2024-03-07, 18:57
Medlem
Jag har lnge varit fascinerad av sekter och sektliknande rrelser, antagligen fr att jag sjlv har varit med i en sdan. r det ngon annan som har varit med i ngon typ av frsamling som varit sektig? Och i s fall undrar jag hur eran frsamling sg ut, vad man gjorde, vad som var frbjudet med mera. Hade ni ngra regler som man var tvungen att flja?
Citera
2024-03-07, 19:02
Medlem
Trakessons avatar
Vldigt intressant frgestllning. Jag har inte sjlv varit med i ngon sekt, men dremot haft ider om att sjlv starta en. Hoppas p mnga initierade svar och mycket inspiration i trden.
Citera
2024-03-07, 19:03
Medlem
Vilken sekt har du varit medlem av och varfr r du det inte lngre?
Citera
2024-03-07, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatt-trinity
Jag har lnge varit fascinerad av sekter och sektliknande rrelser, antagligen fr att jag sjlv har varit med i en sdan. r det ngon annan som har varit med i ngon typ av frsamling som varit sektig? Och i s fall undrar jag hur eran frsamling sg ut, vad man gjorde, vad som var frbjudet med mera. Hade ni ngra regler som man var tvungen att flja?

Tyvrr. Jag har alltid drmt om att g med i en sekt som vill beg kollektivt sjlvmord. Lter helt sjukt men jag finner ngon typ av fascination. Inte att bara gra det, utan planera och sedan till slut gra det spektakulra tillsammans.
Citera
2024-03-07, 19:05
Medlem
Citat:
Nej. Tycker liksom du mnet r otroligt intressant.

Bertta grna om dina egna erfarenheter, hur du kom till insikt, hur du kom ur, om det skadat relationer med mera.
Citera
2024-03-07, 19:06
Medlem
HubertOlssons avatar
N men mnga som gr till AA och Ax r med i grupper som faller inom definition av sekt ven om det inte frst kanske r helt uppenbart. All form av tolvsteg r ifrn brjan grundat ifrn sekter.
Citera
2024-03-07, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HubertOlsson
N men mnga som gr till AA och Ax r med i grupper som faller inom definition av sekt ven om det inte frst kanske r helt uppenbart. All form av tolvsteg r ifrn brjan grundat ifrn sekter.

Vad r AX?
Citera
2024-03-07, 19:10
Medlem
HubertOlssons avatar
Citat:
Vad r AX?
Anonyma fljt av valfritt ord. AA, AC, AS...osv NA faller under det ocks ven om de valt ndra ordningen, skulle lika grna kunnat heta AN.
Citera
2024-03-07, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Vilken sekt har du varit medlem av och varfr r du det inte lngre?

Den frsamlingen jag var med i har nog inte klassificerats som en sekt, men det r absolut en sektliknande rrelse. Jag r inte med i den av den enkla anledningen att jag "bytte familj" (var fosterhemsplacerad vid den tiden). Det brjade med att jag blev placerad i en familj som var med i frsamlingen men sedan blev jag omplacerad pga de inte kunde ta hand om mig och min syster p ett bra stt. Den nya familjen vi flyttade till var inte med i frsamlingen s d blev det ett avslut. Dock s kom medlemmarna hem till vrt nya hus ofta fr att f med oss igen.

Det var en pingstinspirerad frsamling i Kungsbacka
Citera
2024-03-07, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foden
Tyvrr. Jag har alltid drmt om att g med i en sekt som vill beg kollektivt sjlvmord. Lter helt sjukt men jag finner ngon typ av fascination. Inte att bara gra det, utan planera och sedan till slut gra det spektakulra tillsammans.

Det knns ju aslskigt. Har lst om massa snna grupper och blir typ mrkrdd
Citera
2024-03-07, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HubertOlsson
D tycker jag att du har en vldigt konstig syn p vad sekt r.

Antagligen har du hamnat i fel grupp, men det r fritt att byta eller att bara skita i att g dit.
Citera
2024-03-07, 19:16
Medlem
Citat:
Varflr var du med i en sekt? Hur kom du undan? Genuint nyfiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in