Det har stått i tråden någonstans att äldsta barnet är ca 3 år. Beroende på när annonsen lades ut kanske de inte hade hunnit få barn ännu. Om äldsta barnet föddes i december 2020 fyllde det 3 år december 2023...
Bodde 24-åriga MGK ihop med 23-årige MGM redan 2020? Någon skrev i tråden att de förlovat sig 2019, men att han var gift på annat håll? Men enligt officiella uppgifter är han inte far till något av MGK's barn? Eller? Har barnen olika fäder?
Relationerna mellan gärningspersonerna är minst sagt snurriga.
Sannolikt så är MGM1 och MGM2 föräldrar till båda barnen. Det är möjligt att han också var gift på annat håll samtidigt som han förlovade sig, sunniterna praktiserar polygami.
Det är inte bekräftat att detta är hans Facebook. Jag har kört ett gäng möjliga kombinationer av bilnumret och inte fått napp på en vit Merca. Inte säkert den finns i Sverige.
Detta med Latinamerika är lite konstigt faktiskt. Hur många afghaner finns det i Latinamerika? Det är inte Sverige vi pratar om. Jag misstänker att afghaner skulle sticka ut ganska rejält. Att försöka gömma sig i någon bergsby tror jag inte på. Dag 2 skulle bybefolkningen redan ha anmält dem för polisen i hopp om att få någon fördel av det.
Smugglat kokain istället för heroin och det är den hållhaken som 37 åringen fick plikta sitt liv för och nu gömmer dom sig hos drogbaronerna?
Vet ju inte hur det varit i det här fallet, men vet ett annat fall för några år sen där det också var ett ungt afghanskt par där en annan kille skrivit något i en kommentar på Facebook om kvinnan i paret som hade kränkt både henne och hennes pojkvän och det räckte för att de skulle dra med sig en kompis och under knivhot tvinga killen att köra till en annan stad 5 mil bort där ytterligare personer anslöt och misshandlade honom.
Kan det ha varit något så dumt i det här fallet också? Att BO på nåt sätt uttryckt något dumt om MGM1 och att hon hittat på nåt för att hämnas och när det inte godkändes så skulle de "prata" och hade dragit med sig några bröder. Kanske var tänkt som en misshandel, men att han råkade dö och sen behövde de göra sig av med kroppen. Fast samtidigt ändå lite konstigt att trycka ner någon i en väska och dra iväg med den om man ändå hade tänkt att ge sig iväg. Då kunde de ju lika gärna bara lämnat honom i lägenheten istället.
Det är väldigt intressant att spekulera i hur sydamerikaner ser på afghaner. Jag har själv ingen aning om hur pass främlingsfientliga/öppenhjärtliga de är mot random folk som dyker upp och ska slå sig in i samhället, känns som ett roulettehjul den här planen ifall de inte har någon kontaktperson där.
Sen vet jag inte om byborna skulle polisanmäla dem direkt, känns väl lite väl drastiskt. Det är ju livsnjutare vi snackar om som lever livets goda, de kanske tom bjuder in afghanerna på kvällens strandfotboll & samba.
Ironiskt. Kom inte hon som ensamkommande?
'
Och vips så är klanen här med!
Borde politikerna förstått, hur många fler såna fall finns det i landet?
Killen kom som ensamkommande, men det har inte stått att tjejen gjorde det tror jag. Om uppgifterna stämmer så verkar det som att hennes storebror kom innan de andra så kanske att han fått hit resten som anhöriginvandring. Kommer nån som barn och godkänns som det och får uppehållstillstånd så kan de ju få hit närmaste familjen sen ganska snabbt. Och särskilt om de kom innan 2015. Efter det har det blivit svårare.