Citat:
Ursprungligen postat av
Barents
Det stämmer inte. BR måste man bo i. Aktier går upp och ner beroende på företagsledning, affärsidén, recession osv. Guld har en koppling till världsekonomin och fiat. BTC saknar kopplingar till allt och är bara nollor och ettor i en dator.
Detta sagt så säljer jag alltid mina aktier för att casha hem. För jag kan se på historiska listor hur nästan alla aktier går upp och ner och de går inte alls alltid upp på lång sikt. Den enda som kan slå mig är om man prickar in exakt den aktie likt Coca Cola som enbart går upp. Kunde jag det hade jag blivit miljardär.
Dina tillgångar hos banken är också bara ettor och nollor, dvs tillgångar som inte finns och konstant äts av inflationen. Sedan kan banken välja att imorgon nolla ditt konto och du kan inte göra nånting åt saken.
Detsamma går inte att göra med BTC.
Meningen med BTC är att den inte har någon koppling till världsekonomin, världsekonomin är ett uppblåst monopolspel vilket gör BTC så attraktiv. Oberoende, fixerat antal, decentraliserad och fri från inflation.
Inget har presterat så bra som krypto. Visst tajmar du cyklerna fell så har du några hundår innan du går med vinst igen, men så är det med allt. Samma argument kan appliceras på aktiemarknaden när den är uppblåst.
Du drar upp hösten 2021 (tidigare ath) väldigt mycket, what about dom som köpte i somras? Dom som köpte 2017? Osv? Dom mår oavsett ganska bra nu.