2024-03-14, 15:39
Medlem
Faktakunnigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av comduc
Till Faktakunnig.

Lser dina inlgg du verkar vara plst med dina argument.

Vad tror du kommer Diamyd att lyckas f fram ett medikament som tillfredsstller FDA i denna omgng eller blir det en omgng p 10 till 15 r till.

Hlsningar
comduc
Se upp med s direkta frgor, har du otur fr du omedelbart en kprek alt en sljrek som r tvrtemot hur du skulle agerat.
Du mste lsa in materialet sjlv och ta egna beslut.
Jag ska grna peka p intressant material och om du vill frga s ska jag eller ngon annan grna bolla tankar.
Om du inte sett senaste presentationen och podcasten rekommenderar jag ett besk p hemsidan dr de finns.

ven bolagspresentationen r lsvrd (sidan16, svrtydd d det inte r stjrnklart hur de redovisar placebo/ aktiv behandling. ven baseline r svr att se vad den avser d den inte ligger som 0 (nolllinje). Jag har inte blivit helt klok p vilken enhet de uttrycks i eller vad vrdena r fr oss utan diabetes. Ett annat aber r att patienterna har egen insulinproduktion som upphr nr blodsockret ligger p rtt niv, dvs C-peptid stiger inte ver ett visst vrde (skulle det stiga fr hgt glider patienten in i insulinkoma)).
En liten notis, vid diagnos har deltagarna ca 20% insulinproduktion kvar, vilket r grnsvrdet dvs undet Honey-moon kan de klara sig utan externt insulin.

S fr att frst frutsttningarna Diagnode-3 mste Diagnode-2 resultatet pluggas in och framfr allt mste HLA betydelsen omsttas/ versttas.

33 av (33) 325 575
Citera
2024-03-14, 16:22
Medlem
Faktakunnigs avatar
Nr jag skrev svaret till conduc.
Fick jag lite tankegngar.
Clinical trial hittar jag inte dierkt att det r en 3/tredjedels studie men i PM anges den som en.

Fas III-studien kommer att genomfras p cirka 50 kliniker i Europa och USA. Efter en inledande period dr samtliga studiedeltagare fr D-vitamin i en mnad, kommer individerna att randomiseras 2:1, dvs tv av tre studiedeltagare kommer att f tre intralymfatiska injektioner av Diamyd
https://mb.cision.com/Main/6746/3300225/1382380.pdf

Som ni sett inser jag inte riktigt vitsen med sekundra primra end-pointen HbA1c.
Nu for tanken genom huvudet. Kan DMYD rekrytera s att en viss andel fr en Insulin-pump och den andra andelen administrerar p gammeldags vis med fingerstick och doserar insulinet huvudsakligen baserat p mltider.

D borde HbA1c ha ett hgre vrde n om alla fr insulinpumpsvrden. Naturligtvis kommer de utan externt insulin f bst HbA1c.

34 av (34) 325 630
Citera
2024-03-14, 16:49
Medlem
Faktakunnigs avatar
Nu lggs det terigen s huvudlsa sljorders att det endast kan vara fr att skapa oskerhet med stora procentuella frndringar.

Titta p det ftal aktier som lggs med en spridning likt ett hagelskott. Sljordrarna lggs inte fr att f bst betalt.
Minsta intervall r 2 re.
14,56
14,58
14,64
14,72 (strst och mrkligast 12 re under 14,84)
14,84
14,90

https://ibb.co/SvjqLmt

35 av (35) 325 630
Citera
2024-03-14, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faktakunnig
comduc
Se upp med s direkta frgor, har du otur fr du omedelbart en kprek alt en sljrek som r tvrtemot hur du skulle agerat.
Du mste lsa in materialet sjlv och ta egna beslut.
Jag ska grna peka p intressant material och om du vill frga s ska jag eller ngon annan grna bolla tankar.
Om du inte sett senaste presentationen och podcasten rekommenderar jag ett besk p hemsidan dr de finns.

ven bolagspresentationen r lsvrd (sidan16, svrtydd d det inte r stjrnklart hur de redovisar placebo/ aktiv behandling. ven baseline r svr att se vad den avser d den inte ligger som 0 (nolllinje). Jag har inte blivit helt klok p vilken enhet de uttrycks i eller vad vrdena r fr oss utan diabetes. Ett annat aber r att patienterna har egen insulinproduktion som upphr nr blodsockret ligger p rtt niv, dvs C-peptid stiger inte ver ett visst vrde (skulle det stiga fr hgt glider patienten in i insulinkoma)).
En liten notis, vid diagnos har deltagarna ca 20% insulinproduktion kvar, vilket r grnsvrdet dvs undet Honey-moon kan de klara sig utan externt insulin.

S fr att frst frutsttningarna Diagnode-3 mste Diagnode-2 resultatet pluggas in och framfr allt mste HLA betydelsen omsttas/ versttas.

33 av (33) 325 575

Nu frgade faktiskt "comduc" vad du tror, du som r s fantastiskt insatt i detta lkemedel.
Du svarar att man mste sjlv besluta, ja, men han frgade just dig vad du trodde/vet.
Kanske borde du med dina "Faktakunnigkunskaper" tala om vad du tror eller r det fr mycket begrt av en Faktakunig som sitter inne med sdana fantastiska faktakunskaper.

VI VILL HA ETT SVAR!!!
Citera
2024-03-14, 17:06
Medlem
Faktakunnigs avatar
FinansInspektionen (FI) (Finns Inte
Har en handlggningstid p mellan 3 - 4 r.
"Tre personer dms fr "pump and dump" bter p 2 miljoner"

https://www.di.se/live/tre-doms-efte...-betala-2-mkr/

"r det fr mycket begrt"
Ja Kawasaki 1500, det r det. Ha en egen sikt.

36 av (36) 325 630
Citera
2024-03-14, 19:17
Medlem
Tack fr ditt svar.

Intresset fr Bolaget Diamyd har jag p grund utav att min sambo har diabetes vilket kan ibland vara ganska dramatiskt.

Det jag ibland undrar varfr intresset fr Diamyd r ringa bde bland ankarinvesterare och Bolag (BP).

Att sedan Vd marknadsfr bolaget hemma och utomlands ser jag inte p aktiekurs mer n att ngon eller ngra vill ha en lg kurs men det blir kanske ndring p detta nr analys kommer till sommaren.

Hlsningar
Citera
2024-03-14, 21:13
Medlem
Faktakunnigs avatar
Citat:
Tack fr ditt svar.

Intresset fr Bolaget Diamyd har jag p grund utav att min sambo har diabetes vilket kan ibland vara ganska dramatiskt.

Det jag ibland undrar varfr intresset fr Diamyd r ringa bde bland ankarinvesterare och Bolag (BP).

Att sedan Vd marknadsfr bolaget hemma och utomlands ser jag inte p aktiekurs mer n att ngon eller ngra vill ha en lg kurs men det blir kanske ndring p detta nr analys kommer till sommaren.

Hlsningar

Beklagar din personliga erfarenhet som naturligtvis ger dig en inblick mnga av oss saknar.
Fre Fas III 2011 upplevde jag att det fanns ett strre engagemang bland diabetikerna sjlva med forum dr erfarenheter utbyttes och det fanns en nyfikenhet p nya behandlingar.
Idag nr jag sker p bloggar eller forum riktade mot diabetiker r det envgsinformation utan diskussionsmjlighet (med tyngdpunkt insulin- pumpar)
Gav alla upp 2011 nr inte enbart DMYD missade utan alla studier som var igng och det talades om kombinationsterapier.

S jag utkar det ringa intresset med de svenska diabetesfreningarna.

Att investerarna har aversion mot biotech i allmnhet och DMYD i synnerhet r jag inte s frvnad ver. Sedan 2011 nr Fas III inte gav signifikant resultat har svensk biotech lmnat en lng rad av misslyckanden blandat med en evig mngd emissioner. Bla. Active Biotech spddes en lika lysande framtid som DMYD. Sedan har en mngd sm biotech hausats hrt p ett oserist stt.
https://www.lakemedelsvarlden.se/joh...id-till-motes/

BP kan vi enligt min mening inte sga mycket om, fr de sger inget innan det r frdigfrhandlat. Antingen tror vi p vad fretagsledningen sger eller s tror vi inte p det.

Det som frvnar mig lite r att professionen inte visar strre intresse fr diabetesforskningen. Sverige har mycket grundforskning och stora studier dr i princip alla svenska barn fljs och Sverige har spetskompetens inom diabetes och behandling.
Sjlv har jag en vrdutbildning men ser inte mnga andra som har det. 2011 var vi flera och ngra slutade skriva nr Avanza forum v.2 lades ned.
Men hur mnga av oss vrdutbildade investerar i Diamyd medical AB?

Kanske Sveriges svaga mediebevakning som inte rapporterar efter prekliniska frsk har viss skuld.

Annars sger man att aktiemarknaden ligger 6 mnader fre ekonomiska hndelser.

Personligen har jag lite, nstan ingen erfarenhet runt InterrimsAnalyser och Fast Track som kan fljas av Accelerated Approval har vi knappt sett i Sverige p folksjukdomar. Antagligen ser en minoritet skillnad kunskapsmssigt p TD1 och TD2. Allt fr ofta tycker de att TD1 ska g ner i vikt och brja motionera.

Personligen tycker jag Diagnode-2 r ltt att utvrdera men fr den som inte filtrerar informationen rtt blir det ordentligt rrigt.

37 av (37) 325 792
Citera
2024-03-14, 21:27
Medlem
Faktakunnigs avatar
Citat:
Tack fr ditt svar.

Hlsningar

Kanske jag borde formulera mig betydligt hrdare i frga om regulatoriska myndigheternas skyldighet.
De har inte sktt sitt myndighetsuppdrag att ta fram lkemedel.
Hade de gjort det hade de godknt GAD-65 p de retrospektiva fakta som DMYDs VD Ulf Hannelius och medarbetare lade fram i den retrospektiva studien om HLA betydelsen.

Minst 5 rskullar TD1 med rtt HLA har ett livslngt insulinbehov och om de insisterar p formellt genomfrda studier blir det minst 3 rskullar till.

38 av (38) 325 823
Citera
2024-03-15, 08:59
Medlem
Faktakunnigs avatar
Anta att en skribent p ngon aktierelaterad tidning i ett litet land vljer att konsekvent skriva negativa artiklar om en viss aktie o samtidigt vlja bort allt som kan uppfattas som positivt.

https://borssnack.di.se/#/borssnack/2542216

Tillggas kan att tillfrgade Experten hade en egen verksamhet och frskte gra karrir som konsult.
Dagens Industri str som moraliskt ansvariga fr den artikeln tills de publicerar en ny artikel.
Som de borde publicera olst allt annat r hyckleri.

Givetvis en lst artikel, som endast visar rubriken
https://www.di.se/nyheter/forsknings...dradets-nyhet/

Hr lite vad texten (lgnen?) gick ut p.
https://www.dagensps.se/nyheter/mira...jattemarkligt/

38 av (38) 325 950
Citera
2024-03-15, 09:51
Medlem
Faktakunnigs avatar
Mastodont stora orderblocken brjar byta planhalva.
Ska jag kommentera det?
Bra frga r positiva kporders lika kursdrivande som negativa sljorders?

Edit
Tog en screenshot fr "skojs" skull. Lr inte komma med i anmlan till FI.

39 av (39) 326 001
Senast redigerad av Faktakunnig 2024-03-15 kl. 09:55.
Citera
2024-03-15, 10:08
Medlem
Faktakunnigs avatar
Fr ngon dag sedan funderade jag i banorna att USA br brja handla i DMYD och igr hade vi stillsam negativ handel fram till en timme fre ppning USA.
Handeln avslutades med stora sljorders som liknade tvng. Frgan r vad de stora frlusterna i spelbolagen och Intrum betyder. Intrum r dessutom tydligen belningsbart, vilket r turbo i frlust fr de som utnyttjar maximal belningsgrad. Det r bara 2 bolag med hg andel aktiegare.

I morse 09:37:33 gick en stor post lngt under nrmsta sljorder ovanfr, precis som om den mste ut omedelbart till vilket pris som helst.
40 av (40) 326 022

Edit
Embracer 40% belningsvrde 95 195 gare hos AVA
Intrum 30% belningsvrde 39 551 gare hos AVA

Embracer i alla fall lr ha ungefr samma investerar grupp som DMYD (spelberoende som satsat p klipp)
Senast redigerad av Faktakunnig 2024-03-15 kl. 10:21.
Citera
2024-03-15, 13:03
Medlem
Faktakunnigs avatar
Kp och Sljfrfarandet fortstter utan dolda ordrar.
Grnsen fr dold order r 10 000

Nr ppna sljorders lggs, tnker jag ofta i negativa banor.

Nr en ppen order lggs s blir resonemanget grumligare.
Det kan vara bottenfiske, men borde inte en dold order vara effektivare?
Nr sedan den dolda ordern flyttas upp prismssigt?

I vilket fall som helst blev det som jag frutspdde att stora kpordrar inte pverkar marknaden.
Stora sljordrar pverkar marknaden mycket.
(FB) Diamyd Medical - DMYD B

41 av (41) 326 046
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in