2024-03-10, 09:48
Medlem
MrsEjPKs avatar
Hade Medina ställt upp med låten dom.hade förra året hade dom vunnit och vunnit eurovision om det varit ett år vi inte är värdår.Topp 3 i eurov garanterat.

Eric Saades Popular var jävligt bra för att vara mello.Lyssna på den precis .Det var länge sedan jag gjorde det.Scenframträdandet plus sången satt som en smäck.
Citera
2024-03-10, 10:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Så tycker jag det blir ofta, det är systemet att man kan rösta flera ggr som är problemet. Jag vet bara barn som sitter och röstar hela kvällen, jag röstade en gång.

Jag förundras om det inte är relativt enkelt att hacka/manipulera melodifestivalen-appen.
Den verkade väldigt basic.
Citera
2024-03-10, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cynicalfucktard
Du, din lilla cuck

Och även du din cuck.
Citera
2024-03-10, 10:12
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Sverige har väl haft två guldåldrar. 80-talet, samt 2010-talet och framåt.

Om man tycker det är "genomruttet" idag, beror nog mera på ens ålder och var man befinner sig i livet.

Det är såklart medelvärdet av alla bidrag i svenska Mellon jag syftar på. När t ex Loreen vann med Euphoria 2012 var det jämn strid om förstaplatsen i svenska Mellon.

De senaste åren (dvs inte hela 10-talet) har det i princip på förhand stått mellan 1-3 låtar.
Så jämfört med förr är det sämre idag.

Klart "Hold me closer" med Cornelia år 2022 var bra, en av de bästa sett till en femårsperiod men den sopade också banan med resten av alla tramsbidrag i tävlingen då resterade var uruselt
Senast redigerad av sinewave 2024-03-10 kl. 10:17.
Citera
2024-03-10, 10:17
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Hade Medina ställt upp med låten dom.hade förra året hade dom vunnit och vunnit eurovision om det varit ett år vi inte är värdår.Topp 3 i eurov garanterat.

Eric Saades Popular var jävligt bra för att vara mello.Lyssna på den precis .Det var länge sedan jag gjorde det.Scenframträdandet plus sången satt som en smäck.
Där ser man vad olika man kan tycka! Tycker Popular var fruktansvärt enformig med en töntig text, men ja han ska cred för ett energiskt framförande.
Citera
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Melodifestivalen var absolut inte någon höjdare i år. Orkade knappt med en timme av melodieländet. Suck!
I år? När har det varit bra menar du?
Melodifestivalen är en förlängning av bögjippot Pride. Ett spektakel där skitnödiga hbtq äckel får domdera och ha sig , män klär sig i kvinnokläder, dekadenta flickor i balaklava som sjunger om utlösning och Epa traktorer, två norska fjantar står och ålar sig och slickar sig om läpparna. Allt medans du svensken med barnen applåderar och hejar på. Fy fan säger jag bara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Får Carina Berg godkänt som programledare? JA.
Får manusförfattaren godkänt? NEJ.
Får producenten godkänt? NEJ.
Får Björn Gustavsson godkänt? Någon borde ha stoppat honom efter låten till farmor...
Vann rätt låt? JA.
Skulle Smash into pieces vunnit? Låten var väl okej, men långt i från Lordi-kvalitet.
Skulle Fröken Snusk och Gunilla fått brinna inne på efterfesten så man slipper dom för evigt? JA.
Var Dotter verkligen sämre än Lisa Ajax? NEJ.
Förtjänade Dotter en bättre placering då? NEJ.

Haha "får producenten godkänt - NEJ"...detta är inte "Fråga doktorn". Melodifestivalen har exekutiva producenter, tävlingsproducenter, bildproducenter, nummerproducenter, innehållsproducenter osv. Vem av alla menar du?
Citera
2024-03-10, 10:18
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Jag hinner nog inte skicka in något bidrag i år heller.

Du får ny chans nästa år.
Citera
2024-03-10, 10:19
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
I år? När har det varit bra menar du?
Melodifestivalen är en förlängning av bögjippot Pride. Ett spektakel där skitnödiga hbtq äckel får domdera och ha sig , män klär sig i kvinnokläder, dekadenta flickor i balaklava som sjunger om utlösning och Epa traktorer, två norska fjantar står och ålar sig och slickar sig om läpparna. Allt medans du svensken med barnen applåderar och hejar på. Fy fan säger jag bara.

Nästa steg så skall väl dom homosexuella tävlandena får posera nakna på scen för att inte dom själva skall bli ledsna.
Citera
2024-03-10, 10:21
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Nästa steg så skall väl dom homosexuella tävlandena får posera nakna på scen för att inte dom själva skall bli ledsna.
Garanterat. Blir väl också onani och barnporr i bakgrunden.
Citera
2024-03-10, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Vilken var kvällens skräll tycker ni?

Att Jacqline kom så långt ned (plats 9) samt att Smash Into Pieces kom såpass högt (plats 3).

Annars var både vinnarna, andraplatsen och sistaplaceringarna (Dotter, Lisa Ajax, Jay Smith) det mest väntade, där hade jag faktiskt alla rätt...
Citera
2024-03-10, 10:58
Avslutad
Detta visar bara att det är svårt att överträffa Tattoo, inte någon av de andra länderna har något som överträffar det heller. De försöker, fler ”skrikssjunger” i år och man ser flera ”Loreen influerade element” de försöker vara epic för att slå monsterhiten Tattoo.. men det kommer inte gå. Loreen stängde ner Eurovision 2023.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in