Citat:
Ursprungligen postat av
Testoboy15
Det är många. Men alla fyller ju sitt syfte. De jag skulle lagt en förfrågan på är Olanzapin. De är emot schizofreni/psykos medicin.
Voxra har blandade åsikter. Och vi alla reagerar ju olika så väl effekt som bieffekter. Den ska väl användas mer i add/adhd syfte emot tex hjärntrötthet och bra i kombination med centralstimulerande läkemedel vid adhd.
Lyrica används emot neuropatisk smärta, men också emot ångest. Jag själv har den för båda delarna.
När du har tillgång till stesolid skulle jag använt den när/om du sätter ut en eller flera andra mediciner. Tror nog mycket väl du klarar dig på kanske lamotrigin + ev setralin/eller Voxra och börja i den änden.
Mår man inte bra måste man ju agera och när läkarna inte gör det får man göra det på egen hand och där ska du vara glad att du har tex stesolid som kommer uppfylla den funktionen om du väljer att sätta ut något
Ja varje medicin har ju ett syfte, så det är inte 3 likadana med samma verkan. Fördömt är de ju många till antalet. Jag minns knappt hur det var innan jag började med psykofarmaka för det var längesen, men inte var det bra.
Olanzapin är för ångest. Läkaren rekommenderade den här mot ångest off-label. På vilket verksamt sätt det vet jag dock ej. Ångestdämpande i alla fall.
Voxra är för min depression och brist på ork och energi till att göra något. Läkaren sa inget om att det ges till de med adhd. De med adhd är väl överaktiva? Varför passar Voxra som ska ge mer energi, ork och bli mer alert?? Snarare motsatsen!
Hur länge har du ätit Lyrica och hur hög dos? Tycker du den hjälper? När det gäller Lyrica har jag bara läst varningar och rävgift, värre att sluta med än heroin etc. Hur funkar den för dig mot ångest?
Lamotriginen vet jag inte om den hjälper. Fick den mot mina dalar upp och ner, men fortsätter med den. Sertralin går ju på serotonin medan Voxra går på dopamin och noradrenalin, så en del behöver båda