Citat:
Exakt, Magdalena Andersson var ju där för att försöka stoppa upproret mot DDR men de kunde återupptas när Magdalena Andersson försvann och resten är ju historia.
Citat:
...tror dock att ev närvaro vid studier i Sverige är det mindre komprometterande i sammanhanget, det mer besvärande så här efteråt är att hon dels valde att åka till DDR och inte till det fria Västtyskland för att studera tyska. Mot bakgrund av S (och därmed SSU:S) starka band till regimen i DDR så kanske det då inte var uppseendeväckande utan högst normalt, S sympatiserade ju med Honeckers regim. Det mer anmärkningsvärda är att hon så här efteråt påstår sig väl där ha stöttat Honeckers jagade opposition. Jag tror helt enkelt inte att det är sant, det att Magdalena var en engagerad SSU:are och valde att åka till vännerna i DDR, men väl där istället valde att delta i en demonstration mot sitt partis (S) vänner... Obegripligt.
Jag tror hon chansar på att frisera historien till sin fördel så här 33 år efteråt för att stå på "rätt sida" av historien och hoppas folk skall ha glömt hur det egentligen låg till då.
Om hon deltog i en olaglig regimkritisk demonstration så är sannolikheten klart större att hon gjorde det i egenskap av infiltratör för regimens räkning (S vänner) än att hon gjorde det som regimmotståndare.
...men eftersom S sett till att mörklägga alla dokument avs DDR/Stasi-svenskar och S inblandning så hoppas hon väl/utgår hon från att ingen kommer att kunna syna hennes justerade historiebeskrivning.
Jag tror hon chansar på att frisera historien till sin fördel så här 33 år efteråt för att stå på "rätt sida" av historien och hoppas folk skall ha glömt hur det egentligen låg till då.
Om hon deltog i en olaglig regimkritisk demonstration så är sannolikheten klart större att hon gjorde det i egenskap av infiltratör för regimens räkning (S vänner) än att hon gjorde det som regimmotståndare.
...men eftersom S sett till att mörklägga alla dokument avs DDR/Stasi-svenskar och S inblandning så hoppas hon väl/utgår hon från att ingen kommer att kunna syna hennes justerade historiebeskrivning.
Det är solklart att MA var i DDR för att stötta Honecker, den hon bedömde skulle bli den vinnande hästen i Kalla Kriget. Magdalena Andersson är en övervintrad DDR-kärring med Hamas-sympatier, som tog makten i Sverige 2021 med hjälp av Kurdiska Arbetarpartiet. Hennes meritlista är inte mycket att hänga i julgranen, tyvärr tillräckligt bra för DDR-landet Sverige. Men jag tror dock inte att det hållit idag, det verkar som Sverige nu gör upp med sin DDR-status. Det märks på flera fronter, inte minst på Magdalena själv som verkar ha hamnat helt ur fas. Hon skulle aldrig varit här till att börja med, men nu är det som det är. Det blir en jobbig resa bort för henne på ett personligt plan.
Senast redigerad av TotalWar 2024-03-05 kl. 14:05.
Senast redigerad av TotalWar 2024-03-05 kl. 14:05.
).