2024-03-10, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xhamstern
Troligare är;

- FS läcker/är infiltrerat/övertaget av polisen
- BTC vendor har larmat.

Ska tilläggas att mitt konto på Coinbase stängdes av för några veckor sedan av oklar anledning. Jag har använt den nån gång bara för att köpa till FS då min vanliga handlare låg nere.

Min e wallet blev också spärrad i år straxt efter ett köp dock inte coinbase.
Hur fan spårar dom anonyma crypto köp då jag inte ens handlade från darknet/fs utan från random personer

Har iaf själv inte fått par leveranser hem och väntar nu ivrigt på det här jävla sär stavade brevet från dom, får åtminstone då någon slags bekräftelse...
Senast redigerad av Trewq58 2024-03-10 kl. 22:49.
Citera
2024-03-10, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Nåja, så länge dom bara plockar knarket och försöker skrämma en lite med ett brev....

Det verkar fortfarande vara väldigt osannolikt att åka på husrannsakan eller andra tråkigheter så länge man bara pysslar med "personligt bruk"-mängder, oavsett hur många knarkbrev man förlorar (själv fått 5 plockade! )

Får hoppas det inte ändrar sig!

Har du blivit informerad av snuten att dom har plockat dom?
Du bör verkligen ligga lågt framöver eller beställa ospårbart till nån annan adress, mer än 5 plockade knark brev är nog på gränsen till att dom kommer storma in o rota runt i din lya...
Hoppas såklart att dom inte lägger för mycket kraft i allt detta
Citera
2024-03-10, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trewq58
Har du blivit informerad av snuten att dom har plockat dom?
Du bör verkligen ligga lågt framöver eller beställa ospårbart till nån annan adress, mer än 5 plockade knark brev är nog på gränsen till att dom kommer storma in o rota runt i din lya...
Hoppas såklart att dom inte lägger för mycket kraft i allt detta
Ja, dock plockades flera beställningar samtidigt (kan jag bara anta). Totalt fått 3 brev från ordningsmakten. Detta var dock ett tag sedan (över 6 månader). Tänkte börja näthandla igen efter ha legat lågt ett tag men lyckades skjuta in över 2 papp i en wallet jag visst inte har åtkomst till längre- hoppsan Tar det som ett tecken.

Får tråkiga minnen från när knarkbreven inte kom fram i tid och man satt och oroade sig som satan i flera dagar/veckor ifall man kommer bli väckt av farbror blå... knappt värt det. Att köpa på gatan är fan inte kul det heller men den processen är åtminstone bara på någon timme.

Ni som sitter och oroar er har mina sympatier.
Senast redigerad av Losnut 2024-03-11 kl. 00:14.
Citera
2024-03-10, 23:29
Medlem
Fyfan, har precis beställt lappar vad är oddsen för att vi blir beslagt?
Citera
2024-03-10, 23:29
Medlem
Xhamsterns avatar
Citat:
Min e wallet blev också spärrad i år straxt efter ett köp dock inte coinbase.
Hur fan spårar dom anonyma crypto köp då jag inte ens handlade från darknet/fs utan från random personer

Har iaf själv inte fått par leveranser hem och väntar nu ivrigt på det här jävla sär stavade brevet från dom, får åtminstone då någon slags bekräftelse...

Det var konstigt med Coinbase, jag har använt det för fullt legitima anledningar en del och enbart en gång för några månader sedan använt det till FS.

Ligg lågt mina vänner, ha inget hemma.
Citera
2024-03-10, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Nu va det något år sedan jag fick brev från polisen, men visst fan va polisloggan i färg?

För övrigt tycker jag fonterna som används känns off, bold text på allt och konstiga marginaler..?
Loggan ska vara blå i färg om jag minns rätt men kan tydligen variera?
Annan märklig sak jag reagerade på förutom det och felstavningar här och där var att folk fick hem knark breven som var igen tejpade, tömda på varorna och i stället ersätta med en lapp från polisen istället för ett separat polisiärt kuvert

Men nu har ju användare här i tråden också fått vanliga kuvert från polisen, så lite oklart i vad som egentligen pågår sålänge och ifall vissa kan vara fake eller ej
Citera
2024-03-10, 23:43
Medlem
Citat:
Det är rejält antal många personer som inte har fått brev levererat till sig ungefär senaste 1/2 månaderna bla på arch och även runt 7 vendors hävdar att deras paket inte kommer fram enligt köparna såg jag där

Ursäkter är tex att Postnord slarvar bort breven men samtidigt så kommer resterande icke narkotika brev alltid fram utan större förseningar av nån anledning?

Har även under den tiden sett här och reddit att flera fått hem brev från polisen med massa stavfel etc som bara uppenbart ser misstänksamma ut...

Pågår det någon konspiration nu bland internet vendors där majoriteten av dom är inblandade tillsammans i någon rutinerad scamming mot deras kunder?
Vet ju att polisen gör insatser gällande narkotika brev också med hjälp av PN, men känns ändå inte troligt att en sån stor antal mängd blir beslagen med tanke på hur jävla många brev som måste sorteras på terminalerna dagligen....

Kanske tullen tagirt det
Citera
2024-03-10, 23:51
Medlem
Det är ju nya lagar/regler som trätt i kraft som ger Posten rätt att kolla vad som skickas.

Kommer inte ihåg exakt hur det var utformat men kontentan blev ju att nu kan de plocka försändelser med narkotika.

Trodde dett var allmänt känt då det skrivits om dessa förändringar i media och överallt.

Alla jag känner har slutat redan med beställningar då det nu inte är värt det längre kostnadsmässigt.

Gissar jag så har de en hund på de stora navpunkterna nu. Därför det plockas enorma mängder paket.
Citera
2024-03-11, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Kanske tullen tagirt det

Syftade på vanliga inrikes brev, att tullen gör täta kontroller är en helt annan femma
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Det är ju nya lagar/regler som trätt i kraft som ger Posten rätt att kolla vad som skickas.

Kommer inte ihåg exakt hur det var utformat men kontentan blev ju att nu kan de plocka försändelser med narkotika.

Trodde dett var allmänt känt då det skrivits om dessa förändringar i media och överallt.

Alla jag känner har slutat redan med beställningar då det nu inte är värt det längre kostnadsmässigt.

Gissar jag så har de en hund på de stora navpunkterna nu. Därför det plockas enorma mängder paket.
Den lagen kom över ett år sen om jag minns rätt får dessutom personalen på posten fortfarande inte öppna breven utan vad dom gör är att meddela polisen mer frekvent än tidigare om vissa brev ser misstänkta ut typ, då polisen kan komma ditt och öppna dom

Jag pratade mest specifikt om en markant antal brev som inte kommit fram sedan årsskiftet och det gäller alla former av substanser inkl vakum förpackade tabletter i blister med rejäl diskret paketering, inget då som hundar kan sniffa sig till.
Läste nyligen också att en jävla stackare fick husis för en diabetes medicin för diabetes behandling som han beställde vilket var receptbelagt här men inte resten inom EU...
Senast redigerad av Trewq58 2024-03-11 kl. 00:48.
Citera
2024-03-11, 00:56
Medlem
Kanonklass avatar
Kan det inte vara så att vendors har börjat mygla och skicka brev? Det där med porto blir lite svårt.

Vill tillägga att jag fått cannabis skickat av privatperson till mig som la det i ett cigarett plast och la ner det i ett vanligt kuvert och skicka. Kom fram dagen efter. 3 gånger hittills. När jag såg kuverten så skratta jag.. personen bara kasta ner det i princip.
Citera
2024-03-11, 00:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xhamstern
Japp, exakt så. Bifogar bild på brevet och ett väldigt hårt hanterat kuvert (blev lite irriterad, heh ). Det låg ett a4 med namn och adress också i brevet vilket jag av naturliga skäl inte vill visa.

https://ibb.co/526xFg4

Det där brevet är 100% fake.

1) på "riktiga" brev står det alltid K-nummer eftersom allt in och ut från myndigheter diarieförs.

2) Det finns alltid en ansvarig handläggare.

3) Loggan är inte svartvit.

4) Brevet är inte "skrivet" utan det finns färdiga mallar som de använder.

Det finns många fler fel men dessa är de stora.

Så det är nog scam's precis som många säger.
Citera
2024-03-11, 01:03
Medlem
Kanonklass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Det där brevet är 100% fake.

1) på "riktiga" brev står det alltid K-nummer eftersom allt in och ut från myndigheter diarieförs.

2) Det finns alltid en ansvarig handläggare.

3) Loggan är inte svartvit.

4) Brevet är inte "skrivet" utan det finns färdiga mallar som de använder.

Det finns många fler fel men dessa är de stora.

Så det är nog scam's precis som många säger.

Ja. Läser man brevet flera gånger så börjar det klarna.

"Har ni några frågor eller funderingar ring 11414" hahaha, listigt.. man blev nästan lurad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in