2024-03-07, 03:51
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoenlai
Första frågan kan jag inte svara på eftersom jag alltid varit övertygad om den ryska triumfen.

Näe han är inte ett ryskt troll. Jag vet inte ens om han i själ och hjärta ens är NATO-mupp.

Han skrev också att *RYSSLAND inte kan vinna noterade du det ?
Citera
2024-03-07, 03:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Han skrev också att *RYSSLAND inte kan vinna noterade du det ?

Jodå, det läste jag. Men TS frågar ingenting om det. Noterade du det? För sådana som du är gäller den här frågan. Från trådstarten:

Hur hanterar DU som är övertygad om rysk förlust denna information?
Senast redigerad av Tjoenlai 2024-03-07 kl. 04:22.
Citera
2024-03-07, 03:58
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoenlai
Jodå, det läste jag. Men TS frågar ingenting om det. Noterade du det?
Ja för så funkar det verkligen man kan klippa ut lite citat ur en intervju och ingen ska ifrågasätta det.
Citera
2024-03-07, 07:08
Medlem
Sonnenwendes avatar
Jag är lite nyfiken på Hederstedts kompetens inom området. När den fete klanten var ÖB så avvecklade Sverige helt sin egen krigsförmåga genom att avveckla mobiliseringssystemetet. Inga brigad eller fördelningsövningar genomfördes, efter några år avvecklades även fördelningsstaberna.
Att stora mängder artilleri och långskjutande system inte skulle hjälpa Ukraina låter märkligt.
Att Ukraina inte är kompetenta att hantera brigader likaså, Hederstedt har aldrig lett ett riktigt försvar.
Att Ukraina inte haft eller har modernt stridsflyg verkar fd ÖB lyckligt omedveten om.
General Proppmätt vill helst helgardera efter sin aborrfensanalys tidigare under kriget.
Citera
2024-03-07, 07:15
Medlem
Fizzlors avatar
Något som alla med hjärna insåg redan för två år sedan.
Mycket underhållande att läsa all NAFO cope om att Ukraina egentligen vinner. Snart.
Citera
2024-03-07, 07:25
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Han säger också att Ryssland inte kan vinna.

Hur hanterar du som är övertygad om en ukrainsk förlust denna information?
LOl vänsterpartist? Du vrider på orden som en vänsterpartist.

Han säger att Ukraina inte kan vinna kriget.
Han säger att det inte kan bli en militär lösning för Ryssland.

Du ljuger medvetet. Du är en skit.
Citera
2024-03-07, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Genom att starta 3:dje världskriget? Jag tror nog inte det! Att man inte inser att kriget inte skulle kunna vinnas av Ukraina (utan att starta ett 3:dje världskrig) redan dag ett så har man inte mycket till hjärna dessutom är man jävligt dålig påläst!

Det är bara i väst eller media som målat upp en bild av att Ukraina skulle kunna vinna det här! Ja och sen några dårar på FB som skriker rysstroll.

Om det krävs ett 3:e världskrig för att hindra en diktator från att ta över så får det väl bli så.
Det var ju vad 2:a världskriget handlade om.
Diktatorer och galningar förstår inte vitsen med demokrati. Demokratin är alltid värd att försvara.
Citera
2024-03-07, 08:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Målet för Ryssland är att tömma Ukraina och väst helt på vapen och ammunition.

Har du missat vapenproduktionen som USA har? Den är bra mycket störra än Ryssland, ska vi prata om Sveriges? Hur tänker du?
Citera
2024-03-07, 08:28
Medlem
Luxuss avatar
Vinst förlust utgår ju ifrån uppsatta mål. Ryskt mål inledningsvis var att inta huvudstaden och ta kontroll över ukraina - inte uppnått. Ukrainsk målsättning att hindra detta. Där har ryssland misslyckats och ukraina lyckats.

Ny rysk målsättning ör stt inte tappa ansiktet framför allt inför hemmaopinionen. Ukrainsk målsättning att återta förlorade områden och verka avskräckande så att ryssarna inte försöker igen.

Ryssarna kommer inte ”förlora” eftersom de inte kommer ge sig förrän de räddat ansiktet. Hur de nu ska uppnå detta.
Sålänge ukraina kvarstår har de vunnit tycker jag nog man ska se det som
Citera
2024-03-07, 08:35
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Har du missat vapenproduktionen som USA har? Den är bra mycket störra än Ryssland, ska vi prata om Sveriges? Hur tänker du?

Nja, Sveriges vapenproduktion är i dagsläget för liten, och våra vapenförråd är ALLDELES för små. Det var väl bara några år sedan det framkom att vi bara hade jaktrobotar för några få dagars bruk? Jag hittar inte den informationen nu men det finns säkert en Flashbacktråd någonstans...

Även USAs produktion är faktiskt för liten, och Storbritannien har ju typ fått slut på sina förråd av artillerigranater. Ett av skälen är att Västs vapenproduktion har blivit oligarkifierad, där granater har kommit att få hiskliga styckpriser; ett annat är förstås Västs omställning mot kolonialpolis, där volymerna av artilleri-mot-skyttegrav vi sett i Ukraina inte riktigt kan jämföras med de snabba pansarstötar mot pyjamasklädda analfabeter som USA ägnat sig åt de senaste trettio åren. Artilleriets funktion i Väst under denna tid har närmast varit att beskjuta bergsgrottor, helt utan moteld.
Citera
2024-03-07, 08:38
Medlem
Dumdrygs avatar
Ryssland kan mosa Ukraina vilken dag som helst. Det fattar alla med IQ över 90. De kan avfyra en kärnvapenrobot och radera ut Kiev.
Anledningen till att man tar det försiktigt är att man vill ha en fungerande relation med Ukraina i framtiden. Man förskansade sig och grävde ner sig och lät Ukraina attackera och strida sig less i den meningslösa "våroffensiven".
Givetvis hade man kunnat slå ut elektricitet och vattenförsörjning och svält ut Ukraina redan 2022.
Det här är det mest korkade kriget i världshistorien. Ukraina har inte en chans och det har vi vetat sedan dag ett.
Citera
2024-03-07, 08:46
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ryssland kan mosa Ukraina vilken dag som helst. Det fattar alla med IQ över 90. De kan avfyra en kärnvapenrobot och radera ut Kiev.
Det mest korkade uttalandet idag.

Kärnvapenrobot är inte ett alternativ för Ryssland. Det kan alla med en IQ över 91 räkna ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in