2024-03-07, 00:40
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Putin villl ha samarbete med europeiska länder inte inta dom!

Precis som Hitler sa. Exakt.

"Samarbete".
Citera
2024-03-07, 00:42
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sturdyox
Ja, det är det jag säger, att det handlar om att förstöra Ryssland ifrån västs sida. Man använder Ukraina som en spelpjäs.

Det är Ryssland och Putin som startat spelet. Då får de skylla sig själva helt och hållet.
Citera
2024-03-07, 01:08
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Okay, du personligen kanske inte hatar ryssar. Point taken. Men väldigt många av NATO-supportrarna här på forumet gör det, och det är en viktig drivkraft för dem. Jag menar i alla fall att din beskrivning av "ett /helt/ folk som hatar ryssar" är överdriven. Ukraina var redan före 2020 ett kulturellt, politiskt och mentalt splittrat land, och den här klyschan om att hela folket från 2014 står enade i sitt heroiska motstånd mot och hat mot ryssar (folk och land) är en del av Kiev-regimens propaganda. Det är kriget och propagandan i media som håller bilden på plats, och när kriget väl är över - rimligen med landavträdelser till Ryssland och utan några stora krigsskadestånd eller någon krigsskuldparagraf undertecknad av Moskva - så kommer den känslan att tona bort efter hand.

De här båda länderna är historiskt lika närstående som Sverige och Danmark i modern tid, och e flesta danskar går inte omkring och hatar svenskar.
Men som du vet så skrev jag inte att alla ukrainare hatar ryssar. Men de är många och deras hat har inte blivit mindre efter den ryska invasionen.

Jag är säker på att det europeiska hatet mot ryssar ursprungligen kommer från de hemliga nätverk som NATO byggde upp i Europa efter kriget och som alltid syftat till att bekämpa alla i Europa som inte underordnar sig USA.
Citera
2024-03-07, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litorinahavet
Sveriges tidigare överbefälhavare Johan Hederstedt har ändrat uppfattning om kriget i Ukraina. Han tror inte längre att det finns någon möjlighet för Kiev att vinna.
Vad snackar du om din jävla pajas? Medvetet missvisande rubrik? Han säger alltså att Ukraina inte kan vinna kriget under 2024, och att "varken Ryssland eller Ukraina kan vinna". Är du ett ryskt troll?
Citera
2024-03-07, 01:44
Medlem
Dumdrygs avatar
Att Ukraina inte kan vinna mot världens näst största krigsmakt har vi ju förstått ända sedan mars 2022 när vi skickade överblivna pansarskott, hjälmar och skyddsvästar och skrotiga pick-uper.
Citera
2024-03-07, 01:47
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Att Ukraina inte kan vinna mot världens näst största krigsmakt har vi ju förstått ända sedan mars 2022 när vi skickade överblivna pansarskott, hjälmar och skyddsvästar och skrotiga pick-uper.

Vad ryssvänner inte förstod då (och de dryga korkade ryssvännerna inte gör än i dag, även om de är betydligt färre) är att Ryssland aldrig kommer kunna vinna kriget.
Citera
2024-03-07, 01:51
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Det har jag sagt precis hela tiden, men jag är ju ett rysstroll som använder något så läskigt som sunt förnuft, jo, jag vet, jätteäckligt.

Men är ju roligt att man har förlängt kriget i onödan och förlängt lidandet. Får ju hoppas alla som hetsade på krigandet utan att ens bemöda sig att delta är nöjda nu, men de kommer såklart aldrig inse att de hade fel. De kommer bara hoppa på en ny grej de kan leka kunniga om och totalt förgifta sin omgivning.
Han säger också att Ryssland inte kan vinna.
Noterade du det eller drog du ett par extra dricksglas med vodka till din näve med torkad spigg som utgjorde din middag?
Citera
2024-03-07, 01:58
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Vad fan pratar du om? Ta dina mediciner din sjuke fan. Jag tycker varken synd om Putin eller Ryssland.
Ivan, om du fortsätter posta lika resultatlöst och patetiskt som detta så kommer det inte dröja länge innan du själv åker med till Ukraina på enkel biljett. Tom. dina efterblivna дедушки på GRU måste väl ha någon form av kvalitetskontroll emellan vodka-tröstdrickandet...?
https://twitter.com/JakeCordell/status/1573647765082628096
Citat:
Fight breaks out in the city of Omsk among men who’ve been drafted and local police forcing them onto buses.
Draftees called on the police to come die with them in the trenches. *video*
Vad TS så kallade "tidigare ÖB" bör fråga sig är hur fan Uralmongolerna har tänkt sig att vinna egentligen. lol:
Russia's losses - 06.03.2024

• wounded ~1.260.810
  • killed ~420.270 (+1250)
(~1% av landets totala befolkning i förluster)
Citera
2024-03-07, 02:20
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Ivan, om du fortsätter posta lika resultatlöst och patetiskt som detta så kommer det inte dröja länge innan du själv åker med till Ukraina på enkel biljett. Tom. dina efterblivna дедушки på GRU måste väl ha någon form av kvalitetskontroll emellan vodka-tröstdrickandet...?
https://twitter.com/JakeCordell/status/1573647765082628096

Vad TS så kallade "tidigare ÖB" bör fråga sig är hur fan Uralmongolerna har tänkt sig att vinna egentligen. lol:
Russia's losses - 06.03.2024

• wounded ~1.260.810
  • killed ~420.270 (+1250)
(~1% av landets totala befolkning i förluster)

Intressant. De har alltså mer losses än de har mobiliserat.
Citera
2024-03-07, 02:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Litorinahavet
Hur hanterar DU som är övertyggad om rysk förlust denna information?

Är han också ett ryskt troll?

Första frågan kan jag inte svara på eftersom jag alltid varit övertygad om den ryska triumfen.

Näe han är inte ett ryskt troll. Jag vet inte ens om han i själ och hjärta ens är NATO-mupp.
Senast redigerad av Tjoenlai 2024-03-07 kl. 03:16.
Citera
2024-03-07, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Intressant. De har alltså mer losses än de har mobiliserat.

Propagandakrig av stora mått. Som lyckats, människor är alltför lättmanipulerade och känslostyrda, vilket utnyttjas flitigt. Här har Ukraina lyckats väl.
Men förnuftsargument är på sin plats baserat på fakta:
Ukrainarna vill inte bli draftade till kriget, något man inte kan kritisera dem för. Vem vill gå en säker död till mötes? Att man inte drar sig för att rekrytera gamlingar, gravida och tonåringar visar att den stora armen man hade från börjat har försvunnit. Ingen vill vara legosoldat heller.

Om man ska hålla sig till känsloargument som de flesta på forumet så finns det nog inte så många europeer heller som vill offra liv och pengar för Ukraina heller. Motivationen är minimalt jättelåg, det räcker mer än väl med att vi blivit urfattiga på grund av alla sanktioner mot Ryssland som bara drabbat oss. Tror inte jag är ensam om att tycka detta.
Politikerna kan dock inte backa och erkänna fel så katastrofen är ett faktum. Ingen tycks heller reagera över det paradoxala hyckleriet att EU påstår sig värna om klimatet samtidigt som det är helt okej med alla utsläpp och all den miljöförstörelse som kriget innebär.
Citera
2024-03-07, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Vad ryssvänner inte förstod då (och de dryga korkade ryssvännerna inte gör än i dag, även om de är betydligt färre) är att Ryssland aldrig kommer kunna vinna kriget.

Krig har bara förlorare. Mantrat de körde med från början menade de verkligen bokstavligen, att vi skulle stödja Ukraina to the last Ukrainian . Kusligt. Men Macron vill visst att vi ska köra till den sista europeen också, så han slipper backa och ta itu med problemen med bönderna på hemmaplan. Ryssarna är nationalister och lär vara motiverade att kämpa, Europa har däremot inget försvar att tala om och USA har snart nog med sin invasion vid gränsen och alla andra krig de eldar på så de kommer knappast kunna hjälpa till nämnvärt. Få lär hysa sådant rysshat att de skulle känna sig speciellt motiverade att kriga. Man kan inte hata människor man inte känner och som inte gjort en något ont heller.
Senast redigerad av coronaless 2024-03-07 kl. 03:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in