2024-03-10, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Nu är inte Pussy här och kan bekräfta verkar det som men jag måste fan blanda mig i. Känns som ni enbart drevar mot henne på ett ganska äckligt sätt.

Jag läste inlägget Pussy skrev och läste om det nu. Hur kan det inte vara tydligt för er att Pussyn tycker det var bra att Sanna får arvode (ETC har fått extremt mycket höga bidrag från staten finansierade av våra skattepengar så de ska betala väl!)? Eller att hon menar att det som skrevs (vilket är det viktiga eller?) var vettigt och inget här eller på Dumpen borde tycka inte gynnar alla? Sen var Pussyn säker på att Dumpen okejat det (vilket visade sig stämma).

Så vad är ditt problem? Är ekonomisk vinning något dåligt i din bok? Skamligt? Ta det med ETC då som går back stort men klarar sig tack vare statsbidragen de fått, varav flera visat sig vara felaktiga utbetalningar. Det är negativ ekonomisk vinning, inte att få betalt av ETC för ett arbete utfört som skribent. ETC har vunnit massor på att skriva om Dumpen och det har varit deras högsta klickpeak på många år, så det är klart de mjölkar och vill ha mer, särskilt så skandaliserat som möjligt.

För övrigt: ni jävlar som går på fiskarna privat, hoppas ni anmäls och lagförs. Detsamma gäller idioter som går på gäddors anhöriga.
De som går loss på gäddor och deras egendom då? Ska inte lagföras?
Citera
2024-03-10, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers
Det där verkar vara känsligt för dig! Du vet att SoP vältrar sig i pengar medans fiskarna som gör jobbet inte får ett skit. Jag hoppas folk slutar att swisha vilket många visst börjat prata om.
Ååååh de vältrar sig i pengar?
Är det avundsjukan från de som inte förstår sig på ekonomi som kommer fram?
Har du lyckats fixa hyran denna månaden eller står fogden och bankar på dörren?
Citera
2024-03-10, 14:33
Medlem
killyourlocalpeniss avatar
Citat:
Nu är inte Pussy här och kan bekräfta verkar det som men jag måste fan blanda mig i. Känns som ni enbart drevar mot henne på ett ganska äckligt sätt.

Jag läste inlägget Pussy skrev och läste om det nu. Hur kan det inte vara tydligt för er att Pussyn tycker det var bra att Sanna får arvode (ETC har fått extremt mycket höga bidrag från staten finansierade av våra skattepengar så de ska betala väl!)? Eller att hon menar att det som skrevs (vilket är det viktiga eller?) var vettigt och inget här eller på Dumpen borde tycka inte gynnar alla? Sen var Pussyn säker på att Dumpen okejat det (vilket visade sig stämma).

Så vad är ditt problem? Är ekonomisk vinning något dåligt i din bok? Skamligt? Ta det med ETC då som går back stort men klarar sig tack vare statsbidragen de fått, varav flera visat sig vara felaktiga utbetalningar. Det är negativ ekonomisk vinning, inte att få betalt av ETC för ett arbete utfört som skribent. ETC har vunnit massor på att skriva om Dumpen och det har varit deras högsta klickpeak på många år, så det är klart de mjölkar och vill ha mer, särskilt så skandaliserat som möjligt.

För övrigt: ni jävlar som går på fiskarna privat, hoppas ni anmäls och lagförs. Detsamma gäller idioter som går på gäddors anhöriga.

Drevigt att påstå att ETC gett Sanna pengar, för det har de garanterat inte gjort.
Citera
2024-03-10, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killyourlocalpenis
Drevigt att påstå att ETC gett Sanna pengar, för det har de garanterat inte gjort.
Drevigt hur ni gick på Pussy för det hon skrev, men hitta gärna någon detalj att fixera dig vid och upprepa till absurdum, det är helt enligt hur jag förväntar mig bli metodiskt bemött av sådana som inte kan föra vettiga diskussioner. Och det var inte det du skriver nu du skrev då. Orkar inte argumentera med dig och dina likar, det är tydligt att ni inte är ute efter att göra annat än tolka saker fel så det är meningslöst. Jag tycker dock det är äckligt hur ni stimmar mot olika skribenter och sen sitter och gnäller för ni inte får svar på era ogrundade påhopp, som om folk inte har annat att göra än att sitta här 24/7.
Citera
2024-03-10, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
De som går loss på gäddor och deras egendom då? Ska inte lagföras?
Läsförståelsen det är fel på eller hjärnan? Läs om din åsna. Att jag skriver det ena betyder inte att jag inte tycker ALLT jag inte skrev.
Senast redigerad av hahahohoyrsovane 2024-03-10 kl. 14:43.
Citera
2024-03-10, 14:56
Medlem
Citat:
Drevigt hur ni gick på Pussy för det hon skrev, men hitta gärna någon detalj att fixera dig vid och upprepa till absurdum, det är helt enligt hur jag förväntar mig bli metodiskt bemött av sådana som inte kan föra vettiga diskussioner. Och det var inte det du skriver nu du skrev då. Orkar inte argumentera med dig och dina likar, det är tydligt att ni inte är ute efter att göra annat än tolka saker fel så det är meningslöst. Jag tycker dock det är äckligt hur ni stimmar mot olika skribenter och sen sitter och gnäller för ni inte får svar på era ogrundade påhopp, som om folk inte har annat att göra än att sitta här 24/7.

Jag tycker det var otrevlig och ogrundad smutskastning av Sanna och ingen liten detalj, helt enkelt. Man brukar inte få betalt för insändare.
Citera
2024-03-10, 15:21
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Ååååh de vältrar sig i pengar?
Är det avundsjukan från de som inte förstår sig på ekonomi som kommer fram?
Har du lyckats fixa hyran denna månaden eller står fogden och bankar på dörren?
Det problem jag har, och förmodligen de flesta "motståndare" är att de framhåller att de åker land och rike runt för att skydda barn. Förstår att detta måste ersättas på något sätt, men de skulle inte göra detta enorma arbete de lägger ned om inte det var grovt lönsamt.

Då blir det goda inte så gott längre, och mängd går före kvalitet, och de håller helt tyst om de anhöriga barnen, som exempel barnen till självmördare.
Citera
2024-03-10, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det problem jag har, och förmodligen de flesta "motståndare" är att de framhåller att de åker land och rike runt för att skydda barn. Förstår att detta måste ersättas på något sätt, men de skulle inte göra detta enorma arbete de lägger ned om inte det var grovt lönsamt.

Då blir det goda inte så gott längre, och mängd går före kvalitet, och de håller helt tyst om de anhöriga barnen, som exempel barnen till självmördare.

Årsredovisningen för Dumpen Media Group AB ska vara inne kring halvårsskiftet.
Citera
2024-03-10, 15:43
Medlem
Kan inte förstå varför Sara inte förtydligar Dumpens ekonomi så hade vi sluppit alla dessa diskussioner och spekulationer. Hon har ju varit öppen med allt annat negativt om sitt liv så varför dölja ekonomin. Lägg alla korten på bordet så är luften rensad.
Citera
2024-03-10, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Artig och artig, men att vara korrekt är något att ära även när det gäller det vi nu avhandlar, det vill säga att det finns normer och gränser att förhålla sig till överallt hela tiden. Dumpen är, tro det eller ej, inte undantagen härifrån.

Frågan är då vad som är korrekt: Det vi diskuterar är var och hur gränserna ska dras. Det vi debatterar är vilka (etiska) normer/principer som bör gälla. I den frågan finns inte endast ett legitimt förhållningssätt, hur mycket du än försöker få det till det. Att hojta om ”dimridå” mot dem som, likt mig, menar att det är en skillnad på enskildas ansvar för sexualbrott och Dumpens ansvar för sina publiceringar är, med förlov sagt, en väl enögd syn på en komplex verklighet.

Om man vill tro att ens syn på världen är den enda rätta, riktiga, sanna och sunda utan vilja att ens försöka förstå andras perspektiv, är det något jag beklagar. Som jag skrev till dig häromdagen finns utrymme att diskutera hur-frågor även rörande Dumpens publicistiska ansvar, vilket i det här sammanhanget är synonymt med journalistiskt ansvar.

Det är ett intellektuellt fattigdomsbevis på den här tråden att det praktiskt taget är omöjligt att på sakliga grunder anföra invändningar mot delar av Dumpens verksamhet utan att få insinuationer kastade på sig om att argumentationen inte skulle vara sansad (”…ter sig logisk och sansad men…”) och att barn faktiskt ”penetreras”. Det sistnämnda är liksom inte det som är min poäng: för förhoppningsvis sista gången, vilken vettig människa är för sexualbrott mot barn?

Ja, har man detta forum som heltidssysselsättning för att föra ut sin mission växer inskränktheten exponentiellt och istället för att tillföra debatten komplexa argument blir det bara en ständig upprepning av de samma.
Citera
2024-03-10, 17:53
Medlem
Citat:
Läsförståelsen det är fel på eller hjärnan? Läs om din åsna. Att jag skriver det ena betyder inte att jag inte tycker ALLT jag inte skrev.
Tack för att du bekräftade så att dum åsna förstår.
Citera
2024-03-10, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Kan inte förstå varför Sara inte förtydligar Dumpens ekonomi så hade vi sluppit alla dessa diskussioner och spekulationer. Hon har ju varit öppen med allt annat negativt om sitt liv så varför dölja ekonomin. Lägg alla korten på bordet så är luften rensad.
Kan man tycka, men som nyss nämndes så är det snart dags för årsredovisning. Det ger en viss bild, även om det inte gäller allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in