Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-02, 14:15
Medlem
viko95s avatar
Tjenare,
Har lagt in 20 000kr på Bitcoin i torsdags och kursen har gått ner lite på sistone. Ska jag sälja eller sitta lugnt i båten. Hur ser ni andra på framtiden med bitcoin?
2024-03-02, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viko95
Tjenare,
Har lagt in 20 000kr på Bitcoin i torsdags och kursen har gått ner lite på sistone. Ska jag sälja eller sitta lugnt i båten. Hur ser ni andra på framtiden med bitcoin?

Nej, du ska inte sälja. Vänta minst fem år från nu innan du börjar fundera på något sådant.
2024-03-02, 15:50
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Tjenare,

Nej, det är nu du ska köpa mer!
2024-03-02, 16:59
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
I torsdags var det som högst kring 63.500USD, vi säger att du köpte när det var som högst och idag två dagar senare runt 62.000USD. Du får det att låta som att det sjunkit med tiotals procent när det i verkligheten sjunkit med typ 2% sen dess. Dina 20.000kr är alltså i nuläget värda ungefär 19.600kr i värsta fall ifall du köpte på toppen. Och du börjar redan noja om att sälja? Det är ingenting i jämförelse med hur volatilt Bitcoin kan vara. Om du inte kan hantera det ska du kanske sälja men det vore fullkomligt idiotiskt när det mesta pekar på att vi har ett nytt rekordpris i USD här snart, halvering I april och framtiden ser väldigt ljus ut. Ta det lugnt. De kommer med största sannolikhet gå upp och ner väldigt väldigt ofta, det bör du vara förberedd på. Men i långa loppet om du kollar tillbaka om några månader eller ffa några år kommer du nog ångra dig rätt rejält om du sålde i början av mars 2024.
2024-03-02, 17:11
Medlem
Barentss avatar
Hehe, ni alla i tråden som hade BTC 16 april 2021, då $61930, har snart fått igen era pengar med utveckling Noll procent tre år senare.

Om man har konsekvenstänk kan man utläsa en hel del om framtiden av detta enkla påstående. Ni övriga, Huvet i sanden-människorna, kan köra på som vanligt. Eller prova Lotto. Alla kan vinna.

Att tjäna pengar på BTC har enbart med EXAKT DATUM när man säljer att göra. Det är naturligtvis omöjligt att räkna ut detta eftersom värdet varierar totalt random så själv äger jag bara aktier och inte krypto.
Senast redigerad av Barents 2024-03-02 kl. 17:16.
2024-03-02, 17:17
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Tjenare,
Den frågeställningen avslöjar att du bör lämna krypto genast. Du ser det som en lott. Men varför köpa lotter för 20k istället för att spara till en lägenhet.
2024-03-02, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Hehe, ni alla i tråden som hade BTC 16 april 2021, då $61930, har snart fått igen era pengar med utveckling Noll procent tre år senare.

Om man har konsekvensanalys kan man utläsa en hel del om framtiden av detta enkla påstående. Nu övriga, Huvet i sanden-människorna, kan köra på som vanligt.

Att tjäna pengar på BTC har enbart med EXAKT DATUM när man säljer att göra. Det är naturligtvis omöjligt att räkna ut detta eftersom värdet varierar totalt random så själv äger jag bara aktier och inte krypto.

Alla ickesäljande svenskar som köpte under förra cykeln, till och med de som lyckades pricka in den absoluta toppen för att göra sitt enda köp, ligger i dag på minst tio procent (orealiserad) vinst.

https://www.coingecko.com/en/coins/bitcoin/sek
2024-03-02, 17:24
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Alla ickesäljande svenskar som köpte under förra cykeln, till och med de som lyckades pricka in den absoluta toppen för att göra sitt enda köp, ligger i dag på minst tio procent (orealiserad) vinst.

https://www.coingecko.com/en/coins/bitcoin/sek
Exakt samma vinst hade du fått om du haft ett sparkonto med noll risk.

Notera att ditt uttalande gäller idag. Just precis när toppen nås. För bara en månad sedan var vinsten Noll och månaden innan -20%.

När tänker du sälja dina BTC? Det är den enda frågan man måste ha svar på. Har man inte svaret ska man inte köpa BTC. Bara en idiot tror på "Jag kan känna på mig när jag borde sälja". Storpamparna inom BTC gnuggar händer när de hör något sådant.
Senast redigerad av Barents 2024-03-02 kl. 17:26.
2024-03-02, 17:30
Medlem
Citat:

Notera att ditt uttalande gäller idag. Just precis när toppen nås.

När tänker du sälja dina BTC? Det är den enda frågan man måste ha svar på.

Huvuddelen av mina bitcoin är inte till salu. De finns inte på marknaden och är synnerligen omständliga att komma åt till och med för mig själv.
2024-03-02, 17:30
Medlem
fittslems avatar
Citat:

Notera att ditt uttalande gäller idag. Just precis när toppen nås. För bara en månad sedan var vinsten Noll och månaden innan -20%.

När tänker du sälja dina BTC? Det är den enda frågan man måste ha svar på. har man inte svaret ska man inte köpa BTC.

Som vilken annan investering som helst då med andra ord, spelar ingen roll om det är aktier, fonder, guld, btc eller bostadsrätt.
2024-03-02, 17:31
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Huvuddelen av mina bitcoin är inte till salu. De finns inte på marknaden och är synnerligen omständliga att komma åt till och med för mig själv.
Det är ett starkt argument och det kan göra dig utfattig eller jätterik. Alla jätterika människor har tvingats behålla aktier man trodde var värdelösa åtminstone någon gång.

Det finns inte jättemånga jätterika är den dåliga nyheten.
2024-03-02, 17:34
Medlem
Citat:

När tänker du sälja dina BTC? Det är den enda frågan man måste ha svar på. Har man inte svaret ska man inte köpa BTC. Bara en idiot tror på "Jag kan känna på mig när jag borde sälja". Storpamparna inom BTC gnuggar händer när de hör något sådant.
Vilket sparkonto ger 10%?

"Notera att ditt uttalande gäller idag. Just precis när toppen nås. För bara en månad sedan var vinsten Noll och månaden innan -20%."

Sedan start har btc i genomsnitt presterat 1576% om året. Vad är din poäng? Kryptovalutor går upp och ner precis som alla andra tillgångar. Finns inte en enda aktie som man inte kan säga samma sak om.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in