Citat:
Ursprungligen postat av
GertBenny
Idag sitter det med paddor och mobiler och läser på sina möten. Något som tog mig på sängen, då jag alltid upplevt JV som organisation vara något teknikfientlig.
Du är okunnig/vilseledd om Jehovas vittnens historia, man har
alltid varit på framkant och utnyttjat den teknik som har varit tillgänglig, t.ex. Russells fotodrama med ljud:
Shows that combined magic lantern slides and films were common at the time, but the addition of recorded speech was unusual, and the magnitude of its distribution for a single religious production was particularly notable.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Photo-Drama_of_Creation
Och man använde sig av radioutsändningar, skivspelare och man uppfann MEPS (Multilingual Electronic Publishing System) ett datorsystem där man lätt kunde publicera tidskrifter på många olika språk.
Och du kommer t.ex. säkert ihåg mikrofonerna vid varje stol, det skapades av Jehovas vittnen. Och mycket mycket annat, så "teknikfientlig"
Det är sorgligt att folk inte är ödmjuka och undersöker hur det egentligen ligger till, utan lyssnar på människor med egen agenda. Hela världen är nu full av desinformation, regelrätta lögner, hat mot andra grupper och motsättningar, se bara vad som händer i USA, folk bryr sig inte om en ledare som ljuger, förvränger och förnedrar andra människor.
Jag är säker på att det här med "teknikfientlighet" är inte det enda som du har fått om bakfoten/snedvriden bild av när det gäller Jehovas vittnen.