2024-03-06, 19:40
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Någonstans måste gränsen gå. Det hade varit en kränkning om mannen höll om stjärten på flickan också, men det hade nog ingen än tyckt borde bedömas som våldtäkt.

Man har beslutat att kalla detta som skett en våldtäkt fast det inte är någon och då bestämt att det ändå krävs penetration för att kalla det våldtäkt. Bättre hade varit om man kallade det ett sexuellt övergrepp i båda fallen, om penetration sker med fingret eller inte och tog bort den felaktiga våldtäktsbenämningen. Men även då står man inför frågan om var gränser skall gå givetvis.

Eller förespråkar du att alla brott med något sexuellt i skalll kallas våldtäkt och dömas lika hårt, även om det bara rör sig om en klapp på rumpan som idag går under ofredande?

Du förstår kanske att en klapp på rumpan inte är som en våldtäkt.

Vi kan testa med att jag rövknullar dig. Skicka mig din adress så kör jag in mina fingrar och förstås också kuk i dig. Det gillar du.

Eller så tror du någon har gjort något brottsligt.
Citera
2024-03-06, 19:40
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Först sa tjejen att han tog henne på snippan, efter de feministiska gaphalsarna gjort entre så ändrades det till i snippan, dessutom långt in i snippan. Luktar rättsskandal detta men lycka till att någon vågar gå emot detta domslut.

Du har uppenbarligen inte läst/förstått fup i första skedet förra året. Det var direkt och utan tvivel klart vad som hänt, och det återspeglas i förra årets tr-dom.
Citera
2024-03-06, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Var går det att läsa detta?

Jag ser inte hur det förändrar någonting egentligen även om det skulle vara så som du säger.

Det är ganska stor skillnad på att tafsa på någon och att våldta någon, tycker du inte det?
Citera
2024-03-06, 19:47
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Det är ganska stor skillnad på att tafsa på någon och att våldta någon, tycker du inte det?
Varför svarar du inte på min fråga?
Citera
2024-03-06, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
HD smällde ingen på fingrarna för att man bläddrat i en ordbok, du bör kanske vidareutbilda dig i ärendet innan du uttalar att andra personer behöver vidareutbildning.

Det var åklagaren som orsakade den situation som HD uttalade sig om, inte hovrätten.

Jaså? Men det anser inte jag som läst HD domslut.

Hovrätten borde ha informerat parterna om att alternativa straffbestämmelser
kunde vara tillämpliga och därefter prövat gärningsbeskrivningen

Citat:
Citera
2024-03-06, 19:55
Medlem
Citat:
En hovrätt kan inte slå en annan hovrätt på fingrarna då de saknar mandat att ändra på en sådan dom.

Det var inte samma underlag utan åklagaren hade åberopat ny bevisning.

HD river upp den tidigare HR domen.

Det är så här att målet åter visades pga rättegångsfel. Det står i klartext att domstolen kunde dömt på det som framkom i gärningsbeskrivningen. Vilket diskuterats tidigare i den här tråden att i domskälen framgår det tydligt att personen begått ett brott, men att han friades.
Citera
2024-03-06, 19:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Hur lyckades han få in sina fingrar i flickans underliv när hon stod högre upp än honom? Skulle inte förvåna mig om han ”bara” tafsade på henne men blev slutligen fälld för våldtäkt och får sitta några år extra i fängelse. Skit samma det är ju bara en vit svensk man, samtidigt stoppar feminister flygplan när utländska våldtäktsmän ska utvisas. Detta landet alltså...
Han kanske har samma förmåga som de flesta andra - att kunna lyfta armarna över brösthöjd på sig själv.
Citera
2024-03-06, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Helt väntat utfall.
Men vad hände med den ofattbara sinnessjuke domare Thimfors?

Det blir nog extremt lite förhandlingar för hans del. Förvisso har domstolarna ont om domare, men att avsluta sin karriär med att få så mycket kritik av HD är inget annat än ett bevis på att det är dags för pension.
Citera
2024-03-06, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han kanske har samma förmåga som de flesta andra - att kunna lyfta armarna över brösthöjd på sig själv.

Som sagt det är stor skillnad på om han våldtog henne eller ”bara” tafsade på henne.
Citera
2024-03-06, 20:03
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
HD smällde ingen på fingrarna för att man bläddrat i en ordbok, du bör kanske vidareutbilda dig i ärendet innan du uttalar att andra personer behöver vidareutbildning.

Det var åklagaren som orsakade den situation som HD uttalade sig om, inte hovrätten.

Dåvarande HR fick smäll på fingrarna då HR valde att slå i ordbok istället för att främja utredande av betydelsen i rättssalen, även om kritik av användandet av ordbok ej förevarit.
Det är bekräftat om du läser på i hur gången varit i detta ärende.
Citera
2024-03-06, 20:03
Medlem
farmenSebastians avatar
Citat:
Det är svårare än vad du tror att penetrera en tjej på det sättet, du har väl sätt hur kvinnor särar hos en gynekolog.

Ja.
Jävlar du har rätt!
Hörde ni det grabbar?

Man måste ha en gynekologstol för att fingra en tjej.
Samlag inte att tänka på?

Antingen är du genuint oskuld och har aldrig haft sexuellt umgänge med annat än andra män - eller så är det något annat fel på dig. Typ funktionsnedsättning
Citera
2024-03-06, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farmenSebastian
Ja.
Jävlar du har rätt!
Hörde ni det grabbar?

Man måste ha en gynekologstol för att fingra en tjej.
Samlag inte att tänka på?

Antingen är du genuint oskuld och har aldrig haft sexuellt umgänge med annat än andra män - eller så är det något annat fel på dig. Typ funktionsnedsättning

Du menar att det är lätt för en vaktmästare med grova arbetarhänder att få in fingrarna i en liten flicka som befinner sig kanske någon meter ovanför honom och dessutom är fullt påklädd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in