2024-03-17, 15:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Nej polisarbete verkar de inte vara så värst insatta i. Mobilerna är nog deras största miss. Lägenhet, BO/BOs bil lär allt ge massa spår om upplägg och koppla de misstänkta.

Har inte hört något om BOs mobil? De spåren slutar kanske också i masten som täcker deras lägenhet.

De jag mer tänkte var om de tillexempel stoppat väskan, eller bara kroppen för den delen, direkt i bilen och sänkt den i något vatten hade det kanske tagit väldigt lång tid innan den hittats och då hade det kanske varit lite annat utgångsläge.

Nej, AA:s mobil har vi inte hört något om.

Skulle inte förvåna mig om den är dumpad på annat ställe än väskan och bilen dock.

Nu har polisen varit snabba, och kanske kan man lyckas få fram en hel del ändå.

Man hade ju spårat AA till Värmdö, precis som paret.
Citera
2024-03-17, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massooddon
Köpa en biljett som rödridå för att vaska är helt uteslutet eftersom de får ut passagerarlistor på en sekund om vem som befunnit sig på planet.

Dessutom finns alla ombord med på bild/film,. Så även om hon hade annan persons/beställt falskt pass hade man kunnat identifiera henne om hon var ombord eller inte på olika flighter.

Den mest korkade idén om att låna. Vännen borde även sagt.. du hinner få nytt pass på ambassaden om man har en månads marginal.
Citera
2024-03-17, 15:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Uppenbart är det något skumt med att hon undanhåller cash samt ber kompisen ljuga om dem för sambon.

Utredarna har nog lite ekonomi att gå igenom här. Inte minst BOs kontantuttag och om det kan kopplas till WK.

Har inte hittat om hon har något jobb eller går i skola. Börjar nästan undra om hon är ”yrkeskriminell”. Kanske sambon också.

Det verkar vra standard i en utredning att titta på ekonomin. Dels för att kuna göra en tidslinje, men också för att kunna hitta motiv.

Man blir så nyfiken på varför han väljer att åka hem till paret, trots att han var misstänksam.

Som någon skrev, varför inte reda ut saker på telefonen, allmän plats eller liknande?

Nu tror nog de flesta inte att detta kan hända, att man ska bli mördad. Särskilt inte om det är någon man känner.

Men här har det funnits en konflikt där WK har anmält honom för allvarliga brott.

Hur har hon lyckats lura honom hem till sig?
Vilket var upplägget?

Lägger det till hennes lista:

- lurat hem offret under förevändning att de ska prata (ut?)
Citera
2024-03-17, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ja precis, det är nog inte en enhetlig front av välgrundade gemensamma beslut som står bakom utan mer ett virrvarr av misstankar o förespeglingar etc. dem sinsemellan. Och sambon vaknar en dag upp till en ny värld på en parkbänk nånstans i Ruhr-gebiet eller Liège. De har spelat för högt spel och kommer sen ta ut det på varann.
Undra om han läser tidningarna och ser vad väninnan har sagt ? Kan tänka mig att det kan bli en del frågor vid middagbordet , lite stelt kanske
Citera
2024-03-17, 16:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Undra om han läser tidningarna och ser vad väninnan har sagt ? Kan tänka mig att det kan bli en del frågor vid middagbordet , lite stelt kanske

Det kan kanske bli oämja dem emellan, något som leder till att det blir illojalitet inte bara dom emellan, utan brorsan t ex. Har någon av de misstänkta varit med på någon minre del i brottet, kanske inte ens vetat vad det handlat om, kanske det blir sprickor i grupperingen.

Hoppas...
Citera
2024-03-17, 16:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massooddon
Köpa en biljett som rödridå för att vaska är helt uteslutet eftersom de får ut passagerarlistor på en sekund om vem som befunnit sig på planet.

Mgm ville låna pass av någon, kan syftet ha varit att fly Sverige med falsk identitet?

Kan kvinnan ha dragit en story där 100.000 ingår i syfte att få låna ett pass?

Övriga mgm kanske har rest med falsk identitet, kanske även kvinnan och barnen?
Citera
2024-03-17, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det verkar vra standard i en utredning att titta på ekonomin. Dels för att kuna göra en tidslinje, men också för att kunna hitta motiv.

Man blir så nyfiken på varför han väljer att åka hem till paret, trots att han var misstänksam.

Som någon skrev, varför inte reda ut saker på telefonen, allmän plats eller liknande?

Nu tror nog de flesta inte att detta kan hända, att man ska bli mördad. Särskilt inte om det är någon man känner.

Men här har det funnits en konflikt där WK har anmält honom för allvarliga brott.

Hur har hon lyckats lura honom hem till sig?
Vilket var upplägget?

Lägger det till hennes lista:

- lurat hem offret under förevändning att de ska prata (ut?)
Kvinnlig list kanske? "Kom hit, jag bjuder på middag så kan vi ha lite mys och prata ut "
Kanske han tänkte att det trots allt, skulle bli en trevlig stund istället ?
Citera
2024-03-17, 17:06
Moderator
OYs avatar
Utgången rubrik " 37-årig man hittad mördad på Värmdö (2024-03-10) "

/Mod
Citera
2024-03-17, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flowerpower69
Jag tror det är alldeles för trassligt för dem att ta sig utanför Europa. MGK försökte ju få "låna" en kompis pass så de kan ju försökt köpa pass, men det låter som det tar för mycket tid när man är på flykt.
Bil ner i Europa, hade de varit kurder skulle jag satsat en slant på Tyskland för att gömma sig i den kurdiska diasporan där. Nu sätter jag en slant på Frankrike och broarna i Paris, där finns det en stor afghanskt diaspora att försvinna bland.
Frankrike utvisar inte afghaner till Sverige när de tar sig till Frankrike därför att Sverige inte ser några problem med att utvisa afghaner tillbaka till Afghanistan.
Jag är dock säker på att Frankrike lämnar ut afghaner till Sverige, om de är internationellt efterlysta och misstänkta för mord i Sverige.
Citera
2024-03-17, 17:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Kvinnlig list kanske? "Kom hit, jag bjuder på middag så kan vi ha lite mys och prata ut "
Kanske han tänkte att det trots allt, skulle bli en trevlig stund istället ?

Kom hit så får du betalt för att låna ut ditt pass?

Är det uteslutet?
Citera
2024-03-17, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag är dock säker på att Frankrike lämnar ut afghaner till Sverige, om de är internationellt efterlysta och misstänkta för mord i Sverige.
ja. De utlämnas fr Frankrike.
Att paret skulle "häcka" under Paris broar är omöjligt med två småbarn.
Börjar tro att Wajiha har rest ut ur Sverige .
Med sina två barn-kanske en väninna följde med henne?

Men troligt är att hennes bror? o Farid finns kvar nånstans här i landet..
De hann inte iväg, och väntar några veckor...
Upptäckten av väskan, och exfruns anmälan om exmaken försvinnande gick väl snabbt.
Citera
2024-03-17, 18:00
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Låter som att detta mord är något som planerats länge. Sjukt. Detta stämmer överens med det fotbollstränaren sagt om att han inte spelat senaste tiden. Också sjukt att man är beredd att offra hela sitt liv med jobb osv för detta.

Blir dock fundersam till varför man valde att anmäla BO, när man ändå verkar ha haft egna hämndplaner?

Men jag tror inte en sekund på att hon har blivit våldtagen vid tre tillfällen hemma hos BO, är kvinnan helt jävla IQ befriad!??? Nu stod det något om att hon försökt låna pass av nån kompis och sedan bett densamma om att ljuga för Farid om att ja, hon har undanstoppade pengar?! Hon verkar vara psyksjuk på ett eller annat sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in