2024-03-11, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Ryssland tillverkar tre gånger så många artillerigranater än vad Europa och USA gör tillsammans.

- Vi är i ett produktionskrig. Utfallet i Ukraina avgörs av hur utrustad respektive sida är, säger en högt uppsatt Natokälla.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage

Som sagt, du länkade fel eftersom det innehöll inget som styrker det du påstår ovan.

Nej jag pratar inte om samarbetet med EU utan att sittande president i Ukraina avsattes 2014, lett av CIA. Det här är allmänt vedertaget bland de mera intelligenta som synar västmakternas förehavanden, något de också sysslar med i hemlighet.

Du bara repeterar samma sak om och om igen, och förväntar dig ett annat resultat. Jag vet att du har dyslexi men jag tar det en gång till, varför skulle USA/Nato låta bli att placera ut kärnvapen i Ukraina efter ett Natomedlemskap? Det finns ingen förklaring till varför USA skulle avstå när det militärstrategiskt är helt överlägset. Ryssland förstår precis det här och det är föranledningen till Ukrainakriget, tillsammans med några andra orsaker.

Du brister i både det ena och det andra skulle jag säga. Läs- och skrivsvårigheter, partiskhet,...etc.

Du brister uppenbarligen i både läsförståelse och opartiskhet.

Jag har flera gånger länkat till det inlägg du tolkar som att jag påstår att Azovbatalionen startades 2022: Men du vägrar över hvud taget komentera det. Beror det plötsligt på att efter att du läst det ett antal gånger förstår du ditt misstag.

Att anse att det som hände vid Euromaidan var en stadskupp igångsatt av CIA, visar snarare på att du fullt gått på Kremls propaganda och några konspirationsteorier. Är nog bara folk med ett inbyggt hat mot väst som ser den teorin.

Nu har Ukraina inte beviljats medlemskap i NATO och USA eller ett annat NATO land har inte placerat har inte placerat några kärnvapen där.

Hade det varit fallet hade din referens mot Cubakrisen varit korrekt, men det är uppenbarligen för svårt för dig att förstå. Att du eller Putin spekulerar att något land kommer troligen placera kärnvapen i Ukrana ger knappast OK att invadera landet och hota med kärnvapen.

Ditt hat mot västvärden och USA speciellt lyser igenom i alla dina inlägg, och visar på hur djupt indoktronerad du är i Kremls propaganda.

Men du får väl skylla på din bristande läs och analysförmåga.
Citera
2024-03-11, 18:03
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
USA plus USAs allierade är på Ukrainas sida medan resten av världen antingen skiter i vilket eller är på Rysslands sida. Många skäl till det. Varken Indien, Kina, afrikanska länder eller mellanöstern har nåt intresse av fortsatt amerikansk världsordning.

FAB-1500 kan glidflyga runt 60-70 km enligt Google. Så planen som avfyrar dem kommer hyfsat nära frontlinjen.

Gissar att bomberna går att träffa men att det inte alltid är kostnadseffektivt. Ryssarna verkar ha stora mängder bomber att konvertera för små summor medan missilerna som krävs för att skjuta ner dem kostar multum.
Fast jag lurar på om inte vanlig ammo hade penetrerat dem. Lite som man försöker på fartyg. Fast, det är kanske så att innan man träffat dem, så är de så nära att de gör skada ändå.

6 mil en hyfsad bit. Fast SAM går ju längre. Sett de som går 15 km. Fast vänder planet och missilen inte går så fort, så går det ju inte.

Fast du är inne på en sak. Väst har ju ganska klart ett övertag i teknik, men ryssarna har verkligen det kostnadseffektivt.
Citera
2024-03-11, 18:05
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Fortsätter Ryssen ösa FAB över Ukraina (vilka de har i miljontals av) och tvingar således UAF luftvärn att riskera plockas kommer de slutligen att kunna mattbomba och flyga sortier utan något hot dygnets alla timmar.
Jag tror inte ryssarna har miljoner 1,5 tons bomber.
Citera
2024-03-11, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Har noterat på jobbet att indier är förvånansvärt positiva till Putin och negativa till USA. Frågan hur smart det är att fylla på med arbetskraftinvandring. Speciellt till SAAB mm

Men egentligen vill jag tala om: FAB-1500

Hur långt kan den glidflyga? Går det inte att skjuta ner den med luftvärn eller missiler? 1500 kg sprängmedel borde ju gå att träffa?

Det är ju lätt att som svensk tro att allt kretsar runt ukraina, väst, Nato, Europa. Fast sanningen är ju att de flesta av världens länder inte hör till väst och kanske också ofta har goda relationer med Ryssland. För folk som inte bor i Europa är det här bara ett krig bland andra, som nån indier uttryckte det för några år sedan.
Citera
2024-03-11, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Femrik
Det är ju lätt att som svensk tro att allt kretsar runt ukraina, väst, Nato, Europa. Fast sanningen är ju att de flesta av världens länder inte hör till väst och kanske också ofta har goda relationer med Ryssland. För folk som inte bor i Europa är det här bara ett krig bland andra, som nån indier uttryckte det för några år sedan.

Just Indien blir lite speciellt, kommer ihåg när Lavrov blev utskrattad där.
Har en hel del arbetskamrater från Indien och Bangladesh.
Om jag förstår det hela så är inte kriget i Ukraina en stor fråga och de flesta har en ganska loj inställning.
De som vekar ha nån koll alls verkar mest frågande om ledarna i Ryssland och USA tappat förståndet.

Sen så finns väl stora skillnader, de somjobbar innom global industri verkar ha en klar ståndpunkt mot Ryssland, samtidigt som andra är mot USA men majoriteten har ingen åsikt eller har väl knappast hört talas om det.
Citera
2024-03-11, 23:53
Medlem
E-Mac.s avatar
Donald Trump kommer inte ge ett öre till Ukraina om han vinner valet i höst, det säger Viktor Orbán, men Natos generalsekreterare Jens Stoltenberg utgår från att USA kommer fortsätta stötta Ukraina. Stoltenberg menar att det har med USAs säkerhet att göra, det att flera länder lovat skydda varandra. Det låter bra i teorin, men inte har alla dessa länder någon skyldighet att sända trupper mer än de kan undvara. Och hur stor militär kapacitet har varje Nato-land? En bra fråga, men jag börjar tro att Nato är en papperstiger. Visst, kärnvapen och missiler på medellånga avstånd, men jag tänker på stridande enheter i ett konventionellt krig, det som behövs i Ukraina nu? Jag befarar att det inte är mycket.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/stoltenberg-raknar-med-att-usa-stottar-ukraina-aven-vid-trump-vinst

Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Du brister uppenbarligen i både läsförståelse och opartiskhet.

Jag har flera gånger länkat till det inlägg du tolkar som att jag påstår att Azovbatalionen startades 2022: Men du vägrar över hvud taget komentera det. Beror det plötsligt på att efter att du läst det ett antal gånger förstår du ditt misstag.

Dina bevis för att du menar att Azov skapades 2014 existerar helt enkelt inte.

Citat:
Att anse att det som hände vid Euromaidan var en stadskupp igångsatt av CIA, visar snarare på att du fullt gått på Kremls propaganda och några konspirationsteorier. Är nog bara folk med ett inbyggt hat mot väst som ser den teorin.

Nej det finns inget hat mot väst utan jag vill kunna veta vad som verkligen har hänt i ukrainakriget, och det inkluderar upprinnelsen till den. Medans du mest vill se det uppenbara som alla kan läsa om i kvällstidningarna.

Citat:
Nu har Ukraina inte beviljats medlemskap i NATO och USA eller ett annat NATO land har inte placerat har inte placerat några kärnvapen där.

Hade det varit fallet hade din referens mot Cubakrisen varit korrekt, men det är uppenbarligen för svårt för dig att förstå. Att du eller Putin spekulerar att något land kommer troligen placera kärnvapen i Ukrana ger knappast OK att invadera landet och hota med kärnvapen.

Kriget i Ukraina handlar till väldigt stor del om just Natos framtida planer på att kunna placera kärnvapen i landet. Strategiskt får det en helt avgörande betydelse, ungefär som att kärnvapen placeras i Kuba, eller Kanada. USA hade inte tolererat det och gjorde bevisligen inte det heller.

Citat:
Ditt hat mot västvärden och USA speciellt lyser igenom i alla dina inlägg, och visar på hur djupt indoktronerad du är i Kremls propaganda.

Men du får väl skylla på din bristande läs och analysförmåga.

Återigen, det finns inget hat utan du bara repeterar dig själv hela tiden (se ovan). Dina läs-och skrivsvårigheter får du ta itu med själv.
Citera
2024-03-12, 00:12
Medlem
Citat:
Donald Trump kommer inte ge ett öre till Ukraina om han vinner valet i höst, det säger Viktor Orbán, men Natos generalsekreterare Jens Stoltenberg utgår från att USA kommer fortsätta stötta Ukraina. Stoltenberg menar att det har med USAs säkerhet att göra, det att flera länder lovat skydda varandra. Det låter bra i teorin, men inte har alla dessa länder någon skyldighet att sända trupper mer än de kan undvara. Och hur stor militär kapacitet har varje Nato-land? En bra fråga, men jag börjar tro att Nato är en papperstiger. Visst, kärnvapen och missiler på medellånga avstånd, men jag tänker på stridande enheter i ett konventionellt krig, det som behövs i Ukraina nu? Jag befarar att det inte är mycket.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/stoltenberg-raknar-med-att-usa-stottar-ukraina-aven-vid-trump-vinst

Dina bevis för att du menar att Azov skapades 2014 existerar helt enkelt inte.

Nej det finns inget hat mot väst utan jag vill kunna veta vad som verkligen har hänt i ukrainakriget, och det inkluderar upprinnelsen till den. Medans du mest vill se det uppenbara som alla kan läsa om i kvällstidningarna.

Kriget i Ukraina handlar till väldigt stor del om just Natos framtida planer på att kunna placera kärnvapen i landet. Strategiskt får det en helt avgörande betydelse, ungefär som att kärnvapen placeras i Kuba, eller Kanada. USA hade inte tolererat det och gjorde bevisligen inte det heller.

Återigen, det finns inget hat utan du bara repeterar dig själv hela tiden (se ovan). Dina läs-och skrivsvårigheter får du ta itu med själv.

Du har av någon anledning påstått att jag skrivit att Azovbatalionen skapades 2022, vilket jag aldrig påstått eller skrivit.

Jag har aldrig skrivit att Azov bildades 2014 heller, för det vet jag är felaktigt om du menar sjön. Den är betydligt äldre än så.

Däremot så påstod du att mitt inlägg om att den paramilitära milisen skapades efter den rysska ockupationen innebär att jag påstår att Azovbatalionen skapades 2022.

Din världsbild är ju helt förvrängd.

Men du harmen intressant vinkling här som jag faktiskt inte hört förut.

Tyvärr är,den lika befängd som din tolkning av mitt inlägg.

Nej kriget startades inte p.g.a att något NATO land ville placera Kärnvapen I Ukraina.
NATO själva har inga kärnvapen.

Kriget startades p.g.a att Kreml vill styra sina grannländers in och utrikespolitik samt att de absolut inte vill se demokratiska länder med lägre korruption än sig själv i sitt närområde.

Allt annat är bara dimridåer för att påverka lättpåverkade personer som dig själv.
Citera
2024-03-12, 00:33
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Elaka rykten som börjat cirkulera i Kiev gör nu gällande att Zelenskis sponsorer planerar att "rädda" Z på samma sätt som USA/CIA förde ut Sydvietnams siste marionett/president Nguyễn Văn Thiệu 1975.

Ja vet, jag har misstänk det sedan en tid tillbaka, att Zelenskyj planerar en flykt när det oundvikliga närmar sig. Zelenskyj var aldrig folkets ledare utan en marionett till USA.

Sedan det ryska storanfallet den 24 februari 2022 är Zelenskyjs lättsamma image som bortblåst. Han ler nuförtiden mycket sällan och det är mer och mer tydligt hur kriget tynger honom personligen.

Citat:
Du har av någon anledning påstått att jag skrivit att Azovbatalionen skapades 2022, vilket jag aldrig påstått eller skrivit.

Jag har aldrig skrivit att Azov bildades 2014 heller, för det vet jag är felaktigt om du menar sjön. Den är betydligt äldre än så.

Däremot så påstod du att mitt inlägg om att den paramilitära milisen skapades efter den rysska ockupationen innebär att jag påstår att Azovbatalionen skapades 2022.

Jag vet inte varför du börjar ta upp en sjö mitt i allt? Det som avhandlas är en bataljon och Ukraina-kriget. Allt det andra du skriver är bara hittepå från din sida då du inte har bevis för det.

Citat:
Din världsbild är ju helt förvrängd.

Det finns ingen förklaring till det här påståendet.

Citat:
Nej kriget startades inte p.g.a att något NATO land ville placera Kärnvapen I Ukraina.
NATO själva har inga kärnvapen.

Kriget startades p.g.a att Kreml vill styra sina grannländers in och utrikespolitik samt att de absolut inte vill se demokratiska länder med lägre korruption än sig själv i sitt närområde.

Allt annat är bara dimridåer för att påverka lättpåverkade personer som dig själv.

Kriget startade eftersom Ukraina ville bli medlem i Nato och Nato=USA i praktiken. USA har kärnvapen.

Lägg undan kvällstidningarna och läs lite andra saker. Bidra gärna till tråden också.
Citera
2024-03-12, 00:59
Medlem
snake65s avatar
Citat:
Ja vet, jag har misstänk det sedan en tid tillbaka, att Zelenskyj planerar en flykt när det oundvikliga närmar sig. Zelenskyj var aldrig folkets ledare utan en marionett till USA.

Sedan det ryska storanfallet den 24 februari 2022 är Zelenskyjs lättsamma image som bortblåst. Han ler nuförtiden mycket sällan och det är mer och mer tydligt hur kriget tynger honom personligen.

Jag vet inte varför du börjar ta upp en sjö mitt i allt? Det som avhandlas är en bataljon och Ukraina-kriget. Allt det andra du skriver är bara hittepå från din sida då du inte har bevis för det.

Kriget startade eftersom Ukraina ville bli medlem i Nato och Nato=USA i praktiken. USA har kärnvapen.

Lägg undan kvällstidningarna och läs lite andra saker. Bidra gärna till tråden också.
Vilket rabiat skitsnack, Zelensky hade chansen att överge Ukraina redan i början av skit ryZZlands olagliga invasion av den suveräna staten Ukraina men stannade kvar, i dont need a ride i need ammu, har du redan glömt det uttalandet? Förresten jag fick aldrig något svar på frågan var bevisen fanns att Zelensky knarkar, bevisa det eller föralltid håll din käft
Citera
2024-03-12, 01:21
Medlem
Citat:

Jag skall försöka förklara för dig.

Mycket av vår diskusion handlar om att du felaktigt påpekat att jag beskrivit att Azovbatalionen skapades 2022.

Vilket helt enkelt inte är sant, jag har förklarat för dig otaliga ggr. att jag över huvud taget inte har nämnt ett årtal.

Det är helt enkelt din tolkning av att jag beskrev att den paramilitära milisen skapades efter Rysslands ockupation av delar av Donbas.

Att Azov vilket är ett område och en benämning på en sjö skulle ha skapats 2014 är helt enkelt befängt, till och med från din sida.

Du flyttar hela tiden fokus och dessutom kommer med rena felaktiga påståenden, men allt du kommer med är sånt som kommer från Kremls propaganda.

Kriget startades inte av NATO för att placera kärnvapen I Ukraina.

Däremot så har Ukraina sökt stöd av Nato för att skydda sig mot sin aggressiva granne Ryssland.

Tyvärr gjorde de det för sent, hade de gjort det tillsammans med andra f.d sovjetstater och f.d medlemmar i wasavapakten som baltstaterna, Polen, tjecken etc. så hade nog inte Ryssland genomfört sitt anfall.

Du blandar ihop saken.

Ryssland startade invasionen p.g.a att dess ledning har en ambition att kunna styra ett större område, vilket tydligt uttalats av Putin.

Givetvis känner sig styret i Kreml sig provocerade av att ett stort antal länder slagit sig samman för att kunna försvara sig, då det inskränker deras möjlighet att föra en aggressiv politik och genom vapenmakt kunna påverka sina grannars politik.

Men det innebär inte att NATO eller något NATO land har startat krig mot Ryssland.
Citera
2024-03-12, 03:17
Medlem
E-Mac.s avatar
Ukrainas president Zelenskyj säger i en intervju med franska BFM TV att de Ryska truppernas avancemang vid fronten har stoppats. Och han påstår också att situationen är bättre nu än vad den har varit de senaste tre månaderna.

Jag undrar om det verkligen kan stämma. Vi ser att det är många världsledare som pratar förvirrat. Sedan är verkligheten något annat.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage?inlagg=10fd62a801a29859e4137256d89fb cb1

Citat:
Jag skall försöka förklara för dig.

Mycket av vår diskusion handlar om att du felaktigt påpekat att jag beskrivit att Azovbatalionen skapades 2022.

Vilket helt enkelt inte är sant, jag har förklarat för dig otaliga ggr. att jag över huvud taget inte har nämnt ett årtal.

Det är helt enkelt din tolkning av att jag beskrev att den paramilitära milisen skapades efter Rysslands ockupation av delar av Donbas.

Inget nytt. Du bara repeterar samma saker utan bevis.

Citat:
Att Azov vilket är ett område och en benämning på en sjö skulle ha skapats 2014 är helt enkelt befängt, till och med från din sida.

Det finns ingenstans där jag blandat in ordet sjö i samband med Azov, utan det är en bataljon i denna tråd.

Konstigt att du inte fattar en sådan här enkel sak trots att du skrivit på denna tråd och andra liknande?

Citat:
Du flyttar hela tiden fokus och dessutom kommer med rena felaktiga påståenden, men allt du kommer med är sånt som kommer från Kremls propaganda.

Samma sak här, det finns inga bevis på att mina länkar eller texter är rysk propaganda, annars hade du kunnat visa vart, men det går inte.

Citat:
Kriget startades inte av NATO för att placera kärnvapen I Ukraina.

Nej det är ju inte det jag säger om du någon gång kunde läsa bättre, utan att Ukraina är strategisk viktig från ett geopolitiskt perspektiv. Det här har att göra med att ett Natomedlemskap kan och kommer att medföra att USA placerar ut kärnvapen på Ukrainsk mark, om inte förr så senare.

Citat:
Däremot så har Ukraina sökt stöd av Nato för att skydda sig mot sin aggressiva granne Ryssland.

Nej du har fel, Ukraina har sökt medlemskap hos Nato. Stöd har de fått långt mycket mera än något Nato-land någonsin kommer att få, och det beror på att USA har intressen i Ryssland på flera olika plan. Så stödet är en investering från ett USA-perspektiv.

Citat:
Tyvärr gjorde de det för sent, hade de gjort det tillsammans med andra f.d sovjetstater och f.d medlemmar i wasavapakten som baltstaterna, Polen, tjecken etc. så hade nog inte Ryssland genomfört sitt anfall.

Det är det här Ryssland befarar, att när väl Nato är förankrat i Ukraina så blir det mera problematiskt att protestera mot kärnvapen som kommer in i landet.

Citat:
Du blandar ihop saken.

Ryssland startade invasionen p.g.a att dess ledning har en ambition att kunna styra ett större område, vilket tydligt uttalats av Putin.

Nej, annekteringen av de proryska folkrepublikerna Donetsk och Luhansk beror på att de hellre vill tillhöra Ryssland, och även för att Ryssland med dessa Oblaster vill få en buffertzon gentemot Natos framryckning österut.

Citat:
Givetvis känner sig styret i Kreml sig provocerade av att ett stort antal länder slagit sig samman för att kunna försvara sig, då det inskränker deras möjlighet att föra en aggressiv politik och genom vapenmakt kunna påverka sina grannars politik.

Ryssland skulle jag tro känner sig hotad (inte provocerad som du påstår) av Natos avancemang närmare deras gräns.

Föreställ dig om USA råkade ut för något liknande?

Citat:
Men det innebär inte att NATO eller något NATO land har startat krig mot Ryssland.

Nej men det har jag aldrig sagt heller, utan Nato bedriver ett proxykrig mot Ryssland.
Citera
2024-03-12, 06:09
Medlem
Citat:
Ukrainas president Zelenskyj säger i en intervju med franska BFM TV att de Ryska truppernas avancemang vid fronten har stoppats. Och han påstår också att situationen är bättre nu än vad den har varit de senaste tre månaderna.

Jag undrar om det verkligen kan stämma. Vi ser att det är många världsledare som pratar förvirrat. Sedan är verkligheten något annat.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage?inlagg=10fd62a801a29859e4137256d89fb cb1

Inget nytt. Du bara repeterar samma saker utan bevis.

Det finns ingenstans där jag blandat in ordet sjö i samband med Azov, utan det är en bataljon i denna tråd.

Konstigt att du inte fattar en sådan här enkel sak trots att du skrivit på denna tråd och andra liknande?

Samma sak här, det finns inga bevis på att mina länkar eller texter är rysk propaganda, annars hade du kunnat visa vart, men det går inte.

Nej det är ju inte det jag säger om du någon gång kunde läsa bättre, utan att Ukraina är strategisk viktig från ett geopolitiskt perspektiv. Det här har att göra med att ett Natomedlemskap kan och kommer att medföra att USA placerar ut kärnvapen på Ukrainsk mark, om inte förr så senare.

Nej du har fel, Ukraina har sökt medlemskap hos Nato. Stöd har de fått långt mycket mera än något Nato-land någonsin kommer att få, och det beror på att USA har intressen i Ryssland på flera olika plan. Så stödet är en investering från ett USA-perspektiv.

Det är det här Ryssland befarar, att när väl Nato är förankrat i Ukraina så blir det mera problematiskt att protestera mot kärnvapen som kommer in i landet.

Nej, annekteringen av de proryska folkrepublikerna Donetsk och Luhansk beror på att de hellre vill tillhöra Ryssland, och även för att Ryssland med dessa Oblaster vill få en buffertzon gentemot Natos framryckning österut.

Ryssland skulle jag tro känner sig hotad (inte provocerad som du påstår) av Natos avancemang närmare deras gräns.

Föreställ dig om USA råkade ut för något liknande?

Nej men det har jag aldrig sagt heller, utan Nato bedriver ett proxykrig mot Ryssland.

Nu svamlar du runt utan att funderar alls på vad jag skriver utan du driver Kremls nomlekatur full ut.

Läs igenom dina egna inlägg.

Du har nog vid minst 20 inlägg påstått att jag skrivit att azovbataljonen bildades 2022, utan att kunna visa några bevis.
Viilet jag förstår då jag aldrig skrivit det, men du verkar faktiskt inte förstå grundläggande svenska. Vilket gör igen att jag får nog be dig gå om din sfi.
Helt plötsligt skriver du Azov, vilket är ett område och en benämning på en sjö.

Sen fortsätter du med din Kremlpropaganda att Ryssland startat kriget p.g.a NATO.
Vilket tydligt visar att du har problem med grundläggande analysförmåga.
Orsaken till att länder söker stöd av NATO, vilket en förfrågan om medlemskap innebär är att de faktiskt är hotade av Ryssland. Inte tvärt om som du antyder. Men uppenbarligen har du svårt att förstå text igen att söka stöd och at söka medlemskap är synonymer och NATO är en organisation där ett antal länder gemensamt organiserat sig för att kunna samla sina försvar om ett land anfaller något av länderna.
Orsaken till att det sen 1990talet vuxet beror i stor omfattning på Rysslands agerande,.

Fortfarande så är det Inte NATO eller Ukraina som startat kriget mot Ryssland.

Du verkar ha läst på dåligt om händelseförloppet i de d.k proryska republikerna.
Sanningen att Ryssland skickade in egen militär ledda av FSB för att ockupera dessa områden mot befolkningens vilja.
Ca 70% av lokalbefolkningen var direkt emot att myndighetsbyggnaderna ockuperade av Ryssar 2014.

Så hela den manövern var enbart för att kunna påverka sin egen opinion och vissa mer lettledsa personer i väst, i sina ambitioner att annektera delar av Ukraina för att försöka återskapa storryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in