2024-03-16, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Nej det var ganska långt efter. Jag tror de flesta kvinnor (och jag vet flera faktiskt i mina föräldrars umgänge) som träffat flyktingar här eller män när de varit på semester i typ Egypten och gift sig med dem, är väl medvetna om att de kommer åldras och de här männen förr eller senare kommer vilja bilda familj och ha barn. Kvinnorna är mogna och verkar gå in i det med öppna ögon, de vet att det inte är för alltid och är okej med det.

Sen kanske BO inte ville ha barn och det kanske inte ens var han som lämnade... Men rätt irrelevant i sammanhanget 😶💔
Citera
2024-03-16, 19:23
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Hur fungerar det egentligen när mördare flyr landet och polisen vet exakt vilka det är. Beordar svenska staten vederbörande banker där gärningsmännen har konton i att frysas direkt, så de inte kan komma åt sina tillgångar nu när de är long gone?
Citera
2024-03-16, 19:25
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haparandaflickan
Om du bildgooglar bilderna så ser du att det är en kändis. Inte hon själv.

Okej jag är född förra millenniet. Det är alltså en kändis. Vem? Nån inom boxning?

Så wk kampsportar såvitt känt inte själv…
Citera
2024-03-16, 19:33
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja. pengar behövdes för resan. Resan bokades dagen innan mötet o mordet.

De hade förväntat sig att BO skulle hamna i häkte efter hennes våldtäktsanklagelse
men han blev varken häktad el fick kontaktförbud, som hon tänkt.

Ytterligare en felberäkning av de två var att väskan hittades snabbt o mordet uppdagades nästan direkt.

De hade räknat med att vara utomlands när väskan hittades, och hoppats väskan skulle förbli oupptäckt länge.

De visste förmodligen inte heller att Brottsoffret stod i ständig kontakt med sin exfru- de hade trott han var ensam och inte skulle saknas på länge.

De hade planerat begå det perfekta brottet.

Klanen kallades in o även dessa borde ha varit med i planeringen.

De agerar enl kollektiva traditionen, alla ska va med i röjarlaget
men enl svensk tradition -ageras efter regeln
ju fler kockar
ju sämre soppa..

Har det framgått att resan bokades så sent som dagen innan?
Citera
2024-03-16, 19:33
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Hur fungerar det egentligen när mördare flyr landet och polisen vet exakt vilka det är. Beordar svenska staten vederbörande banker där gärningsmännen har konton i att frysas direkt, så de inte kan komma åt sina tillgångar nu när de är long gone?

Nej, Interpol är en passiv efterlysning. Fastnar de hos myndigheterna och de gör en sökning får de träff på att de är listade på Interpol och åker fast. Väldigt förenklat. Men det är inget aktivt sökande alls. Däremot kan Svensk Polis skicka spanare, men vågar påstå att det är högst ovanligt.
Citera
2024-03-16, 19:34
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Okej jag är född förra millenniet. Det är alltså en kändis. Vem? Nån inom boxning?

Kan väl lika gärna vara en "såld" bild av vem som helst till bildföretag. Vilket jag gissar. Och gissar även att hon velat på något sätt velat framstå för (vem/vilka?) att hon likt Kardashian var tuff, medveten..etc. El var tror du?
Citera
2024-03-16, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

https://www.thecut.com/2014/09/watch-sweaty-gisele-kung-fu-kick.html
Det är egentligen OT men de flesta bilderna är tagna ifrån typ en gratis bildbyrå, eller tex Shutterstock bilder som är tillgängliga för vem som helst, privat som företag att använda. Alla bilder som är boxning eller kampsportrelaterade lägger hon upp under samma år, 2016, och hon taggar ju en person och skriver "min dröm", så det är kanske något hon har velat göra, att slå någon på käften och den blev sann till slut.
Citera
2024-03-16, 19:36
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
Nej, Interpol är en passiv efterlysning. Fastnar de hos myndigheterna och de gör en sökning får de träff på att de är listade på Interpol och åker fast. Väldigt förenklat. Men det är inget aktivt sökande alls. Däremot kan Svensk Polis skicka spanare, men vågar påstå att det är högst ovanligt.

Med andra ord, det är just nu favorit på att MGM och MGK kommer att komma undan, iaf en längre tid. Om de dessutom har en stor budget att leka med så lutar ju oddsen åt deras favör allt mer.
Citera
2024-03-16, 19:38
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haparandaflickan
https://www.thecut.com/2014/09/watch-sweaty-gisele-kung-fu-kick.html
Det är egentligen OT men de flesta bilderna är tagna ifrån typ en gratis bildbyrå, eller tex Shutterstock bilder som är tillgängliga för vem som helst, privat som företag att använda. Alla bilder som är boxning eller kampsportrelaterade lägger hon upp under samma år, 2016, och hon taggar ju en person och skriver "min dröm", så det är kanske något hon har velat göra, att slå någon på käften och den blev sann till slut.

Okej jag fattar. Tack.
Citera
2024-03-16, 19:49
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Med andra ord, det är just nu favorit på att MGM och MGK kommer att komma undan, iaf en längre tid. Om de dessutom har en stor budget att leka med så lutar ju oddsen åt deras favör allt mer.

Beroende på utseende kan man till och med besöka Sverige och sedan dra igen, trots efterlysning av Interpol. Så pass passivt är det. Däremot har knappast MGM i det här fallet rätt utseende för en sådan visit.
Citera
2024-03-16, 19:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
Beroende på utseende kan man till och med besöka Sverige och sedan dra igen, trots efterlysning av Interpol. Så pass passivt är det. Däremot har knappast MGM i det här fallet rätt utseende för en sådan visit.
Frågar dig en annan sak. Du kan inte möjligtvis markera på en karta den exakta platsen för väskan samt positionen för var BO:s bil var lämnad i kring FP?.
Citera
2024-03-16, 20:01
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Frågar dig en annan sak. Du kan inte möjligtvis markera på en karta den exakta platsen för väskan samt positionen för var BO:s bil var lämnad i kring FP?.

Exakt plats vid vägen finns tidigt i tråden, väskan låg ett par meter in därifrån. Om du har tänkt att besöka platsen lär det inte vara svårt att hitta den exakta platsen för väskan efter alla som varit där.

Edit: inlägg #13 https://www.flashback.org/sp87624076
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in