2024-03-10, 08:18
Medlem
Vem kollar på melodifestivalen
Pinsamt flashback
Citera
2024-03-10, 08:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Hon inbillar sig att det är sexighet som gäller.jag trodde det skulle handla om musikens kvalitet.

Ett tag var det så att alla deltog med skitdåliga låtar som framfördes i bikini och stilettklackar men det är ute nu, några fick inte memot. Det kan väl funka med en riktigt bra hit men inte istället för en hit.
Citera
2024-03-10, 08:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Nånstans ja, Och samtidigt är han ett väldigt svenskt fenomen. Inte snygg, ingen bra röst, ingenting som gör en stjärna. Men vad han har är VILJA. Tyvärr premieras VILJA, och värdelösa figurer som Danny just därför att de är så "hungriga", har så mycket VILJA. Det är synd! Man borde satsa mera på dem som är naturbegåvningar. Som Saade. Som i och för sig satsar väldigt på sig själv, går ingen nöd på honom m.m. Dessutom är han nog en vidrig libanes, anti-israel, m.m . Men oavsett allt detta: han är en naturbegåvning, och har ett utseende som är gudabenådat, som samtidigt är spännande,mm. Saade är allt det som inte Saucedo är. Ser man Saade vill man bara se mer av den varan, vilket är ett klassiskt tecken på stärna.

Haha jag höll helt med tills du tog Erik Saade som motexempel ;D. Jag hade satt dom i samma fack som Måns Zelmerlöv och Darin. Annars har du helt rätt att Jantelagen inte premierar naturbegåvningar. Kolla bara hur svenskar hatar Zlatan och hur älskad han är utomlands. Jag älskar dock Zlatan och stör mig inte alls på hans kaxighet, jag tycker han är rolig. Han har en anledning att vara lite grandios, Danny Saucedo är bara obehagligt dryg, det ser ut som att han föraktar andra på något sätt och att andra knappt förtjänar honom. Det där med trollspöt han slet ur handen på ett barn, det hade Zlatan aldrig gjort. Han är kaxig mot etablissemanget, inte små barn.
Citera
2024-03-10, 08:25
Avslutad
Dottirs låt var inte alls dålig. Förstår inte hur man kan säga så. Hon är otroligt vacker och är en duktig artist. Förtjänar så klart bättre än sist.

Att M&M skulle vinna var riggat och uppenbart så inte så mycket att säga om det.
Citera
2024-03-10, 08:25
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
Dotter kom på sista plats: ”Bryr mig inte ett skit faktiskt.

Hon satte ord på vad ungefär halva svenska folket tänker om artisterna, låtarna och hela Mellohysterin: "Bryr mig inte ett skit faktiskt".
Citera
2024-03-10, 08:27
Medlem
Lyssnade på vinnarlåten nu och den låter exakt som deras bidrag förra året? Ljusshowen är verkligen det som bär upp allt.

För övrigt ser de ut som två hobbit troll.
Citera
2024-03-10, 08:29
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Får Carina Berg godkänt som programledare? JA.
Får manusförfattaren godkänt? NEJ.
Får producenten godkänt? NEJ.
Får Björn Gustavsson godkänt? Någon borde ha stoppat honom efter låten till farmor...
Vann rätt låt? JA.
Skulle Smash into pieces vunnit? Låten var väl okej, men långt i från Lordi-kvalitet.
Skulle Fröken Snusk och Gunilla fått brinna inne på efterfesten så man slipper dom för evigt? JA.
Var Dotter verkligen sämre än Lisa Ajax? NEJ.
Förtjänade Dotter en bättre placering då? NEJ.
Citera
2024-03-10, 08:30
Medlem
Veckans svep på TV4 Nymo - Ellinor, journalist på TV4 befann sig på efterfesten och kläcker ur sig att Klara Hammarström och en av tvillingarna Marcus/Martinus gått hem tillsammans (nåväl lämnat efterfesten ihop), men det vet vi ju alla vad det betyder.

Vad vet alla FBare om detta? Tycker skvallervärdet är rätt högt 😜
Citera
2024-03-10, 08:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Dottirs låt var inte alls dålig. Förstår inte hur man kan säga så. Hon är otroligt vacker och är en duktig artist. Förtjänar så klart bättre än sist.

Att M&M skulle vinna var riggat och uppenbart så inte så mycket att säga om det.

För att det inte var en hit och hade skitdålig text och komposition. Kan du minnas låten? Det kan inte jag. Jay Smith satt i huvudet efter första lyssningen, väldigt bra melodi och hookig refräng, texten berättar något som har en sammanhållande röd tråd, väldigt stark scennärvaro. Markus och Martinus låt var inte alls lika stark, jag minns knappt själva låten, bara det visuella. Dotters låt hade inte ens melodi, bara ihopsatta toner. Hon ”kan sjunga” vilket vissa tror betyder ”bra musik”. Sen att hon är vacker är irrelevant när inte låten och framförandet finns. Hon har ingen karisma.
Citera
2024-03-10, 08:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Får Carina Berg godkänt som programledare? JA.
Får manusförfattaren godkänt? NEJ.
Får producenten godkänt? NEJ.
Får Björn Gustavsson godkänt? Någon borde ha stoppat honom efter låten till farmor...
Vann rätt låt? JA.
Skulle Smash into pieces vunnit? Låten var väl okej, men långt i från Lordi-kvalitet.
Skulle Fröken Snusk och Gunilla fått brinna inne på efterfesten så man slipper dom för evigt? JA.
Var Dotter verkligen sämre än Lisa Ajax? NEJ.
Förtjänade Dotter en bättre placering då? NEJ.
Varför gillar du inte fröken snusk? Är du emot A-traktorer?
Citera
2024-03-10, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cynicalfucktard
Vem kollar på melodifestivalen
Pinsamt flashback

Vem läser och kommenterar i mellotrådar?
Citera
2024-03-10, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Fantastiskt. Kanonlåt. Framförallt groovet i mitten när de inte sjunger. Kommer bland de tre första i stora tävlingen. Får lite A-ha feeling och hoppas det går bra i framtiden för de gulliga pojkarna. Hehe. Apropå utländsk inblandning så är 3 av låtarna med finsk påbrå. Lisa Ajaxs mamma är finska och Liamoo har visst finsk påbrå. Sedan en till men minnet failerar. Det är nästan en härdsmälta av andra nationaliteter.

Flera deltagare med utländska rötter: Maria Sur, Jay Smith, Lisa Ajax, Smash into Pieces trummisen, Marcus & Martinius, alla i Medina, Liamoo, Jacqline, Danny Saucedo. Vilka mer? Bara 3 deltagare med helsvenska rötter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in