Citat:
Ursprungligen postat av
Mad monk
Kan det vara så enkelt att han bara rider vänstervågen som alla andra fd. kändisar som känner sig irrelevanta. Lite uppmärksamhet för att stärka det troligen fragila egot alla kändisar verkar ha.
Gör han det är det ett lågvattenmärke som kommer sänka honom för all framtid. Bara att titta på tråden här för att känna att kanske borde förtydliga sig. Min uppfattning om honom är att han hade varit som vem som helst av mina lekkamrater från barndomen. Aldrig sett antydan på negativ aggressivitet hos honom, tvärtom. Hos zlatan däremot är det felkopplat i skallen. Han har rom/jugge-kopplig. Hade Henke inte varit fotbollsspelare kunde han mycket väl ha blivit polis, lärare eller liknande medan om zlatan inte blivit fotbollsspelare hade han åkt i baksätet på polisbilen eller i likbilen. Både Henke och Zlatan gestikulerade till sina medspelare. Henke klappade händerna uppmuntrande för bra försök/tanke när bollen kom fel, medan Zlatan slog ut med händerna som "jävla sopa". Henke uppskattad av i princip alla fansen, Zlatan - not so much.
Otaliga gånger jag på forumet blivit anklagad för att vara rasist men titta på mina poster i fotbollstrådarna så skriver jag att jag vill se svenska spelare i landslaget och inte massa invandrare. Inte en enda gång har jag skrivit att Henke inte borde fått spela utan tvärtom alltid använt honom som ett exempel på någon som borde spela. Så tror jag många som anklagas för att vara rasister tycker. Det gör som sagt Henkes utspel lite märkligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mad monk
Hört det ryktesvägen en del var genuint rädda för Henke.
Att de trodde han skulle vara kannibal eller att han en var aggressiv våldsbenägen psykopat? Inget av det verkar särskilt troligt. Jag vet ju inte hur Skåne var men där jag växte upp var invandrarna inte jagade utan tvärtom helt med och uppskattade. I barndomssfären jag existerade i fanns i olika konstellationer lekkamrater/människor från Korea, Västafrika, Sri Lanka, USA, Italien, Ungern, Iran. Framför allt killarna från Korea och Ungern hade grymt bred dialekt och var som vem som helst av oss. Vi struntade helt i hudfärg utan vi hade bara roligt tillsammans. Hade det varit en psykopat som Hübinette så hade vi ju hållit avstånd och då hade han kanske inbillat sig att det handlade om rasism - så här 40-50 år senare.