Citat:
Ursprungligen postat av
Fotbollskillen92
Är det så? Shit vad desperata de är.. vet inte om jag ska skratta eller gråta. Den där Sara borde få en rejäl käftsmäll.Är emot kvinnovåld men hon är undantaget.
Napp #266 var lärare. Det var han jag tänkte på. Han ville inte träffas, men hade sexchattat med en fiktiv pojke. Efter identifikation ville Dumpen ändå träffa honom och fråga om det lämpliga i att sexchatta med någon under 15 år när man är lärare. För att få ut honom på banan stämde Dumpen träff via en fiktiv 27-åring.
Dumpen motiverade det hela med hans profession som lärare. Det blev ett herrans liv i både denna tråd och gäddtråden med debatt om huruvida uthängningen var rätt eller inte. Där ställdes Dumpens metoder på sin spets, kan man säga: Hur långt skulle Dumpen kunna gå?
I och med att det inte kom till någon träff var det inte svart på vitt att brott skulle ha förövats, om det hade varit ett riktigt barn, som i nästan alla andra Dumpenfall. Det blev istället en fråga om moral och lämplighet för vad en lärare kunde företa sig på fritiden.
Efter denna konfrontation deklarerade Sara i en krönika att Dumpen framöver inte skulle vara främmande för att publicera personer som enbart hade sexchattat med Dumpens fiskare.
Anledningen till att det inte var svart på vitt är att sexprat i text med en 14-åring inte per se utgör brott på samma sätt som den absoluta 15-årsgränsen vid sexuella, aktiva handlingar där samtycket är totalt irrelevant. I den här tråden hade jag själv ett långt, intensivt och till slut lite väl juridiknördigt meningsutbyte med en användare om saken.