2024-03-04, 20:14
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Apropå ATH 2021 så är det alltfler som menar att PlanB egentligen hade rätt som alltid innan, men att marknaden manipulerades till att gå ner tidigare än den borde ha gjort. PlanB siktade på 100K 2021 har jag för mig.

PlanB's mål för 2025 är - om jag inte missuppfattat = $1M.

Spännande tider.

Vi hade haft 100k om det inte cirkulerade massa bitcoins som inte ens fanns.
Citera
2024-03-04, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Vi hade haft 100k om det inte cirkulerade massa bitcoins som inte ens fanns.

Ja, FTX hade sålt uppåt hundratusen ”bitcoin” som helt saknade uppbackning i form av riktiga bitcoin. Flera andra börser körde förmodligen med kvotreserver. Sådant påverkar förstås prisutvecklingen.

Å andra sidan var det andra skojerier (t.ex. Lunas bitcoinreserver) som i stället drev upp priset.

Marknaden är renare nu.

Många börser, med Coinbase som ett märkvärdigt undantag, vad jag förstått, redovisar sina reserver med merkelträd.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-03-04 kl. 20:49.
Citera
2024-03-04, 21:26
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Apropå ATH 2021 så är det alltfler som menar att PlanB egentligen hade rätt som alltid innan, men att marknaden manipulerades till att gå ner tidigare än den borde ha gjort. PlanB siktade på 100K 2021 har jag för mig.

PlanB's mål för 2025 är - om jag inte missuppfattat = $1M.

Spännande tider.
Plan B fick skit för hans model som var 100%:ig fram till 2021 bara var typ 95%:ig när Celsius/FTX/Kriget och alla andra blackswans slog ner som en blixt.

En model är bara en model, men det fattar inte folk som vart sura för att dom förlorade pengar och ville ha någon att skylla på.
Citera
2024-03-04, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max Power
Mitt stora problem är det enorma glappet mellan tex Saylor och Buffet. Det verkar vara få som har en syn någonstans i mitten.
Buffen missade tesla, google, apple och många andra techstocks.
Saylor hade rätt om mobile wave och förutsåg apple och facebook.
Den ena mannen lever i en annan tid och har svårt att se innovationer i teknik därav glappet.
Citera
2024-03-04, 21:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Kursen går upp igen. Är nuvarande uppgång och nivåer hållbart frågar man sig?

Någon som vet nästa motståndarenivå?

Känslan är öppet fält till 100 000

Nästa motstånd ligger strax över 70. Runt kanske 73-74. Vid 75 har den stabiliserat sig över 70 kan jag tänka mig. Iaf så som det ser ut nu. Bitcoinen är värd sitt värde
Citera
2024-03-04, 22:01
Medlem
Max Powers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Tycker du att Buffet verkar ha satt sig in i bitcoinfrågan på djupet eller överhuvudtaget? Vem av Saylor och Buffet tror du vet mest om bitcoin?

Citat:
Ursprungligen postat av Zuppen
Buffen missade tesla, google, apple och många andra techstocks.
Saylor hade rätt om mobile wave och förutsåg apple och facebook.
Den ena mannen lever i en annan tid och har svårt att se innovationer i teknik därav glappet.

Var jag så otydlig i mitt inlägg. Jag har ingen aning vem som är mest insatt i bitcoin av Buffet och Saylor, och det har faktiskt inte du heller. Det jag efterfrågar är en mer nykter syn på bitcoin.
Citera
2024-03-04, 22:02
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Nästa motstånd ligger strax över 70. Runt kanske 73-74. Vid 75 har den stabiliserat sig över 70 kan jag tänka mig. Iaf så som det ser ut nu. Bitcoinen är värd sitt värde

Så vi har ett motstånd runt 73-74k? Och det grundar du på vadå exakt?
Citera
2024-03-05, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max Power
Var jag så otydlig i mitt inlägg. Jag har ingen aning vem som är mest insatt i bitcoin av Buffet och Saylor, och det har faktiskt inte du heller. Det jag efterfrågar är en mer nykter syn på bitcoin.

Om du söker runt lite så kommer du nog hitta flera finansrådgivare som rekommenderar att ha till exempel fem procent av sin förmögenhet i bitcoin, om det är vad du är ute efter. Om du söker rekommendationer om när man ska köpa och sälja bitcoin så finns det massor på youtube, av skiftande kvalitet.

Oavsett hur stor del av portföljen som satsas på bitcoin så är för de allra flesta en köp och håll i minst fyra år-strategi eller en DCA-strategi bättre än att försöka pricka in toppar och dalar.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-03-05 kl. 11:42.
Citera
2024-03-05, 13:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Så vi har ett motstånd runt 73-74k? Och det grundar du på vadå exakt?

Egentligen är det bara en känsla. Att om den kommer upp till den nivån över 70, kan vara lite lägre också, då kommer den ligga kvar där. Det verkar fruktansvärt stabilt just nu.
Citera
2024-03-05, 13:29
Medlem
Låt se om priset börjar stiga vid 15:30, när de amerikanska marknaderna öppnar, i dag igen.
Citera
2024-03-05, 13:33
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Egentligen är det bara en känsla. Att om den kommer upp till den nivån över 70, kan vara lite lägre också, då kommer den ligga kvar där. Det verkar fruktansvärt stabilt just nu.
Blue sky break outs från ATH är tradares dröm. Detta för att grafen går in i ett territorium helt utan tidigare action. Det finns helt enkelt väldigt lite linjer att gå på.

Du kan dra Fibonacci linjer och hitta motstånd någontans runt 100k (som dessutom råkar vara en rund siffra). Annars tror jag det är svårt att "gissa" hur grafen kommer te sig när den bryter ATH.
Hur har grafen betett sig tidigare när den gjort ny ATH efter en bear market? Kan ge indikation kanske...?

För oss som köper och håller är det lite skitsamma hur grafen rör sig på kort sikt. Vi är alla vinnare på längre sikt, och vem vill inte vara en vinnare?
Citera
2024-03-05, 13:40
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Tuff avslutning på veckan för ETF:erna, GBTC (Genisis?) fortsätter dumpa under fredagen: 492.4M$ och gör därmed att netto flödar det ut 139.5M$ ur de tio ETF:erna. Torsdagens GBTC var ännu värre, 598,9M$ - men den posten ser ut att ha gått rätt in i IBIT (+603,9M$). Givetvis spekulation från min sida, men flöde ut från GBTC tisdag-fredag motsvarar ganska bra storleken på Genisis-innehavet.

Nästa vecka blir oerhört spännande. Signaler om torra OTC-reserver och möjligt strypt utflöde ur GBTC kan resultera i en rivstart på mars. Någon som vill motsignalera?

Edit: Det låg väldigt många longs med likvidering @61.4k (x100 hävstång?). Galenskap att hålla på med den sortens gambling inför helgen.

Högst tillfälligt. Igår hade vi inflöden på $562m, som ändå "bara" var 5.e bästa:
https://pbs.twimg.com/media/GH6D2c_XsAAWapr?format=png&name=small
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in