2024-03-05, 21:10
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Det skulle man ju aldrig kunna tänka sig? De verkar ju vara jättestabila och trevliga människor

Jag kan tänka mig det blir jävligt jobbigt om man inte håller med Sara och Patrik.
Om man har liiite lite åsikter om metoder eller tillvägagångssätt, hur tror ni Sara och Patrik reagerar?
Haha tänk er att ha Sara och Patrik som chef? Herrejävlar, jag blir frustrerad med skyhögt blodtryck bara att tänka på det.
Haha. Så jävla sant.
Citera
2024-03-05, 21:19
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arlagatan
Jag träffade en tjej som hade en betydligt äldre pojkvän som ung. Hon berättar att något år efter deras relation hade hennes föräldrar fått reda på detta och polisanmält. Det blev poisförhör och alla markerade att han var en så hemsk människa och hon ett så hjälplöst offer. Hon sa att det var först efter poliskarusellen som hon började må dåligt över det här och tänkt igenom att det inträffat något felaktigt. Hon sa själv att det var omgivningens reaktioner som föranled hennes reaktion. Hon använde sedan övergreppet som orsak till sin svåra tonårsperiod innan det visade sig att hon egentligen hade medfödd NPF och med medicinering kunde leva ett bra liv.

Men det är bara en av många historier. Säkert har flera fått svåra trauman av liknande. Även gärningsmän traumatiseras om de åker fast av den utslagning och straff.

Egentligen tror jag ett sexuellt övergrepp inte är bland det värsta man kan råka ut för. Svår misshandel, sjukdom, förlust av värdefull egendom eller nära vän/ anhörig tror jag är mycket mer smärtsamt. Våldtäkter finns tyvärr i människans natur, både att utöva och utsättas för. Och könsmogna individer är fysiskt mogna för fortplantning oavsett hur psykiskt omogna de är. Naturen är hård.
Din text är absolut trovärdig, viktigt dock att inte ta det för generell sanning (skriver jag till andra här), finns säkert de som far illa av att ha sex i unga år.

Jag själv blev itutad att jag blivit utnyttjad, av en som överdrev sina kunskaper. Efter en process som inte passar att beskriva i detta format, så har jag avfärdat det helt. Det var andra saker till mitt mående där min Asperger var en del av det.
Citera
2024-03-05, 21:21
Medlem
Citat:
Egentligen tror jag ett sexuellt övergrepp inte är bland det värsta man kan råka ut för. Svår misshandel, sjukdom, förlust av värdefull egendom eller nära vän/ anhörig tror jag är mycket mer smärtsamt. Våldtäkter finns tyvärr i människans natur, både att utöva och utsättas för. Och könsmogna individer är fysiskt mogna för fortplantning oavsett hur psykiskt omogna de är. Naturen är hård.

Grov misshandel är betydligt lättare att hantera än våldtäkter.
I kriminella kretsar har våldtäkter använts som "avrättningsmetod" på det viset att offret allt som oftast tar livet av sig.
*Grov* misshandel är en bagatell för den som blir utsatt i jämförelse.
Citera
2024-03-05, 21:22
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Men det här var ju faktiskt bra skrivet och nyanserat. Har det blivit osämja inom dumpen. Det finns en fiskare som heter Sanna fiskare, undrar om det är hon.

Jag tror att det är Sanna fiskare. Hon heter egentligen något annat.

Det hon skrev i debattartikeln kan en amöba räkna ut. Men skoj ändå att hon kom till insikt. Jag är mer nyfiken på vad som hänt bakom kulisserna?

Hon gick till Dumpens värsta fiende, ETC. Det är en krigsförklaring. Men för vad? Vad vet hon som vi inte vet?
Citera
2024-03-05, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeamSnickan
I kriminella kretsar har våldtäkter använts som "avrättningsmetod" på det viset att offret allt som oftast tar livet av sig.

Inte grov misshandel som medför bestående eller långvariga skador.
Citera
2024-03-05, 21:44
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamSnickan
Ja, det görs regelbundna försök att förminska skador av sexuella övergrepp.
Sorgligt och tragiskt.
Citera
2024-03-05, 22:09
Medlem
killyourlocalpeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986

Det hon skrev i debattartikeln kan en amöba räkna ut. Men skoj ändå att hon kom till insikt. Jag är mer nyfiken på vad som hänt bakom kulisserna?

Hon gick till Dumpens värsta fiende, ETC. Det är en krigsförklaring. Men för vad? Vad vet hon som vi inte vet?

Sanna Fiskare får man rätt många träffar på när man söker med Dumpens sökfunktion.

Är det den person jag tror det är så har hon fått skyddad adress rätt nyligen
Citera
2024-03-05, 22:14
Medlem
killyourlocalpeniss avatar
Citat:
Inte grov misshandel som medför bestående eller långvariga skador.

Ja, beror lite på vad för slags våldtäkt man jämför med också.

"Om de skador som uppstått är svåra eller livshotande eller om dådet har gjorts på ett speciellt rått eller grymt sätt, betraktas det som grov misshandel."

Låt säga att en man forcerade sin penis i min mun i 5 sek, men jag tog mig loss efter det. Jag skulle tycka det var en jävligt otrevlig händelse, och det hade varit våldtäkt, men jag hade mycket hellre blivit utsatt för det än grov misshandel.

Å andra sidan, om jag blev fasthållen och tvångspenetrerad analt i timmar.. Ja, ni fattar kanske.
Citera
2024-03-05, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Vet du att mannen är autistisk och exakt till vilken grad om jag får fråga? Har du sett diagnosen? Kanske håller du annars på med ryktesspridning och förtal här. Han verkar vara kapabel att spela biljard och har gått i vanlig skola, autister är ofta bra på regler. Om du menar att mannen har IF också (och vet detta 100% säkert) så skriv det så ska vi ta diskussionen.
Kan inte autistiska människor gå i vanlig skola menar du ?
Det gör dom, men inte i en vanlig klass. Oxh spela biljard kan dom också göra.
Har du ens erfarenhet utav en autistisk människa ?
De kan te sig som en helt vanlig människa, förutan att de ser faktist inte skillnad på rätt och fel och ett konsekvent tänk.
Och regler kan dom, om någon lär dom. De vet däremot inte konsekventen med regler alltid.
Autismen visar sig i olika grader.
Citera
2024-03-05, 22:51
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986

Något har hänt hos dumpen! Att gå till ETC och låta sig bli intervjuad, nu kommer SoP aldrig att nämna Sanna Något mer. Jävlar vad nyfiken jag är.
Citera
2024-03-05, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Något har hänt hos dumpen! Att gå till ETC och låta sig bli intervjuad, nu kommer SoP aldrig att nämna Sanna Något mer. Jävlar vad nyfiken jag är.

Eller så planterar Sara och Patrik olämpligt material i hennes lägenhet för att sedan ringa polisen? Det är faktiskt någonting jag skulle kunna tänka mig att de skulle kunna göra.
Citera
2024-03-05, 23:09
Bannlyst
Jag börjar bli riktigt trött på det här. Hur kan dumpen fortfarande hänga ut folk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in