Citat:
Ursprungligen postat av
Elocone
Kanske tullen tagirt det
Syftade på vanliga inrikes brev, att tullen gör täta kontroller är en helt annan femma
Citat:
Ursprungligen postat av
RandomWanderer
Det är ju nya lagar/regler som trätt i kraft som ger Posten rätt att kolla vad som skickas.
Kommer inte ihåg exakt hur det var utformat men kontentan blev ju att nu kan de plocka försändelser med narkotika.
Trodde dett var allmänt känt då det skrivits om dessa förändringar i media och överallt.
Alla jag känner har slutat redan med beställningar då det nu inte är värt det längre kostnadsmässigt.
Gissar jag så har de en hund på de stora navpunkterna nu. Därför det plockas enorma mängder paket.
Den lagen kom över ett år sen om jag minns rätt får dessutom personalen på posten fortfarande inte öppna breven utan vad dom gör är att meddela polisen mer frekvent än tidigare om vissa brev ser misstänkta ut typ, då polisen kan komma ditt och öppna dom
Jag pratade mest specifikt om en markant antal brev som inte kommit fram sedan årsskiftet och det gäller alla former av substanser inkl vakum förpackade tabletter i blister med rejäl diskret paketering, inget då som hundar kan sniffa sig till.
Läste nyligen också att en jävla stackare fick husis för en diabetes medicin för diabetes behandling som han beställde vilket var receptbelagt här men inte resten inom EU...