Citat:

Ursprungligen postat av 
Stopp.Belagg

Sälja bitcoin för omedelbar konsumtion eller konsumera direkt med bitcoin spelar inte så stor roll för min poäng. Att det är bättre att göra sig av med bitcoin för att man måste eller vill för att man behöver konsumera något och inte har tillräckligt med fiat än för att man tror sig ha hittat en topp i grafen.
Men var och en blir salig på sin tro.
Vilka affärer handlar du i, förresten? Ica, Coop med flera kan man handla i med presentkort från Bitrefill.com, vilket blir nästan som att handla direkt med bitcoin.

Jag är medlem både i Coop och Ica. Fördelen är att jag får poäng. Men med Bitcoin-kortet hade jag ju gjort av med 10% mer bitcoin idag än i fredags. Det verkar jättedumt 
Hela tanken med Bitcoin framstår som vansinnig just nu. Jag sålde på 102 köpte på 98 nu är vi på 87. 
Etf är ett stort hot som jag sett också för alla som säljer etf nu, så ska de som gett ut etf sälja motsvarande mängd bitcoin 
Det blir kaka på kaka och en enorm mängd bitcoin som forsar ut till lägre och lägre värde
Trump har inte gjort ett dugg för bitcoin heller. Däremot kopplas Tesla och bitcoin ändå ihop med trump så nu tar hela världen snart avstånd från Tesla och trump och säljer bitcoin
Och dessutom har det rånats men miljarder med pengar ur bitcoin system 
Och mot detta, etf, dåliga rykten, rån, verkar inte bitcoin ha något att sätta emot. Vad är det då för mening med denna valuta/tillgång eller vad det nu är