2024-03-15, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tack
finns ju såklart interna grupper tex på facebook som de annonserar i och de hjälper varandra i högre grad än svenskar (tror jag) dessutom tipsas det säkert

PS. Det verkar inte vara hon som skrivit annonsen. Namnet stämmer inte!

Jo det är hennes inlägg och Facebook namnet stämmer. Hyresmarknaden vill jättegärna ha dessa ungdomar som hyresgäster. Varför? De bor var som helst till vilket pris som helst och utan krav på varaktighet. Har man sådana "icke krav" ligger hela bostadsmarknaden för dina fötter - och det är därför de flyttar runt massor också. Icke rökare som inte dricker alkohol utan husdjur och till synes utan barn som kan tänka sig bo i Fisksätra eller"var som helst" gärna ett år men är "öppna för förslag" är ju toppen. Har du läst andra annonser? "Tre rum minst 80 kvm på gata y i kommun x minimum ett år inga ockerhyror. Rökare med hund och tre barn"
Citera
2024-03-15, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
En ambitiös fartig kille med många järn i elden som inte drar sig för hot eller vapen låter det som.

Och nu mord och grovt gravfridsbrott på CV:t..

Så både han och Mercan har varit borta sen början på veckan? Eller har han fler bilar?

Tycker det bara blir värre och värre ju mer info som dyker upp om dessa familjer!

Det är inte bekräftat att detta är hans Facebook. Jag har kört ett gäng möjliga kombinationer av bilnumret och inte fått napp på en vit Merca. Inte säkert den finns i Sverige.
Citera
2024-03-15, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Jo det är hennes inlägg och Facebook namnet stämmer. Hyresmarknaden vill jättegärna ha dessa ungdomar som hyresgäster. Varför? De bor var som helst till vilket pris som helst och utan krav på varaktighet. Har man sådana "icke krav" ligger hela bostadsmarknaden för dina fötter - och det är därför de flyttar runt massor också. Icke rökare som inte dricker alkohol utan husdjur och till synes utan barn som kan tänka sig bo i Fisksätra eller"var som helst" gärna ett år men är "öppna för förslag" är ju toppen. Har du läst andra annonser? "Tre rum minst 80 kvm på gata y i kommun x minimum ett år inga ockerhyror. Rökare med hund och tre barn"
Hade ingen aning om detta. Så sjukt det blivit.
Sen kan jag tycka att de som radar uppe en massa detaljkrav är ute och seglar.
Nu hade ju dessa två barn eller som kom de efter de fått lägenheten?
Citera
2024-03-15, 20:01
Medlem
Citat:
Det är riktigt stört. Menar du om du hotar att du är hemlös måste de ordna en lägenhet medan unga i Stockholm som bor hemma hindras av det?
Tex nu bodde ju de i bostadsrätt men vet inte vem som ägde?

Nej, de flesta kommuner struntar i hemlösa barnfamiljer. De "erbjuder" ibland att placera barnen tills föräldern/föräldrarna "kommit på fötter" vilket brukar resultera i att problemet brukar "lösa sig" för kommunen. Som jag skriver i ett annat inlägg är dessa unga som inte röker o dricker o saknar husdjur o inte säger att de har barn drömhyresgäster utan krav som flyttar runt i andrahand korttidskontrakt
Citera
2024-03-15, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Det är inte bekräftat att detta är hans Facebook. Jag har kört ett gäng möjliga kombinationer av bilnumret och inte fått napp på en vit Merca. Inte säkert den finns i Sverige.

Är ingen vit merca, utan en svart!
Citera
2024-03-15, 20:04
Medlem
Citat:

Observera att jag enbart gissar nu. Barn som är små syns inte i offentliga register så antingen har de uppgett att de har noll barn alternativt visat upp en välartade bebis.
Citera
2024-03-15, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kunskapensfader
Är ingen vit merca, utan en svart!

Då var problemet med fotot som någon påstod var MGM 4 på Facebook med en vit bil löst - tack. Den profil jag länkade var troligen rätt då.
Citera
2024-03-15, 20:08
Medlem
Citat:

De nämner inte barn i sin annons utan att de inte har DJUR. Den annonsen lade hon ut 2020, vet inte när kidsen är födda.
Citera
2024-03-15, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haparandaflickan
De nämner inte barn i sin annons utan att de inte har DJUR. Den annonsen lade hon ut 2020, vet inte när kidsen är födda.
Är nog födda efter 2020
Citera
2024-03-15, 20:14
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Det är riktigt stört. Menar du om du hotar att du är hemlös måste de ordna en lägenhet medan unga i Stockholm som bor hemma hindras av det?
Tex nu bodde ju de i bostadsrätt men vet inte vem som ägde?

Vad snackar du om? Nej, jag menar att en 22-åring från Växjö som fixar jobb i Stockholm kommer erbjudas lägenheter redan första veckorna på nya jobbet. Saken är den att de som verkligen är i behov av bostad pratar om det, till skillnad mot ungdomar som växer upp i Stockholm. Är du kvinna och 22 är det än lättare och då erbjuds inte bara lägenheter, utan riktigt trevliga adresser osv.

Men detta är OT så skippa rasse-snacket om att någon som flyttat 11 gånger har ett privilegium med fritt boende. Det är snarare tvärt om, man är desperat och tar emot extremt dyra korttidskontrakt osv.
Senast redigerad av mitutoyo 2024-03-15 kl. 20:18.
Citera
2024-03-15, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Kan det vara så att de höll på med knarksmuggling och av den anledningen hängde ihop och att det gick snett på något vis?

Någonting är ju udda med allt och även om det är en grupp släktingar och anmälningar till polisen är jag inte övertygad om detta med hedersmotiv.

Det är märkligt med denna 23 åriga flicka med sin 24 åriga pojke som har småbarn och bor i Nacka att hon åker hem till någon från ett helt annat land som är 37 år gammal och bor på en helt annan plats än de någonsin bott och som bott här jättelänge och jobbar på Dagab och verkar skötsam på alla sätt. Det kan ju, som du skriver, handla om något helt annat. Vem vet om någon av dem praktiserat eller jobbat på Dagab och begått något fel? Jag stänger inga dörrar.
Citera
2024-03-15, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Skilda världar hade väl också ett par som var syskon och blev kära…. De fick reda på slutet av pjäsen att de var syskon, de visste alltså inte det.

Tror inte de är syskon. Händer ofta att man gifter sig med sina kusiner men inte syskon. Kanske styvsyskon. Men inte syskon!?

Tänker att de kanske inte ville att det skulle komma ut här i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in