2024-03-15, 14:20
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Se mitt senaste inlägg. svar på Meadowhearts chansning.
Det verkar vara denna: https://mrkoll.se/person/S*yed-Rija-Korashi-Skyttegatan-10-Tingsryd/ulaTmUxauerAcYfrkyqRaQcYfrmUxacYfrkyqRaQkyqRaQdYQa uerA *a
Han har bott på samma dress som Wajiha Korashi.

Yes. Min första gissning var fel. Men sen tror jag du å jag, när vi fick reda på att han var bror till MGK, hittade ovanstående tämligen snabbt.
Citera
2024-03-15, 14:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det har inte uttryckligt sagts i tråden, så det är nytt (att han inte känner BO). Så det har inverkan på hur åklagaren har försökt formulera sig idag. Å andra sidan är det bara vad den misstänkte hävdar, och givet att han är syskon och ”svåger” till de misstänkta (och befunnit sig i lgh vid mordet) så spelar det ju mindre roll om han har känt BO eller inte, strängt taget.

Att 19-åringen skulle bli häktad rådde det nog ingen tvekan om. Och därtill blev han häktad på sannolika, inte skäliga.

Naturligtvis kan man inte lita på vd han säger i nuläget. Han säger sig oskyldig till brott och känner inte BO. Det sisat lär visa sig.
Citera
2024-03-15, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassly
En del "flyr" ju av ekonomiska skäl, en hel del skulle jag gissa. Även om dessa pashtuner är ansedda rika i Afghanistan så kan det tänkas att de ser på sociala medier hur tex hazarer bor bättre, har finare bil, dyrare kläder än dem? Avundsjuka och kanske att de anser sig ska ha det bättre än andra (läste om MGK syster som berättade att de var vana att ha "pondus" i hemlandet (Afghanistan) pga deras klan/ursprung) vilket gör att de vill ha mer rikedom och makt även fast de egentligen har det ekonmiskt mkt bra i Afghanistan?

Edit: Och om de då "flyttar" till Iran först där det är allmänt känt att de ses ner på pga fel muslimsk tro, kan de hävda "förföljelse pga religion" till migrationsverket. Och på så sätt bli svensk medborgare.

Naturligtvis gör inte alla som söker asyl/flyr till sverige från Iran på detta snillrika sätt, men annars förstår jag inte varför de flyttar från Afghanistan (där de är rika och har status gentemot andra klaner/folkslag) till Iran där de har mkt låg status. Vore det inte bättre att isf fly/flytta till Irak eller Pakistan som har samma (Sunni) muslimska styre?

Edit Edit: En del av dessa Afghaner verkar bry sig otroligt mycket om pengar, rikedom och att det ska synas utåt. Att man är bättre än andra typ. Vilket pashtunerna verkar tycka.
Tack. så det kan vara
de tar genvägen över Iran
för att därefter söka asyl skäl på grund av religionaförtryck..i Sverige.
Det låter faktiskt logiskt. Men pashtuner borde inte få asylskäl här-
däremot kan jag förstå att hazarer får Put i Sverige-då de lever under förtryck i Afghanistan ...

Ja afghanska pashtuner vill alltid påpeka att de hade stark position i hemlandet.
Alla talibaner är pashuner. om jag ser rätt. drar slutsatsen utifrån utseendet.
Senast redigerad av moshes 2024-03-15 kl. 14:35.
Citera
2024-03-15, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Absolut!
Sannolika skäl.

Vem flyr till Tyskland om man är oskyldig?

Men som advokaten sa nu får åkl granska hans story och se vad tekniska kommer fram till.

I Tyskland har de iallafall släkt. I Australien och i USA också.
Citera
2024-03-15, 14:29
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Så 19-åringen har lämnat ett händelseförlopp och inkluderat 25-åringen i det.

Dessutom hävdar 19-åringen sig vara oskyldig. Alltså är han inte martyren som tar på sig MGKs ”dåliga affärer” rakt av i första taget.

Men blev tagen i flykten det blev han.

Undrar var 25-åringen tagit vägen?

Har du läst det nånstans eller gissar du?
Citera
2024-03-15, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Naturligtvis kan man inte lita på vd han säger i nuläget. Han säger sig oskyldig till brott och känner inte BO. Det sisat lär visa sig.
Han ljuger säkert!
Mordet ska ju ha skett i lägenheten på Diligensvägen 38 i Nacka. Jag har inte sett några uppgifter om grannar som reagerat på ljud, dunsar, skrik etc! Nån måste ju ha hört nåt tycker man ?? Nån annan som läst nåt om det ?
Citera
2024-03-15, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Är det ingen som tycker att det är konstigt att de
förekommer i olika styrelser tillsammans med KA
fram till att mordet sker. Sedan är det, fortfarande
förmodligen men med starka indicier, en annan snubbe som är BO.

Vad har AA gemensamt med paret?
Känner KA och AA varandra?
Hur länge har AA känt paret?
Har MGK spelat ett spel med AA?
Hur kommer det sig att MGK blev
våldtagen 3 gånger? Inte en eller två-tre.
AA blir släppt ganska omgående, varför?
Det blir inte ens rättegång i ärendet.
Osv.

KA är inte BO, men ska förtydliga. Flera, inkl jag själv, missade i början att KA trädde in i bolagen när WK + syster trädde ur bolagen. Dom har aldrig suttit i styrelsen samtidigt. Så är inte säker på att KA ens känner WK.
Jag hoppas polisen kollar upp WKs syster. Hon har ju tillsammans med WK gått ur bolagen, om WK gått ur för att hon planerat ett mord vad har hon sagt till sin syster? (Förmodar att det är syster då samma efternamn)

Funderar också på om WKs identitet är en annan, kanske hela familjens? Man använder ett annat efternamn på fb och WK fyller år ett annat datum än det som står i folkbokföringen. Som någon varit inne på, deras flykt verkar märklig.
Citera
2024-03-15, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
I Tyskland har de iallafall släkt. I Australien och i USA också.
Vad har de för släktingar i Tyskland, Usa och Australien ??
Citera
2024-03-15, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassly
Kan detta vara exfrun och BO månne? https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154313329779033&set=pb.757899032. -2207520000&type=3

Och https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153089939274033&set=pb.757899032. -2207520000&type=3
Suck
Tur man la av med fb för längesen så mycket "åh vad fiiin du är", puss, hjärtan
Herregud vuxna människor!
Men tragiskt för henne
Citera
2024-03-15, 14:35
Medlem
Citat:
Verkar stämma! Båda har bott på samma adress i Tingsryd Kroksgatan 10

Citat:
Se mitt senaste inlägg. svar på Meadowhearts chansning.
Det verkar vara denna: https://mrkoll.se/person/S*yed-Rija-Korashi-Skyttegatan-10-Tingsryd/ulaTmUxauerAcYfrkyqRaQcYfrmUxacYfrkyqRaQkyqRaQdYQa uerA *a
Han har bott på samma dress som Wajiha Korashi.

Det är samma person - kroksgatan och skyttegatan, bara två olika länkar. Det brukar bli så när man kommer hit och först får samordningsnummer och sen får personnummer och ibland kopplar inte datasystemen ihop att det är samma och då blir det två jämngamla med liknande stavning på samma ort.
Citera
2024-03-15, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasminbyn
Det är Anki som lagt ut att AA är avliden på sin Facebook. Minnesceremoni i Solna 21/3.
Hittar inte det, länk?
Citera
2024-03-15, 14:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Han ljuger säkert!
Mordet ska ju ha skett i lägenheten på Diligensvägen 38 i Nacka. Jag har inte sett några uppgifter om grannar som reagerat på ljud, dunsar, skrik etc! Nån måste ju ha hört nåt tycker man ?? Nån annan som läst nåt om det ?

Nej. Grannar har intervjuats, men har inte läst något om att de ska ha hört något.

Men nu var de fyra...mot en (förmodligen).

Hann han ens sätta sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in