2024-03-12, 10:45
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Donald Trump kommer inte ge ett öre till Ukraina om han vinner valet i höst, det säger Viktor Orbán, men Natos generalsekreterare Jens Stoltenberg utgår från att USA kommer fortsätta stötta Ukraina. Stoltenberg menar att det har med USAs säkerhet att göra, det att flera länder lovat skydda varandra. Det låter bra i teorin, men inte har alla dessa länder någon skyldighet att sända trupper mer än de kan undvara. Och hur stor militär kapacitet har varje Nato-land? En bra fråga, men jag börjar tro att Nato är en papperstiger. Visst, kärnvapen och missiler på medellånga avstånd, men jag tänker på stridande enheter i ett konventionellt krig, det som behövs i Ukraina nu? Jag befarar att det inte är mycket.

Kriget i Ukraina handlar till väldigt stor del om just Natos framtida planer på att kunna placera kärnvapen i landet. Strategiskt får det en helt avgörande betydelse, ungefär som att kärnvapen placeras i Kuba, eller Kanada. USA hade inte tolererat det och gjorde bevisligen inte det heller.
Nyheten att Macron vill sända Franska styrkor till Ukraina var inget annat än en stor anka som inte påverkar något.
Garland Nixon förklarar hur illa genomtänkt det är och att motsvarande redan prövats av Napoleon 1812 (som Macron tror sig vara i modern tid) med katastrofalt resultat.
Citat:
MACRON THREATENS SUICIDE
https://www.youtube.com/watch?v=9P4rQQdQgJo&list=UUkt_q2060zoY6u7_3OwdIWA& index=2
Den som vill kriga mot Ryssland måste komma till Ryssland för detta och det har gått dåligt för Sverige 1709, Frankrike 1812 och Tyskland 1941-45.
I dagsläget med ännu mera effektiva vapen så är det omöjligt att vinna ett konventionellt krig mot Ryssland, på samma sätt som det vore omöjligt att vinna motsvarande krig mot USA med Kanada eller Mexico som uppmarschområde.
För den som vill prova kärnvapen mot Ryssland så finns garantin att det egna landet blir helt utraderat med samma sorts vapen och således inget att vinna.
Från Ryskt håll har även nyheten deklarerats att inte bara det land som kärnvapen avfyras från kommer att utraderas utan även landet som tillverkat/levererat dessa, vilket inte lämnar något som helst utrymme för eskalering av proxykriget USA/NATO/EU mot Ryssland.

Således återstår endast det vi ser idag i nyhetsflödet dvs. att Ukrainas män i produktiv ålder utraderas fullkomligt, statschefen Z "räddas" av "väst" och kriget tar slut.

För de med verkligt intresse av geopolitik och konflikter så finns denna bok att läsa, och i princip alla nyheter och rapporter från Ukraina-Ryssland är direkt resultat av ZB's riktlinjer för hur USA skulle krossa Ryssland och i en framtid även Kina.
Citat:
Zbigniew Brzezinski's book "The Grand Chessboard: American primacy and its geostrategic imperative" serves as a blueprint for 21st century U.S. foreign policy.
Citat:
Zbigniew Brzezinski provides our nation with a philosophical and practical guide for maintaining and managing our hard-won global power.
Boken är obligatorisk läsning vid vissa militärakademier.
Citat:
Zbigniew Brzezinski: The grand Chessboard, American primacy and its strategic imperativeshttps://www.amazon.com/Grand-Chessboard-American-Geostrategic-Imperatives/dp/0465027261

Senast redigerad av RobbanUC 2024-03-12 kl. 11:24.
Citera
2024-03-12, 17:25
Medlem
E-Mac.s avatar
Ryssland har intagit ett samhälle, Nevelske, i den ukrainska regionen Donetsk.

https://www.svd.se/a/ja1n9q/konflikten-mellan-ukraina-och-ryssland-har-ar-senaste-nytt

Citat:
Ursprungligen postat av snake65
Förresten jag fick aldrig något svar på frågan var bevisen fanns att Zelensky knarkar, bevisa det eller föralltid håll din käft

Alla kan se det utom du. Det finns filmklipp på X när han intervjuas, och de flesta kunniga i kommentarsfältet är överens om att Zelenskyj är drogpåverkad. Man ser han sluddra under intervjun. Blicken är oklar och ofokuserad. Verkar verklighetsfrånvänd.

Men om du tänker på bevis som man finner i sökmotorn Google, så, hur många lägger upp bevis på sin drogproblematik på nätet? Inte många.

Dock förstår jag om du envisas med att förneka det alla ser, för det är ju trots allt din idol.

Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Nu svamlar du runt utan att funderar alls på vad jag skriver utan du driver Kremls nomlekatur full ut.
Läs igenom dina egna inlägg.

Det finns inget som stödjer det du påstår, och du borde läsa igenom mina inlägg bättre, för jag ser att du missar viktig information och då blir det att du traggla samma trams om och om igen.

Citat:
Du har nog vid minst 20 inlägg påstått att jag skrivit att azovbataljonen bildades 2022, utan att kunna visa några bevis.
Viilet jag förstår då jag aldrig skrivit det, men du verkar faktiskt inte förstå grundläggande svenska. Vilket gör igen att jag får nog be dig gå om din sfi.
Helt plötsligt skriver du Azov, vilket är ett område och en benämning på en sjö.

Att du yrar om en sjö mitt i ett brinnande krig visar ju hur flummig och verklighetsfrånvänd du är.

SFI är inte ämnat för svenskar. Vad kan du egentligen?

Citat:
Sen fortsätter du med din Kremlpropaganda att Ryssland startat kriget p.g.a NATO.
Vilket tydligt visar att du har problem med grundläggande analysförmåga.
Orsaken till att länder söker stöd av NATO, vilket en förfrågan om medlemskap innebär är att de faktiskt är hotade av Ryssland. Inte tvärt om som du antyder. Men uppenbarligen har du svårt att förstå text igen att söka stöd och at söka medlemskap är synonymer och NATO är en organisation där ett antal länder gemensamt organiserat sig för att kunna samla sina försvar om ett land anfaller något av länderna.
Orsaken till att det sen 1990talet vuxet beror i stor omfattning på Rysslands agerande,.

Orsaken till kriget är Natos expansion österut, så enkel är det. Alla vet det här utom du, för du vägrar att ta med geopolitik som en faktor till förståelsen för Ukrainakrigets uppkomst.

Varför struntar du i geopolitik när det har allt med Ukrainakriget att göra?

Citat:
Fortfarande så är det Inte NATO eller Ukraina som startat kriget mot Ryssland.

Ja men om du nu läser noggrant mitt förra inlägg så skrev jag att det är inte det jag påstår heller, utan det är USA/Nato som bedriver ett proxykrig i Ukraina mot Ryssland.

Det här har planerats länge och Victoria Nuland är den huvudansvarige som drivit på för Euromajdan, samt Natos avancemang mot Rysslands gräns, där Ukraina är det perfekta uppmarsch-området.

Citat:
Du verkar ha läst på dåligt om händelseförloppet i de d.k proryska republikerna.
Sanningen att Ryssland skickade in egen militär ledda av FSB för att ockupera dessa områden mot befolkningens vilja.
Ca 70% av lokalbefolkningen var direkt emot att myndighetsbyggnaderna ockuperade av Ryssar 2014.

Du är okunnig, de flesta i de proryska republikerna, Donetsk och Luhansk, talar ryska, så inte undra på att de vill tillhöra Ryssland mer än Ukraina, speciellt nu när Ukraina ville begränsa ryska språket högst avsevärt.

Citat:
Så hela den manövern var enbart för att kunna påverka sin egen opinion och vissa mer lettledsa personer i väst, i sina ambitioner att annektera delar av Ukraina för att försöka återskapa storryssland.

Ett problem du har är att du fantiserar för mycket. Lägg serietidningarna åt sidan och studera svenska läs- och skrivförståelse istället.

Bidra gärna med något vettigt till tråden ibland.
Citera
2024-03-12, 17:40
Medlem
Citat:
Ryssland har intagit ett samhälle, Nevelske, i den ukrainska regionen Donetsk.

https://www.svd.se/a/ja1n9q/konflikten-mellan-ukraina-och-ryssland-har-ar-senaste-nytt

Alla kan se det utom du. Det finns filmklipp på X när han intervjuas, och de flesta kunniga i kommentarsfältet är överens om att Zelenskyj är drogpåverkad. Man ser han sluddra under intervjun. Blicken är oklar och ofokuserad. Verkar verklighetsfrånvänd.

Men om du tänker på bevis som man finner i sökmotorn Google, så, hur många lägger upp bevis på sin drogproblematik på nätet? Inte många.

Dock förstår jag om du envisas med att förneka det alla ser, för det är ju trots allt din idol.

Det finns inget som stödjer det du påstår, och du borde läsa igenom mina inlägg bättre, för jag ser att du missar viktig information och då blir det att du traggla samma trams om och om igen.

Att du yrar om en sjö mitt i ett brinnande krig visar ju hur flummig och verklighetsfrånvänd du är.

SFI är inte ämnat för svenskar. Vad kan du egentligen?

Orsaken till kriget är Natos expansion österut, så enkel är det. Alla vet det här utom du, för du vägrar att ta med geopolitik som en faktor till förståelsen för Ukrainakrigets uppkomst.

Varför struntar du i geopolitik när det har allt med Ukrainakriget att göra?

Ja men om du nu läser noggrant mitt förra inlägg så skrev jag att det är inte det jag påstår heller, utan det är USA/Nato som bedriver ett proxykrig i Ukraina mot Ryssland.

Det här har planerats länge och Victoria Nuland är den huvudansvarige som drivit på för Euromajdan, samt Natos avancemang mot Rysslands gräns, där Ukraina är det perfekta uppmarsch-området.

Du är okunnig, de flesta i de proryska republikerna, Donetsk och Luhansk, talar ryska, så inte undra på att de vill tillhöra Ryssland mer än Ukraina, speciellt nu när Ukraina ville begränsa ryska språket högst avsevärt.

Ett problem du har är att du fantiserar för mycket. Lägg serietidningarna åt sidan och studera svenska läs- och skrivförståelse istället.

Bidra gärna med något vettigt till tråden ibland.

Jag skall försöka men det är svårt då du sprider felaktig information hela tiden.

Att du är svensk och förstår svenska så dåligt är intressant.

Först din hänvisning till var jag kan länka till att jag skriver att Azov bildades 2014.
Vilket jag inte kan för jag har aldrig skrivit det.
Jag skrev att den paramilitära milisen skapades efter den Ryska ockupationen an Donbas. Punk slut.
Att du nu tolkar det som att jag påstår att området eller sjön bildades då är extremt befängt.

Du har helt missat att orsaken att du och Putin anset att NATO växer österut beror på att fler och fler länder känner sig hotade av det putinstyrda Ryssland.
Lär dig lite grundläggande analysförmåga.

Att folk i Donbas pratar Ryska har inget med vad de anser om ockupationen, läs på lite bättre.
70% av lokalbefolkningen var motståndare till att Ryssland ockuperade officiella byggnader i Donbas 2014.
Men dessa saker är för svåra för dig att förstå.

Men kan man tolka att en milis bildades som im att området bildades, så förstår jag dina problem med att förstå omvärlden.
Citera
2024-03-12, 21:39
Medlem
E-Mac.s avatar
Paramilitära Frihet för Ryssland verkar bedriva strider i Tetkino, men det är ord mot ord vad som pågår där. Ryssland påstår en sak och det paramilitära förbandet påstår något annat.

Samtidigt verkar USA ha skakat loss en del pengar till Ukraina.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage?inlagg=c9cdc4b3d4d2126a42cbb28183321 9d5

Citat:
Ursprungligen postat av Femrik
Det är ju lätt att som svensk tro att allt kretsar runt ukraina, väst, Nato, Europa. Fast sanningen är ju att de flesta av världens länder inte hör till väst och kanske också ofta har goda relationer med Ryssland. För folk som inte bor i Europa är det här bara ett krig bland andra, som nån indier uttryckte det för några år sedan.

Fler fanatiska här på tråden skulle behöva lämna tangentbordet en stund, resa utomlands, till Indien exempelvis, för att se mera av världen och göra samma konstaterande som den Indier du citerar ovan, att Ukrainakriget bara är ett krig bland andra i världen. Överlag finns det för många som är förblindade av hat och hämnd. Varför, det har jag alltid undrat? Ukraina är inte medlemmar i Nato. Skulle Ukraina hjälpa Sverige med flera miljarder i stödpaket i händelse av krig? Jag tror inte det. En del säger "ryssen anfaller oss annars", nej, jag ser inga bevis i sikte för sådana farhågor. Generellt, det är så ogrundat och dumt att fanatiskt fortsätta stödja Ukraina precis som att det är det enda viktiga i hela världen, även om vi själva till sist förgås. Då har man tappat perspektivet, så pass enkelt är det.

Citat:
Jag skall försöka men det är svårt då du sprider felaktig information hela tiden.

Att du är svensk och förstår svenska så dåligt är intressant.

Det där är bara påhitt som du intalar dig, men det blir inte sanning till sist.

Citat:
Först din hänvisning till var jag kan länka till att jag skriver att Azov bildades 2014.
Vilket jag inte kan för jag har aldrig skrivit det.
Jag skrev att den paramilitära milisen skapades efter den Ryska ockupationen an Donbas. Punk slut.
Att du nu tolkar det som att jag påstår att området eller sjön bildades då är extremt befängt.

Du bara repeterar dig, inlägg efter inlägg, inser du aldrig det? Varför skall läsaren behöva följa ditt ständiga off-topic tragglande för? Helt ointressant.

Jag skrev att Azovbataljonen skapades 2014, som svar på ditt inlägg där du skrev att den bildades 2022.

Med tanke på att du har yrat tidigare i tråden, tex att Azov handlar om en sjö, så är det förståeligt om du gör misstag.

Citat:
Du har helt missat att orsaken att du och Putin anset att NATO växer österut beror på att fler och fler länder känner sig hotade av det putinstyrda Ryssland.
Lär dig lite grundläggande analysförmåga.

Nej, det där är bara taget ur luften. Det finns inga bevis för att Putin skulle ha hotat alla Nato-länder innan de blev medlemmar i organisationen. “Analysförmåga” har inte med saken att göra ens, utan du saknar bevis.

Citat:
Att folk i Donbas pratar Ryska har inget med vad de anser om ockupationen, läs på lite bättre.
70% av lokalbefolkningen var motståndare till att Ryssland ockuperade officiella byggnader i Donbas 2014.
Men dessa saker är för svåra för dig att förstå.

Nej, du länkar aldrig till några säkra källor och då faller ditt argument helt och hållet.

Citat:
Men kan man tolka att en milis bildades som im att området bildades, så förstår jag dina problem med att förstå omvärlden.

Du borde fokusera på att bidra till tråden samt skriva och läsa mina inlägg bättre, inte hålla på med ditt eviga tjatande. Försök åtminstone.
Citera
2024-03-12, 22:37
Medlem
Citat:
Paramilitära Frihet för Ryssland verkar bedriva strider i Tetkino, men det är ord mot ord vad som pågår där. Ryssland påstår en sak och det paramilitära förbandet påstår något annat.

Samtidigt verkar USA ha skakat loss en del pengar till Ukraina.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage?inlagg=c9cdc4b3d4d2126a42cbb28183321 9d5

Fler fanatiska här på tråden skulle behöva lämna tangentbordet en stund, resa utomlands, till Indien exempelvis, för att se mera av världen och göra samma konstaterande som den Indier du citerar ovan, att Ukrainakriget bara är ett krig bland andra i världen. Överlag finns det för många som är förblindade av hat och hämnd. Varför, det har jag alltid undrat? Ukraina är inte medlemmar i Nato. Skulle Ukraina hjälpa Sverige med flera miljarder i stödpaket i händelse av krig? Jag tror inte det. En del säger "ryssen anfaller oss annars", nej, jag ser inga bevis i sikte för sådana farhågor. Generellt, det är så ogrundat och dumt att fanatiskt fortsätta stödja Ukraina precis som att det är det enda viktiga i hela världen, även om vi själva till sist förgås. Då har man tappat perspektivet, så pass enkelt är det.

Det där är bara påhitt som du intalar dig, men det blir inte sanning till sist.

Du bara repeterar dig, inlägg efter inlägg, inser du aldrig det? Varför skall läsaren behöva följa ditt ständiga off-topic tragglande för? Helt ointressant.

Jag skrev att Azovbataljonen skapades 2014, som svar på ditt inlägg där du skrev att den bildades 2022.

Med tanke på att du har yrat tidigare i tråden, tex att Azov handlar om en sjö, så är det förståeligt om du gör misstag.

Nej, det där är bara taget ur luften. Det finns inga bevis för att Putin skulle ha hotat alla Nato-länder innan de blev medlemmar i organisationen. “Analysförmåga” har inte med saken att göra ens, utan du saknar bevis.

Nej, du länkar aldrig till några säkra källor och då faller ditt argument helt och hållet.

Du borde fokusera på att bidra till tråden samt skriva och läsa mina inlägg bättre, inte hålla på med ditt eviga tjatande. Försök åtminstone.

Nu får jag repetera igen då du faktiskt direkt ljuger.

Du påstår att jag skrivit att Azovbataljonen skapades 2022.
Jag har vid ett flertal tillfällen bett dig länka till det inlägget, men det har du inte gjort helt enkelt för det finns inte och har aldrig funnits.
Däremot så har du felaktigt tolkat mitt inlägg så.

Mitt inlägg löd att den paramilitära milisen skapades skapades efter den rysska ockupationen.

Sen helt plötsligt så hänvisade du till att jag nämt om Azov, vilket är något helt annat, men det är nog för svårt för dig att förstå.

Att du inte kan förstå varför länder som Sverige, Polen, Lettland etc sökt sig till NATO visar igen påmdin bristande läsförståelse. Det handlar om skydd mot Ryssland, nu har Putin inte hotat alla dessa länder då många sökte sig till NATO innan han kom till makten. Men med bagaget hur Ryssland brukar agera.

Dina bekymmer handlar mycket i att du troligen inte ens förstår vad du själv skriver.

Att du behöver länkar för att förstå grundläggande saker om situationen visar bara på att du faktiskt inte alls förstår situationen i Ukraina.

Samtidigt som du själv inte ens förstår det du länkar till själv är rätt slående.
Citera
2024-03-13, 01:05
Medlem
RobbanUCs avatar
Situationen i UA försämras för varje dag och befälhavare avskedas dagligen i utrensningar, detta samtidigt som USA är sura över förlusterna av de svindyra Patriot LV batterierna och Abrams.

Detta börjar alltmer likna Vietnam som vi på UC sedan länge hävdat, och från Amerikanskt håll synes man i stort ha tappat lusten till vidare stöd för ännu ett förlorat kolonialkrig, denna gång i Ukraina.
Detta ligger exakt i linje med vad Bob Denard förutspådde redan 1988, dvs. att de Amerikanska politikerna och militärerna är livrädda för det oundvikliga dvs. "Another Vietnam". Vilket bevisas genom att den som varit mest drivande för Project Ukraine nämligen Victoria Nuland som genom sitt personliga krig velat hämnas sin farfar mot Ryssland nu lämnat det sjunkande skeppet Project Ukraine för att undslippa ansvar när allt havererar.
Citat:
Gonzalo Lira berättar i den senare delen av videon om Victoria Nuland (Nudelman) och hennes hat mot Ryssland, något som är högst aktuellt för utvärderingen av nyheten om VN's avhopp från Project Ukraine. https://www.youtube.com/watch?v=TzR---YDDIQ&list=PLpDxrKAdTAjRthaiOQ2ekGcdLPDLTFMCJ&inde x=1

Alexander Mercouris ger dagens nyheter om läget i UA: https://www.youtube.com/watch?v=3VPrOp6f4Uk
Senast redigerad av RobbanUC 2024-03-13 kl. 02:05.
Citera
2024-03-13, 03:37
Medlem
E-Mac.s avatar
En stor ukrainsk drönarattack träffar flera ryska oljedepåer den 12:e Mars 2024.

I videon ser man bland annat en drönarattack på ett bränsleraffinaderi i Kstovos industriområde som resulterade i en brand.

https://www.youtube.com/watch?v=de2SOPzfzFA

Citat:
Nu får jag repetera igen då du faktiskt direkt ljuger.

Du påstår att jag skrivit att Azovbataljonen skapades 2022.
Jag har vid ett flertal tillfällen bett dig länka till det inlägget, men det har du inte gjort helt enkelt för det finns inte och har aldrig funnits.
Däremot så har du felaktigt tolkat mitt inlägg så.

Mitt inlägg löd att den paramilitära milisen skapades skapades efter den rysska ockupationen.

Sen helt plötsligt så hänvisade du till att jag nämt om Azov, vilket är något helt annat, men det är nog för svårt för dig att förstå.

Kanske är du lite dement när du måste repetera samma nonsens om och om igen. Jag har påstått att Azovbataljonen bildades 2014 som svar på att du påstod att den bildades 2022.

Du verkar vara ganska verklighetsfrånvänd och okunnig när du kopplar namnet "Azov" till en sjö i samband med Ukrainakriget.

Citat:
Att du inte kan förstå varför länder som Sverige, Polen, Lettland etc sökt sig till NATO visar igen påmdin bristande läsförståelse. Det handlar om skydd mot Ryssland, nu har Putin inte hotat alla dessa länder då många sökte sig till NATO innan han kom till makten. Men med bagaget hur Ryssland brukar agera.

Dina bekymmer handlar mycket i att du troligen inte ens förstår vad du själv skriver.

Ditt "bekymmer" är att du inte spelar bingo på ett ålderdomshem, istället för att här hålla på att leka expert på ukrainakriget.

Citat:
Att du behöver länkar för att förstå grundläggande saker om situationen visar bara på att du faktiskt inte alls förstår situationen i Ukraina.

Det uttalandet är direkt felaktigt. Länkarna jag ger ut är nyhetshändelser. Det är ingen som kan förstå vad som hänt i Ukrainakriget utan att först sätta sig in i det, inte du heller.

Citat:
Samtidigt som du själv inte ens förstår det du länkar till själv är rätt slående.

Du behöver förbättra din läs- och skrivförståelse, exempelvis ovan. Och jo, jag förstår vad jag länkar till eftersom jag försöker skriva ett referat ovanför dem. Problemet är återkommande att du inte förstår vad jag skriver.
Senast redigerad av E-Mac. 2024-03-13 kl. 03:42.
Citera
2024-03-13, 03:51
Medlem
Citat:
En stor ukrainsk drönarattack träffar flera ryska oljedepåer (12 mars).

I videon ser man bland annat en drönarattack på ett bränsleraffinaderi i Kstovos industriområde som resulterade i en brand.

https://www.youtube.com/watch?v=de2SOPzfzFA

Kanske är du lite dement när du måste repetera samma nonsens om och om igen. Jag har påstått att Azovbataljonen bildades 2014 som svar på att du påstod att den bildades 2022.

Du verkar vara ganska verklighetsfrånvänd och okunnig när du kopplar namnet "Azov" till en sjö i samband med Ukrainakriget.

Ditt "bekymmer" är att du inte spelar bingo på ett ålderdomshem, istället för att här hålla på att leka expert på ukrainakriget.

Det här uttalandet är direkt felaktigt. Länkarna jag ger är nyhetshändelser. Det är ingen som kan förstå vad som hänt i Ukrainakriget utan att först sätta sig in i det, inte du heller.

Du behöver förbättra din läs- och skrivförståelse, exempelvis ovan. Och jo, jag förstår vad jag länkar till eftersom jag försöker skriva ett referat ovanför dem. Problemet är återkommande att du inte förstår vad jag skriver.

Ledsen att behöva rätta dig igen, om du nu är så säker så länka till mitt inlägg, och försök förklara varför andra skribenter behöver länka till dig om att Azovbatalionen startades 2014.

Nej du ljuger rätt ut eller så förstår du inte vad du själv skriver?
Jag konstaterade enbart att om du tolkade mitt inlägg att Azovbataljonen bildades 2022 så insåg du inte Rysslands inblandning 2014.

Att du i nån barnslig naiv inställning skyller allt negativt på USA visar bara på hur stora bekymmer du har med din omvärldsanalys, och saknar möjligheten att relatera händelser till varandra är slående.

Vad är din analys till att länder som Lettland, Litauen, Polen, Sverige etc har sökt sig till NATO, jag är ganska säker på att det inte beror på att det inte handlar om att USA hotat oss med kärnvapen om vi inte gör det.

Du länkar nyhetshändlelser, men kan inte tolka dem i kontext, det är ditt bekymmer.

Men jag vet inte om du är underårig eller bara naivt barnslig, men försök skaffa ett vuxet perspektiv på omvärlden.
Citera
2024-03-13, 04:04
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ledsen att behöva rätta dig igen, om du nu är så säker så länka till mitt inlägg, och försök förklara varför andra skribenter behöver länka till dig om att Azovbatalionen startades 2014.

Nej du ljuger rätt ut eller så förstår du inte vad du själv skriver?
Jag konstaterade enbart att om du tolkade mitt inlägg att Azovbataljonen bildades 2022 så insåg du inte Rysslands inblandning 2014.

Det är helt ointressant för läsaren att du skriver samma saker om och om igen. Jag har bara påstått att Azovbataljonen skapades 2014 (som svar på att du påstod att den bildades 2022).

Citat:
Att du i nån barnslig naiv inställning skyller allt negativt på USA visar bara på hur stora bekymmer du har med din omvärldsanalys, och saknar möjligheten att relatera händelser till varandra är slående.

Jag skyller inte "allt" på USA utan jag har skrivit att USA är de som ville ha ukrainakriget med den psykotiska och neokonservativa Victoria Nuland i spetsen, och att de nu bedriver ett proxykrig i Ukraina med hopp om att kunna etablera Nato där så att de sedan kan anfalla Ryssland på sikt.

Edit: Nu har tack och lov galningen Nuland avgått/avskedas, men USA fortsätter sina imperialistiska ambitioner i Ukraina.

Citat:
Vad är din analys till att länder som Lettland, Litauen, Polen, Sverige etc har sökt sig till NATO, jag är ganska säker på att det inte beror på att det inte handlar om att USA hotat oss med kärnvapen om vi inte gör det.

Det hör inte till ämnet. Fokusera istället.

Citat:
Du länkar nyhetshändlelser, men kan inte tolka dem i kontext, det är ditt bekymmer.

Men jag vet inte om du är underårig eller bara naivt barnslig, men försök skaffa ett vuxet perspektiv på omvärlden.

"Tolka dem i kontext"? Kontext betyder språkligt sammanhang, så vad menar du att det finns mera att tolka i de olika nyhetshändelserna än vad som hänt i verkligheten? Förstår du ens vad du skriver?

Sedan skyller du på andra för din egen inkompetens, helt otroligt. Inte undra på att du aldrig lär dig ett endast dugg och bara gaggar här som en dement.
Senast redigerad av E-Mac. 2024-03-13 kl. 04:11.
Citera
2024-03-13, 04:33
Medlem
Citat:
Det är helt ointressant för läsaren att du skriver samma saker om och om igen. Jag har bara påstått att Azovbataljonen skapades 2014 (som svar på att du påstod att den bildades 2022).

Jag skyller inte "allt" på USA utan jag har skrivit att USA är de som ville ha ukrainakriget med den psykotiska Victoria Nuland i spetsen, och att de nu bedriver ett proxykrig i Ukraina med hopp om att kunna etablera Nato där så att de sedan kan anfalla Ryssland på sikt.

Det hör inte till ämnet. Fokusera istället.

"Tolka dem i kontext"? Kontext betyder språkligt sammanhang, så vad menar du att det finns mera att tolka i olika nyhetshändelserna än vad som hänt i verkligheten? Förstår du ens vad du skriver?

Sedan skyller du på andra för din egen inkompetens, helt otroligt. Inte undra på att du aldrig lär dig ett endast dugg och bara gaggar här som en dement.

Tillbaka till din första del igen, det du beskriver har inte hänt, däremot så tolkade du mitt inlägg på ditt sätt.
Men du tycke inte det var konstigt att en annan citerade ditt inlägg med länken till att Azovbatalionen startades 2014?
Jag har aldrig skrivit något årtal alls när Azovbatalionen bildades. Däremot att den paramilitära milisen startade efter den Rysska ockupationen. Vilket du tolkade som 2024.
Du påpekar här att du skyller kriget på .USA, vilket visar på hur styrd du är av Kreml men jag misstänker det beror på din naivitet och oförmåga att tolka en text i ett samband.

Att tolka en händelse i kontext innebär att man måste se saker från ett större perspektiv, väldigt få händelser i världen är enskilda händelser utan beror på flera faktorer som man måste förstå för att kunna dra en slutsats.

Men uppenbarligen saknar du den förmågan att faktiskt förstå samband.

Då du tolkar det faktum att Ryssland invaderar sitt grannland för att USA vill starta krig med Ryssland är ganska naivt.

Om man skyller kriget på att NATO expander österut mån fundera på varför det händer.

Jag förstår att du anser att USA med kärnvapen hotar dessa länder, min tolkning är snarare det motsatta.
Länder bildar en allians för att skydda sig mot ett i alla fall upplevt(men i det här fallet reellt hot), i det här fallet Ryssland som av många inklusive sin egen ledning ses som en arvtagare till Sovjetunionen.
Så givetvis är det on topic om man skall diskutera kriget.
Att du yrar runt om USA och Nulands inblandning i kriget är ganska patetiskt, men blir nog korrekt i din naiva världsbild.

Det faktum att du inte kan läsa på fakta om bakgrunden gör att du har svårt att förstå den.

Lite tipps, om du som du gjort i tidigare inlägg skyller på Ukrains Nazism måste du titta på Kremls kopplingar till Nazism.
Då du relaterar till utropades av sepparatist staterna får du titta på hur det skedde, och det skedde inte utan Rysk medverkan som du antydde i din tolkning av när den paramilitära milisen skapades.

Det är lite sånt här som visar på att du saknar möjlighet att tolka det som händer i kontext.

Men jag kan bara igen råda dig att försöka söka dig till några kurser så du kan förbättra din läsförståelse.
Citera
2024-03-13, 05:08
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Tillbaka till din första del igen, det du beskriver har inte hänt, däremot så tolkade du mitt inlägg på ditt sätt.
Men du tycke inte det var konstigt att en annan citerade ditt inlägg med länken till att Azovbatalionen startades 2014?
Jag har aldrig skrivit något årtal alls när Azovbatalionen bildades. Däremot att den paramilitära milisen startade efter den Rysska ockupationen. Vilket du tolkade som 2024.

Nej, jag har inte tolkat det som att Azovbataljonen skapades 2024, utan den bildades faktiskt 2014. Du bara ljuger hela tiden.

Citat:
Du påpekar här att du skyller kriget på .USA, vilket visar på hur styrd du är av Kreml men jag misstänker det beror på din naivitet och oförmåga att tolka en text i ett samband.

Att tolka en händelse i kontext innebär att man måste se saker från ett större perspektiv, väldigt få händelser i världen är enskilda händelser utan beror på flera faktorer som man måste förstå för att kunna dra en slutsats.

Självklart är allt från Euromajdan till det storskaliga ryska anfallet vi sett de senaste 2 åren planerat av USA med Victoria Nuland som den person med huvudansvar för projektet. Det här vet nog de flesta som läst på.

Sedan skriver du om att kontext för dig betyder att förstå saker ur ett “större perspektiv”, men det har jag redan gjort genom att förstå USAs roll i Ukrainakriget. Tyvärr misslyckas du med den uppgiften.

När det gäller nyhetslänkarna kring Ukrainakriget så finns det inte mycket att förstå ur ett större perspektiv, utan de är bara faktiska händelser. Men du får gärna börja "tolka" mina länkade artiklar/videofilmer (kopplat till Ukrainakriget) så får vi se hur det går för dig.

Citat:
Då du tolkar det faktum att Ryssland invaderar sitt grannland för att USA vill starta krig med Ryssland är ganska naivt.

Nej inte alls, varför det? Har du missat hur USA agerat i världen med sin imperialism? Då så, det är inget konstigt utan något återkommande de sysslar med, att finna en "fiende" och angripa den i egna intressen. Angreppen sker ofta via proxy.

Citat:
Jag förstår att du anser att USA med kärnvapen hotar dessa länder, min tolkning är snarare det motsatta.
Länder bildar en allians för att skydda sig mot ett i alla fall upplevt(men i det här fallet reellt hot), i det här fallet Ryssland som av många inklusive sin egen ledning ses som en arvtagare till Sovjetunionen.
Så givetvis är det on topic om man skall diskutera kriget.
Att du yrar runt om USA och Nulands inblandning i kriget är ganska patetiskt, men blir nog korrekt i din naiva världsbild.

Äh, svammelprat, du kan ingenting, erkänn det så är vi klar. Det är självklart att Nuland är den som legat bakom hela upptrappningen vi ser i Ukraina. Nu fick hon avgå, och det var bra eftersom en massiv ondska försvann från USAs ledning.

Citat:
Det faktum att du inte kan läsa på fakta om bakgrunden gör att du har svårt att förstå den.

Du borde kanske läsa mina texter någon gång istället för att fortsätta skriva strunt här.

Citat:
Lite tipps, om du som du gjort i tidigare inlägg skyller på Ukrains Nazism måste du titta på Kremls kopplingar till Nazism.
Då du relaterar till utropades av sepparatist staterna får du titta på hur det skedde, och det skedde inte utan Rysk medverkan som du antydde i din tolkning av när den paramilitära milisen skapades.

Azovbataljonen har nazistiska kopplingar, annat hör inte till ämnet.

Citat:
Det är lite sånt här som visar på att du saknar möjlighet att tolka det som händer i kontext.

Men jag kan bara igen råda dig att försöka söka dig till några kurser så du kan förbättra din läsförståelse.

Mera hittepå. Du har inte uppsökt dyslexiförbundet ännu va?
Citera
2024-03-13, 05:30
Medlem
Citat:
Nej, jag har inte tolkat det som att Azovbataljonen skapades 2024, utan den bildades faktiskt 2014. Du bara ljuger hela tiden.

Självklart är allt från Euromajdan till det storskaliga ryska anfallet vi sett de senaste 2 åren planerat av USA med Victoria Nuland som den person med huvudansvar för projektet. Det här vet nog de flesta som läst på.

Sedan skriver du om att kontext för dig betyder att förstå saker ur ett “större perspektiv”, men det har jag redan gjort genom att förstå USAs roll i Ukrainakriget. Tyvärr misslyckas du med den uppgiften.

När det gäller nyhetslänkarna kring Ukrainakriget så finns det inte mycket att förstå ur ett större perspektiv, utan de är bara faktiska händelser. Men du får gärna börja "tolka" mina länkade artiklar/videofilmer (kopplat till Ukrainakriget) så får vi se hur det går för dig.

Nej inte alls, varför det? Har du missat hur USA agerat i världen med sin imperialism? Då så, det är inget konstigt utan något återkommande de sysslar med, att finna en "fiende" och angripa den i egna intressen. Angreppen sker ofta via proxy.

Äh, svammelprat, du kan ingenting, erkänn det så är vi klar. Det är självklart att Nuland är den som legat bakom hela upptrappningen vi ser i Ukraina. Nu fick hon avgå, och det var bra eftersom en massiv ondska försvann från USAs ledning.

Du borde kanske läsa mina texter någon gång istället för att fortsätta skriva strunt här.

Azovbataljonen har nazistiska kopplingar, annat hör inte till ämnet.

Mera hittepå. Du har inte uppsökt dyslexiförbundet ännu va?

Första stycket är rent hittepå av dig, jag har inte i något inlägg här på forumet skrivit att Azovbataionen bildades 2022, det var bara din tolkning av mitt inlägg.

Intressant tolkning av dig att USA lyckats lura Ryssland att anfalla Ukraina, men ganska långt från sanningen men det är ju bra att du är öppen med din naivitet.
Jag är fullt medveten om hur USA, Ryssland och Kina försöker påverka omvärlden och skaffa sig inflytande. Men metoderna skiljer sig åt. Läs på lite om du fortfarande tror på att kriget I Ukraina skapades av USA för att försvaga Ryssland.

Dessutom visar du med tydlighet att du faktiskt inte försöker förstå eller diskutera.
Du vill bara sprida Kremls propaganda, givetvis måste i princip alla nyheter om situationen i Ukrain sättas in i ett samband om man skall förstå det. I princip alla medier och Journalister skapar sin egen vinkling på de flesta nyheter.

Att nazistiska symboler och ideologier frodas i nationalistiska miljöer är rätt erkännt, men om man skall använda det som argument för att invadera ett grannland så måste man ta hänsyn till dessa strömningar på bägge sidor.
Just att du gått på den enkla delen av Kremls propaganda visar på din naivitet, får jag gissa att du anser att SIMS spelen är ett tydligt tecken på Nazism?

Om du nu inte är köpt av Kreml utan bara är så naiv som du verkar vara så kan jag bara råda dig att söka hjälp med din bristande analys/läsförståelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in