2024-03-05, 11:34
Medlem
Smultronvisslares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losan94
Det finns ett ”mellanläge” som kallas Eutymi. Det vill säga ett ett normalt stämningsläge. Det liksom normala stämningsläget överlag hos oss om människor. Jag lever själv med bipolär sjukdom typ 2 med välinställd medicinering och befinner mig till största del i detta stämningsläget. Ex förra året hade jag varken depression eller Hypomani tack vare stränga rutiner och läkemedel. Många med bipolär sjukdom kan befinna sig i det normala stämningsläget i flera år med rätt hjälp av läkemedel & rutiner som är A & O för mig i alla fall!

Jag har även varit obehandlad under graviditet men var även stabil då, alltså i mellanläget. Men där var det stränga rutiner som räddade mig då också. Så absolut kan man befinna sig där obehandlad också men det krävs en del ”jobb” då man inte har samma hjälp av sina läkemedel så!

Tack så mycket för att du delar med dig!

Så det är inte helt otroligt om hon, just nu, skulle vara i detta "mellanläge"?
Citera
2024-03-05, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Visselpipansresa01
Vi vet att hon har en läkare inom psykiatrin (säkert också en samtalskontakt) vilket ju tyder på att ”hon har tagit tag i det”. De har säkerligen tillsammans en plan utefter hennes behov och situation.

Bara för att hon inte publicerar den delen av sitt liv på sociala medier, utgår då efter att hon faktiskt inte pratar om den delen alls och knappt gjort, (som hennes konto dessutom inte handlar om) så betyder ju inte det att det inte existerar i verkligheten?

Nej, för hon har ju själv sagt att allt är toppen psykiskt och att hon inte behöver den hjälpen.. samtidigt som hon är ansiktet utåt för psykisk ohälsa oavsett om hon för tillfället är peppad på skogspromenad. Tacohej.
Citera
2024-03-05, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Ja håller helt med dig

Jag med. Det är två användare i gruppen som verkar ha som sitt lifemission att ifrågasätta prick allt andra användare skriver. Inget fel med att tycka olika, men det är inte riktigt bara det som sker.

Gällande Fanny och hennes bipoläritet:

1) Hon har INTE varit tydlig med att hon går till en psykiatriker. Hon har nämnt att hon har en samtalskontakt, vilket i värsta fall kan innebära en sketen kurator eller samtalsterapeut med typ 2 månaders utbildning.

2)Om hon är ordentligt utredd eller inte vet inte vi, hon har inte skrivit eller sagt det tydligt. Vad vi VET är att hon har diagnosen typ 2.

3) vad gäller behandling VET vi att hon inte haft någon långvarig adekvat behandling (med behandling menar jag medicin. Som bipolär behöver man medicin om man vill må bra långsiktigt). Detta skrev hon själv på insta senast i nov/dec -23.
Hon har dock nämnt att hon testat medicin men inte mådde bra av den. Att hon då slutat medicinera istället för att ändra dos eller liknande tyder ju på att hon inte har en vettig eller bra kontakt med en psykiatriker/ professionell psykvård.
Senast redigerad av KrakelSpektakel93 2024-03-05 kl. 11:40.
Citera
2024-03-05, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrakelSpektakel93
Jag med. Det är två användare i gruppen som verkar ha som sitt lifemission att ifrågasätta prick allt andra användare skriver. Inget fel med att tycka olika, men det är inte riktigt bara det som sker.

Gällande Fanny och hennes bipoläritet:

1) Hon har INTE varit tydlig med att hon går till en psykiatriker. Hon har nämnt att hon har en samtalskontakt, vilket i värsta fall kan innebära en sketen kurator eller samtalsterapeut med typ 2 månaders utbildning.

2)Om hon är ordentligt utredd eller inte vet inte vi, hon har inte skrivit eller sagt det tydligt. Vad vi VET är att hon har diagnosen typ 2.

3) vad gäller behandling VET vi att hon inte haft någon långvarig adekvat behandling (med behandling menar jag medicin. Som bipolär behöver man medicin om man vill må bra långsiktigt). Detta skrev hon själv på insta senast i nov/dec -23.
Hon har dock nämnt att hon testat medicin men inte mådde bra av den. Att hon då slutat medicinera istället för att ändra dos eller liknande tyder ju på att hon inte har en vettig eller bra kontakt med en psykiatriker/ professionell psykvård.
Nummer 1 och 2 är absolut saker som kommer ifrån F själv. Att hon har en samtalskontakt.

Nummer 3, not so much. Hon har inte nämnt någonting om medicinering i en närliggande tid. Inte heller att hon inte mådde bra av just den behandlingen hon fick där och då och att hon därför har skitit i det.
Det vi vet är att hon har en läkare och samtalskontakt inom psykiatrin, vilken typ av behandling F har eller inte har just nu eller haft tidigare i sitt liv är ingen information som finns att hitta utan enbart era spekulationer (som gärna ska vara ren och skär missär) eftersom det tydligen inte finns ett liv utanför sociala medier. Publiceras det inte på sociala medier så existerar det inte i deras liv, tror ni verkligen det fungerar så? 🥹
Citera
2024-03-05, 12:08
Medlem
Jag blir lite fundersam till Hts förhållningssätt till hur mycket hon ska visa Lars. Inte för att hon har uttryckt något om det, men ena stunden så verkar hon medvetet dölja hennes ansikte för att i nästa stund visa henne. Helt ok och inget konstigt om hon inte vill visa henne. Men hon verkar inte riktigt konsekvent med det hela så jag förstår inte riktigt vad hennes tanke är.

Men Hanna verkar vara en person som ena dagen vill en sak för att nästa dag vilja raka motsatsen. Lite ambivalent så att säga.
Citera
2024-03-05, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Jag blir lite fundersam till Hts förhållningssätt till hur mycket hon ska visa Lars. Inte för att hon har uttryckt något om det, men ena stunden så verkar hon medvetet dölja hennes ansikte för att i nästa stund visa henne. Helt ok och inget konstigt om hon inte vill visa henne. Men hon verkar inte riktigt konsekvent med det hela så jag förstår inte riktigt vad hennes tanke är.

Men Hanna verkar vara en person som ena dagen vill en sak för att nästa dag vilja raka motsatsen. Lite ambivalent så att säga.

Haha vet du har tänkt på samma sak och tror helt enkelt att hon tar en bild, blir missnöjd men pallar inte hålla på med och täcker därför ansiktet på Lars 🥲 som med hennes övriga content alltid slarvigt och hafsigt.
Citera
2024-03-05, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84

Hon vill ju vara som de stora flunsorna vet du, men dock vet hon inte riktigt hur man håller fast vid något man påbörjar. Såg att hennes följare dalar så inte konstigt iom världens tråkigaste content
Citera
2024-03-05, 15:42
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Live har F inte haft på minimum 1 års tid och även då var de väldigt sällsynta.
Exakt 0 content har publicerats om H på flera månader. Så vi kan nog släppa gammalt content och kanske fokusera på nuvarande content som ju uppenbarligen är förändrat, till det bättre om man utgår ifrån vad du tyckte hon skulle sluta publicera eftersom det är sagt och gjort sedan länge 😊 Ser du att hon publicerat något av detta så får du gärna rätta mig då jag inte hittar det i hennes flöde eller sett röken av det i storys/lives.

Det var ju bara ett par dagar sen gravstenen dök upp i en stories. Så månader sen är lite att ta i 😅
Citera
2024-03-05, 15:49
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motiv2011
Hon vill ju vara som de stora flunsorna vet du, men dock vet hon inte riktigt hur man håller fast vid något man påbörjar. Såg att hennes följare dalar så inte konstigt iom världens tråkigaste content

Jag tror också det handlar om att följarna rasar och Hanna har börjat fatta att hon måste göra någon förändring för att inte bli av med än fler.
Hon vet bara inte hur.
Så hon är åter och pratar bajs/prutt (som hon tror folk tycker är roligt) men måste ändå förnya sig.
Citera
2024-03-05, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Det var ju bara ett par dagar sen gravstenen dök upp i en stories. Så månader sen är lite att ta i 😅
Okej, EN story på flera månader helt utan en text på bilden. Det är väl ändå en stor förändring, eller hur? 😊
Inga inlägg och en ynka story på flera månader är väl inget att skapa oråd för? 😅
Ni ville inte se graven eller höra om H och får inte längre göra det, perfekt, då går vi vidare.

Att F publicerar content om H är ju iallafall dåtid och ingenting i hennes content som är aktuellt i nutid. Tänker att alla som har anhöriga begravda nog är hos de någon gång under loppet på flera månader.
Citera
2024-03-05, 16:03
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Okej, EN story på flera månader helt utan en text på bilden. Det är väl ändå en stor förändring, eller hur? 😊
Inga inlägg och en ynka story på flera månader är väl inget att skapa oråd för? 😅
Ni ville inte se graven eller höra om H och får inte längre göra det, perfekt, då går vi vidare.

Att F publicerar content om H är ju iallafall dåtid och ingenting i hennes content som är aktuellt i nutid. Tänker att alla som har anhöriga begravda nog är hos de någon gång under loppet på flera månader.

Nej jag skapade inte oråd utan bara påminde om att hennes gravcontent fortfarande är högst aktivt även om det, som tur är, blivit mindre.
Citera
2024-03-05, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag tror också det handlar om att följarna rasar och Hanna har börjat fatta att hon måste göra någon förändring för att inte bli av med än fler.
Hon vet bara inte hur.
Så hon är åter och pratar bajs/prutt (som hon tror folk tycker är roligt) men måste ändå förnya sig.

Ja, snart kommer de säkert försöka med syskonförsök i ett försök om att öka antal följare om inte hon köper sig upp igen med följarskaran. Men kan för 5 öre inte förstå varför man väljer att följa en så tråkig influenser, liksom kollar man på hennes flöde så är det samma inlägg varje dag, börjar på morgonen "sovit dåligt" ett recept senare på något ihopslängt och något i stil med RUSTAhaul på gång som ska redigeras
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in