Citat:
Ursprungligen postat av
comduc
Tack fr ditt svar.
Intresset fr Bolaget Diamyd har jag p grund utav att min sambo har diabetes vilket kan ibland vara ganska dramatiskt.
Det jag ibland undrar varfr intresset fr Diamyd r ringa bde bland ankarinvesterare och Bolag (BP).
Att sedan Vd marknadsfr bolaget hemma och utomlands ser jag inte p aktiekurs mer n att ngon eller ngra vill ha en lg kurs men det blir kanske ndring p detta nr analys kommer till sommaren.
Hlsningar
Beklagar din personliga erfarenhet som naturligtvis ger dig en inblick mnga av oss saknar.
Fre Fas III 2011 upplevde jag att det fanns ett strre engagemang bland diabetikerna sjlva med forum dr erfarenheter utbyttes och det fanns en nyfikenhet p nya behandlingar.
Idag nr jag sker p bloggar eller forum riktade mot diabetiker r det envgsinformation utan diskussionsmjlighet (med tyngdpunkt insulin- pumpar)
Gav alla upp 2011 nr inte enbart DMYD missade utan alla studier som var igng och det talades om kombinationsterapier.
S jag utkar det ringa intresset med de svenska diabetesfreningarna.
Att investerarna har aversion mot biotech i allmnhet och DMYD i synnerhet r jag inte s frvnad ver. Sedan 2011 nr Fas III inte gav signifikant resultat har svensk biotech lmnat en lng rad av misslyckanden blandat med en evig mngd emissioner. Bla. Active Biotech spddes en lika lysande framtid som DMYD. Sedan har en mngd sm biotech hausats hrt p ett oserist stt.
https://www.lakemedelsvarlden.se/joh...id-till-motes/
BP kan vi enligt min mening inte sga mycket om, fr de sger inget innan det r frdigfrhandlat. Antingen tror vi p vad fretagsledningen sger eller s tror vi inte p det.
Det som frvnar mig lite r att professionen inte visar strre intresse fr diabetesforskningen. Sverige har mycket grundforskning och stora studier dr i princip alla svenska barn fljs och Sverige har spetskompetens inom diabetes och behandling.
Sjlv har jag en vrdutbildning men ser inte mnga andra som har det. 2011 var vi flera och ngra slutade skriva nr Avanza forum v.2 lades ned.
Men hur mnga av oss vrdutbildade investerar i Diamyd medical AB?
Kanske Sveriges svaga mediebevakning som inte rapporterar efter prekliniska frsk har viss skuld.
Annars sger man att aktiemarknaden ligger 6 mnader fre ekonomiska hndelser.
Personligen har jag lite, nstan ingen erfarenhet runt InterrimsAnalyser och Fast Track som kan fljas av Accelerated Approval har vi knappt sett i Sverige p folksjukdomar. Antagligen ser en minoritet skillnad kunskapsmssigt p TD1 och TD2. Allt fr ofta tycker de att TD1 ska g ner i vikt och brja motionera.
Personligen tycker jag Diagnode-2 r ltt att utvrdera men fr den som inte filtrerar informationen rtt blir det ordentligt rrigt.
37 av (37) 325 792