2024-03-04, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Att lägga alla äggen i den vinnande korgen -som Saylor så elegant sade.

Bra strategi, det.

Porföljförvaltning är inget framtidsyrke, tror jag.
Citera
2024-03-04, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zuppen
Jupp. Köp vid 38K blev nog mitt sista, makes no sense med >95% av networth i btc

Det är bara att vänja sig. Diversifiering innebär helt sonika en försämring.
Citera
2024-03-04, 17:18
Medlem
Max Powers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Varför är det givet?

Citat:
Ursprungligen postat av Sjuktnice
Folk har pratat om en eventuell temporär dipp *efter* halveringen. Säger inte att det är rätt, men varför tror du det händer innan?

Jag tolkar era svar som att ni inte tycker man borde sälja. Jag är nog lite mer pessimistisk, men denna uppgång har väl gått lite väl lätt?
Citera
2024-03-04, 17:24
Medlem
NYCB shares plunge: Breaking down the bank's newest troubles
https://finance.yahoo.com/video/nycb-shares-plunge-breaking-down-165606560.html

Bankkrisen kan vara på väg att få ny fart. Kan bli mer raketbränsle till bitcoinpriset.
Citera
2024-03-04, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Att lägga alla äggen i den vinnande korgen -som Saylor så elegant sade.

Det självklara steget. Saylor har också förklarat att det där med att man inte ska ha alla ägg i samma korg är nonsens, stora förmögenheter byggs ofta med en sak - inte med flera.
Citera
2024-03-04, 17:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Max Power
Jag tolkar era svar som att ni inte tycker man borde sälja. Jag är nog lite mer pessimistisk, men denna uppgång har väl gått lite väl lätt?

Ja jag börjar förstå att ni är många som egentligen inte förstår vad det är som händer. Det enda man kan göra är att uppmuntra er att göra er egen research. Lyssna på Michael Saylor t ex.

Med det sagt så kommer jag inte att delta i någon fortsatt debatt om huruvida det blir en dipp nu eller senare. Lycka till (helt utan ironiska undertoner).
Citera
2024-03-04, 17:40
Medlem
Max Powers avatar
Citat:
Ja jag börjar förstå att ni är många som egentligen inte förstår vad det är som händer. Det enda man kan göra är att uppmuntra er att göra er egen research. Lyssna på Michael Saylor t ex.

Med det sagt så kommer jag inte att delta i någon fortsatt debatt om huruvida det blir en dipp nu eller senare. Lycka till (helt utan ironiska undertoner).

Jo då, jag lyssnade på Saylor för tre år sedan. Han säger exakt samma saker nu.

Mitt stora problem är det enorma glappet mellan tex Saylor och Buffet. Det verkar vara få som har en syn någonstans i mitten. Jag älskar bitcoin och tycker det definitivt är den bästa uppfinningen (ja, bitcoin är en uppfinning) detta århundrade. vad framtiden är för bitcoin vet jag inte men jag tänker absolut vara med.
Citera
2024-03-04, 18:36
Medlem
MittNyaSalivs avatar
ATH! https://tomsembl.github.io/Bitcoin-ATHs-in-All-Currencies/

och...

https://fxtwitter.com/i/status/1764686877414560061/
Senast redigerad av MittNyaSaliv 2024-03-04 kl. 19:01.
Citera
2024-03-04, 18:59
Medlem
SvenskHODLers avatar
Damn det känns rätt bra att ha legat All in sedan 2016-2017 och stackat och inte tvivlat. Det har varit några tuffa år så vi som haft tron är nu rikligt belönade.

Vi hoppades på 100-200K redan 2021 men det blev en flopp pga FTX och scams så man kan säga att vi har väntat ända sedan 2017 på detta vi snart ska få se i år.

Behöver aldrig mer jobba i mitt liv.
Fuck you Skatteverket, kommer aldrig tillbaka till Sverige igen.
Citera
2024-03-04, 19:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
Damn det känns rätt bra att ha legat All in sedan 2016-2017 och stackat och inte tvivlat. Det har varit några tuffa år så vi som haft tron är nu rikligt belönade.

Vi hoppades på 100-200K redan 2021 men det blev en flopp pga FTX och scams så man kan säga att vi har väntat ända sedan 2017 på detta vi snart ska få se i år.

Behöver aldrig mer jobba i mitt liv.

Apropå ATH 2021 så är det alltfler som menar att PlanB egentligen hade rätt som alltid innan, men att marknaden manipulerades till att gå ner tidigare än den borde ha gjort. PlanB siktade på 100K 2021 har jag för mig.

PlanB's mål för 2025 är - om jag inte missuppfattat = $1M.

Spännande tider.
Citera
2024-03-04, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
Grattis!
Citat:
PlanB's mål för 2025 är - om jag inte missuppfattat = $1M.
Han har två modeller, den ena pekar på 500K 2025.
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Det är bara att vänja sig. Diversifiering innebär helt sonika en försämring.
De är sant, och jag kommer behöva jobba många år till om inte planB modellen går i uppfyllelse. Och varje månad får jag ställa mig frågan varför jag väljer att spara i något annat.
Citera
2024-03-04, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max Power
Jo då, jag lyssnade på Saylor för tre år sedan. Han säger exakt samma saker nu.

Mitt stora problem är det enorma glappet mellan tex Saylor och Buffet. Det verkar vara få som har en syn någonstans i mitten. Jag älskar bitcoin och tycker det definitivt är den bästa uppfinningen (ja, bitcoin är en uppfinning) detta århundrade. vad framtiden är för bitcoin vet jag inte men jag tänker absolut vara med.

Tycker du att Buffet verkar ha satt sig in i bitcoinfrågan på djupet eller överhuvudtaget? Vem av Saylor och Buffet tror du vet mest om bitcoin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in