat, manipulerat honom på något sätt för att få dit honom. Hon fick inte igenom kontaktförbudet, och där någonstans påbörjades en plan att ta honom av daga.

Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
Nej, jag tror att det är okänt. Däremot var det någon som sett en bil som potentiellt skulle kunna vara den. Lite oklart vart den stod, men har för mig att den som skrev inlägget beskrev något i stil med den här platsen.

Edit: Hittade kommentaren som nämner den potentiella bilen. (FB) 37-årig man hittad mördad på Värmdö (2024-03-10)
Citera
2024-03-17, 00:02
Medlem
Mindbusinesss avatar
Bild och namn i Expressen
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/farid-vaziri-och-wajiha-korashi-jagas-for-vaskmord-pa-varmdo/
Citera
2024-03-17, 00:10
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Nä fyfan, det är ju bakvägen in till Gustavsberg som jag åker till min släkting. Nu kommer jag ha det i huvudet varje gång.

Jag funderar fortfarande på vad som var så VIKTIGT ändå för BO att han ändå övervann sina oroskänslor och åkte dit!? Vad kan vara viktigt nog? Jag vill tro att det har att göra med otrohet/graviditet, och han kan inte ha varit medveten om att dessa två, eller om kvinnan varit den drivande och en sociopat, manipulerat honom på något sätt för att få dit honom. Hon fick inte igenom kontaktförbudet, och där någonstans påbörjades en plan att ta honom av daga.

Bilen i sig är väldigt märklig, varför har de ens tagit med sig den? Låt säga att den stod på den platsen, då står den (ca 750m) efter stoppet där väskan dumpas. Så även om mordet inte skulle skett i lägenheten är bilen parkerad långt efter mordet. Skedde mordet i lägenheten förstår jag inte varför de valde att dumpa bilen i direkt anslutning till väskan. Varför inte dumpa den på ordentligt avstånd? T.ex. bort mot Hellasgården eller någon annan skog?
Citera
2024-03-17, 00:15
Medlem
Citat:
Bilen i sig är väldigt märklig, varför har de ens tagit med sig den? Låt säga att den stod på den platsen, då står den (ca 750m) efter stoppet där väskan dumpas. Så även om mordet inte skulle skett i lägenheten är bilen parkerad långt efter mordet. Skedde mordet i lägenheten förstår jag inte varför de valde att dumpa bilen i direkt anslutning till väskan. Varför inte dumpa den på ordentligt avstånd? T.ex. bort mot Hellasgården eller någon annan skog?

Det är ju rätt märkligt håller jag med om. Tänkte nu att kanske transporterade dom BO i hans egen bil för att deras egen bil skulle vara fri ifrån eventuella bevis i form av blod eller dna?
Citera
2024-03-17, 00:16
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Det är ju rätt märkligt håller jag med om. Tänkte nu att kanske transporterade dom BO i hans egen bil för att deras egen bil skulle vara fri ifrån eventuella bevis i form av blod eller dna?

Den är inte dum. Mycket möjlig teori och om den stod på den platsen ser jag det näst intill som den enda rimliga.
Citera
2024-03-17, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Det är märkligt med denna 23 åriga flicka med sin 24 åriga pojke som har småbarn och bor i Nacka att hon åker hem till någon från ett helt annat land som är 37 år gammal och bor på en helt annan plats än de någonsin bott och som bott här jättelänge och jobbar på Dagab och verkar skötsam på alla sätt. Det kan ju, som du skriver, handla om något helt annat. Vem vet om någon av dem praktiserat eller jobbat på Dagab och begått något fel? Jag stänger inga dörrar.

Jag funderar också hur de två har kommit i kontakt med varandra.
Citera
2024-03-17, 00:20
Medlem
Citat:
Den är inte dum. Mycket möjlig teori och om den stod på den platsen ser jag det näst intill som den enda rimliga.

Funderar på en annan grej nu, ifrån deras bostad och ut på väg 222 mot G-berg, är det innan deras påfart eller efter som det är nån avgift på 4 spänn? I så fall måste väl bilarna vara registrerade för detta.
Citera
2024-03-17, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det jag är mest nyfiken på är vad 37- åringen och kvinnan i paret hade för relation. Varför åker hon hem till honom (om det stämmer?).

Kärleksrelation handlar det nog om. Otrohet från kvinnans sida eftersom 37-åringen var singel.
Citera
2024-03-17, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
AB:s dotter är väldigt öppensinnad eller vad man ska kalla det. Hur många vuxna barn skulle stötta sin mamma som hittat en 20 år yngre migrant som vill ha uppehållstillstånd i Sverige..
Jag hade inte varit så glad i alla fall
Nä, det blir ju lite skrevt. Dottern lär väl vara i ungefär samma åldersspann som BO ?
Citera
2024-03-17, 01:08
Medlem
Vem är den häktade 19åringen?
Citera
2024-03-17, 01:10
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Funderar på en annan grej nu, ifrån deras bostad och ut på väg 222 mot G-berg, är det innan deras påfart eller efter som det är nån avgift på 4 spänn? I så fall måste väl bilarna vara registrerade för detta.

Det är på nya Skurubron, dvs inte den gamla Skurubron. Så det går att åka avgiftsfritt. Det är en Infrastrukturavgift (finns bara 3st i hela Sverige), vilket är närbesläktat med Trängselskatten (bl.a. tullarna runt Stockholm) men ändå inte samma. Man behöver inte registrera något, det är enbart för att slippa pappersfakturan man fixar e-faktura.

https://www.trafikverket.se/vara-projekt/projekt-i-stockholms-lan/Vag-222-Skurubron/nyheter-for-vag-222-nya-skurubron/broavgift-pa-skurubron-fran-sondag-den-1-oktober/

Edit: På bilden i länken åker bussen på gamla bron och närmast i bild är nya bron med avgift.
Senast redigerad av mitutoyo 2024-03-17 kl. 01:13.
Citera
2024-03-17, 01:13
Medlem
Citat:
Om de åkt över nya bron så måste de betala avgift för att komma till dumpningsplatsen, men man kan åka gamla bron utan avgift!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in