2024-03-07, 20:44
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Detta hade varit drömsekten för mig, finns den kvar, eller vet ni liknande som är aktiva?
Svenskrumänsk sektledare gripen i Frankrike
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nQo8aa/svenskkopplad-yogasekt-ledare-gripen-i-frankrike
Det fanns en del inslag där som jag också tänkte på för en eventuell framtida sekt eller ”familj”.
Citera
2024-03-07, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HubertOlsson
Att man uppmanas ha en sponsor som man ska ringa typ varje dag även om man inte har något meningsfullt att säga är väl en ganska tydlig punkt kan nog de flesta skriva under på och att man ska följa en massa steg och blir impopulär om man ifrågasätter något eller vill ändra. Typiskt för en sekt. Under möten är det alltid någon som "leder" mötet och man upprepar samma sak om och om igen. Man får förklara att om man inte följer guds vilja kommer man att dö in sin så kallade sjukdom. Ska jag fortsätta?
Spännande. Vad var det du ifrågasatte och ville ändra?
Citera
2024-03-07, 20:47
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ja faktiskt så har jag det så pratar av egen erfarenhet.
jo jag inser att det kunde vara egna upplevelser och det är ju tråkigt att du har uppfattat det så där.
Hoppas det funkar för dig med alkoholen i alla fall.
Citera
2024-03-07, 20:54
Avslutad
Sekt är ett negativt laddat ord.
Citera
2024-03-07, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signalsanning
Sekt är ett negativt laddat ord.
Ja, och en sekt är något negativt.
Citera
2024-03-07, 20:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Ja, och en sekt är något negativt.

Jag är med i missnöjes sekten. Är missnöjd över Sveriges utveckling.
Citera
2024-03-07, 21:01
Medlem
Knarklangarens avatar
Japp, vetenskaps sekten, frågor på det?
Citera
2024-03-07, 21:14
Medlem
Trollet420s avatar
Japp ATWA var jage med i många år.. legat med 50 kärringar därifrån
Citera
2024-03-07, 21:23
Medlem
Devinivillas avatar
Bara att köra igång nåt med ett trovärdigt namn om man har den läggningen....kolla på uffe i Livets ord vilka stålar han drog in , helt galet att människor kan falla för detta
Citera
2024-03-07, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Låter som det min styvmor var utsatt för på 70-talet. Mår du bra nu?

Jag mår för det mesta bra! Men precis som det mesta går det i vågor och kan vara jobbigt ibland. Med stöd från vänner löser sig det mesta och det är jag glad över
Citera
2024-03-07, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Detta hade varit drömsekten för mig, finns den kvar, eller vet ni liknande som är aktiva?
Svenskrumänsk sektledare gripen i Frankrike
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nQo8aa/svenskkopplad-yogasekt-ledare-gripen-i-frankrike
Tycker synd om dig om det är det är din dröm i livet. Ger lite incelvarning
Citera
2024-03-07, 21:29
Medlem
Citat:
AA är bullshit ja, där är vi överrens. Gud nämns hela tiden, typ om du läser deras heliga bok nämns gud typ var tredje mening. Men det är inte deras besatthet av gud som har något med deras sektegenskaper att göra. Många sekter har religösa inslag men det i sig själv har inget med sekt att göra. Typiskt för sekt är att svårt lämna och om du gör blir du informerad om att du kommer få guds straff eller liknande. AA säger i princip det, följer du inte deras steg kommer du dö.

Pratar AA om gud?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in