2024-03-12, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
skrev fel...menade Karlstad och inte Kalmar. Fel av mig

Nu var ju offret från Stockholm

En man och en kvinna misstänks ha mördat en man i 35-årsåldern i sin bostad i Stockholm medan barn var närvarande. Mannen hittades styckad i ett skogsområde i Gustavsberg.
Händelsen tros vara relaterad till ett brott som offret misstänks ha begått mot kvinnan tidigare under året. En 19-årig man sitter anhållen, anklagad för mord och grovt gravfridsbrott.
Kvinnan och hennes manliga partner misstänks ha flytt landet, och polisen söker nu dessa efter flera misslyckade tillslag runt om i landet.
Citera
2024-03-12, 16:05
Medlem
Jag fick precis ut häktningsframställan... Dock är namnen maskade det verkar bara vara 2 som är häktade en i sin frånvaro och en är på plats.. båda två från Afghanistan.. jag är dålig på att ladda upp grejer men det fanns liksom inget intressant iomed maskningen..
Citera
2024-03-12, 16:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Aftonbladet: motivet…:

”Mannen och kvinnan stämde träff med mannen i 35-årsåldern.
Sedan misstänks de ha mördat honom – samtidigt som små barn fanns i bostaden.
Motivet tros vara ett brott som offret misstänks ha utsatt kvinnan för tidigare, enligt Aftonbladets uppgifter.”

”Enligt uppgifter ska det finnas en historik mellan kvinnan och den nu mördade mannen. Den mördade mannen ska tidigare i år ha suttit gripen, misstänkt för att ha utfört ett brott mot kvinnan.
Han släpptes dock på fri fot.”

Hämnd med andra ord…

Relationen: ”Enligt Aftonbladets uppgifter är det en man och en kvinna som är ett par.”

Vittnen: ”Även den nu anhållne 19-åringen ska ha varit i bostaden när brottet skedde, enligt källor.”

Vågar inte citera mer. Fler uppgifter dock..,

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/O8Gwe3/styckmordet-pa-varmdo-paret-stamde-traff-med-offret

Samtidigt som små barn fanns i bostaden!!!
Då kan det även bli tal om grovt barnfridsbrott.

Hemskt med våld i alla lägen. Våld mot kvinnor är ofta svåra att bevisa.

Men här har hämnden slagit över till den grad att man inte ens tänkt på vilken skada barn kan komma att få av detta hemska. Det ska de alltså leva med resten av livet.
Citera
2024-03-12, 16:08
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silliz
Jag fick precis ut häktningsframställan... Dock är namnen maskade det verkar bara vara 2 som är häktade en i sin frånvaro och en är på plats.. båda två från Afghanistan.. jag är dålig på att ladda upp grejer men det fanns liksom inget intressant iomed maskningen..

Syskon…?
Citera
2024-03-12, 16:10
Avslutad
fattar inte kopplingen Karlstad-Värmdö!

varför åka så långt för att dumpa en kropp?

"Brottsoffret inte känd av polis"

nä men man blir inte kidnappad utan orsak. BO skulle vittna? är rik? hedersrelaterat? skulder?

fattar inte varför åklagare säger "kan inte gå in på det" på frågan om kroppsdelar i väskan när vittnet har sagt att han såg en arm.
Citera
2024-03-12, 16:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Global.nedkylning
Äntligen! Det var så uppenbart från början att det två inte hängde ihop.

varför då? har ju stått hela tiden att den kidnappade i Karlstad hittades i Värmdö eller har jag missat något?
Citera
2024-03-12, 16:12
Medlem
Citat:
fattar inte kopplingen Karlstad-Värmdö!

varför åka så långt för att dumpa en kropp?

"Brottsoffret inte känd av polis"

nä men man blir inte kidnappad utan orsak. BO skulle vittna? är rik? hedersrelaterat? skulder?

fattar inte varför åklagare säger "kan inte gå in på det" på frågan om kroppsdelar i väskan när vittnet har sagt att han såg en arm.

Ingen koppling förutom att dom som utfört det är från Lund området som jag förstått det. BO var från Stockholm och varit misstänkt för brott mot kvinnan tidigare.
Citera
2024-03-12, 16:13
Medlem
Citat:
varför då? har ju stått hela tiden att den kidnappade i Karlstad hittades i Värmdö eller har jag missat något?

Var läste du det?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Nu var ju offret från Stockholm

En man och en kvinna misstänks ha mördat en man i 35-årsåldern i sin bostad i Stockholm medan barn var närvarande. Mannen hittades styckad i ett skogsområde i Gustavsberg.
Händelsen tros vara relaterad till ett brott som offret misstänks ha begått mot kvinnan tidigare under året. En 19-årig man sitter anhållen, anklagad för mord och grovt gravfridsbrott.
Kvinnan och hennes manliga partner misstänks ha flytt landet, och polisen söker nu dessa efter flera misslyckade tillslag runt om i landet.

men va? vad hände med offret som kidnappades i Karlstad då?? Det stod ju igår att det var den mannen de hittade i väskan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vi har inte fått deras ålder, va?

Skulle på en höft just nu gissa att de två är några år äldre än 19-åringen och att barnen som omtalas är kvinnans egna, eller ev. hennes syskonbarn. Och 19-åringen en bror eller syskonbarn el kusin.

Men gissning som sagt.
ja det är not inte fel, de nu eftersökta har inte hamnat på Europols-listan ännu
så det borde betyda att polisen trior de finns kvar här i landet.
Flygbokningen är frågetecken, de kan ju ha tagit sig m bil t Danmark el Norge
knappast Finland...
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Global.nedkylning
Var läste du det?

stod ju här i tråden och i media igår??
Citera
2024-03-12, 16:14
Medlem
Citat:
Släpp Karlstad! Har inget med saken att göra överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in