• 1
  • 2
2024-03-02, 14:15
Medlem
viko95s avatar
Tjenare,
Har lagt in 20 000kr p Bitcoin i torsdags och kursen har gtt ner lite p sistone. Ska jag slja eller sitta lugnt i bten. Hur ser ni andra p framtiden med bitcoin?
2024-03-02, 15:40
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viko95
Tjenare,
Har lagt in 20 000kr p Bitcoin i torsdags och kursen har gtt ner lite p sistone. Ska jag slja eller sitta lugnt i bten. Hur ser ni andra p framtiden med bitcoin?

Nej, du ska inte slja. Vnta minst fem r frn nu innan du brjar fundera p ngot sdant.
2024-03-02, 15:50
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Tjenare,

Nej, det r nu du ska kpa mer!
2024-03-02, 16:59
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
I torsdags var det som hgst kring 63.500USD, vi sger att du kpte nr det var som hgst och idag tv dagar senare runt 62.000USD. Du fr det att lta som att det sjunkit med tiotals procent nr det i verkligheten sjunkit med typ 2% sen dess. Dina 20.000kr r allts i nulget vrda ungefr 19.600kr i vrsta fall ifall du kpte p toppen. Och du brjar redan noja om att slja? Det r ingenting i jmfrelse med hur volatilt Bitcoin kan vara. Om du inte kan hantera det ska du kanske slja men det vore fullkomligt idiotiskt nr det mesta pekar p att vi har ett nytt rekordpris i USD hr snart, halvering I april och framtiden ser vldigt ljus ut. Ta det lugnt. De kommer med strsta sannolikhet g upp och ner vldigt vldigt ofta, det br du vara frberedd p. Men i lnga loppet om du kollar tillbaka om ngra mnader eller ffa ngra r kommer du nog ngra dig rtt rejlt om du slde i brjan av mars 2024.
2024-03-02, 17:11
Medlem
Barentss avatar
Hehe, ni alla i trden som hade BTC 16 april 2021, d $61930, har snart ftt igen era pengar med utveckling Noll procent tre r senare.

Om man har konsekvenstnk kan man utlsa en hel del om framtiden av detta enkla pstende. Ni vriga, Huvet i sanden-mnniskorna, kan kra p som vanligt. Eller prova Lotto. Alla kan vinna.

Att tjna pengar p BTC har enbart med EXAKT DATUM nr man sljer att gra. Det r naturligtvis omjligt att rkna ut detta eftersom vrdet varierar totalt random s sjlv ger jag bara aktier och inte krypto.
Senast redigerad av Barents 2024-03-02 kl. 17:16.
2024-03-02, 17:17
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Tjenare,
Den frgestllningen avsljar att du br lmna krypto genast. Du ser det som en lott. Men varfr kpa lotter fr 20k istllet fr att spara till en lgenhet.
2024-03-02, 17:18
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Hehe, ni alla i trden som hade BTC 16 april 2021, d $61930, har snart ftt igen era pengar med utveckling Noll procent tre r senare.

Om man har konsekvensanalys kan man utlsa en hel del om framtiden av detta enkla pstende. Nu vriga, Huvet i sanden-mnniskorna, kan kra p som vanligt.

Att tjna pengar p BTC har enbart med EXAKT DATUM nr man sljer att gra. Det r naturligtvis omjligt att rkna ut detta eftersom vrdet varierar totalt random s sjlv ger jag bara aktier och inte krypto.

Alla ickesljande svenskar som kpte under frra cykeln, till och med de som lyckades pricka in den absoluta toppen fr att gra sitt enda kp, ligger i dag p minst tio procent (orealiserad) vinst.

https://www.coingecko.com/en/coins/bitcoin/sek
2024-03-02, 17:24
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Alla ickesljande svenskar som kpte under frra cykeln, till och med de som lyckades pricka in den absoluta toppen fr att gra sitt enda kp, ligger i dag p minst tio procent (orealiserad) vinst.

https://www.coingecko.com/en/coins/bitcoin/sek
Exakt samma vinst hade du ftt om du haft ett sparkonto med noll risk.

Notera att ditt uttalande gller idag. Just precis nr toppen ns. Fr bara en mnad sedan var vinsten Noll och mnaden innan -20%.

Nr tnker du slja dina BTC? Det r den enda frgan man mste ha svar p. Har man inte svaret ska man inte kpa BTC. Bara en idiot tror p "Jag kan knna p mig nr jag borde slja". Storpamparna inom BTC gnuggar hnder nr de hr ngot sdant.
Senast redigerad av Barents 2024-03-02 kl. 17:26.
2024-03-02, 17:30
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:

Notera att ditt uttalande gller idag. Just precis nr toppen ns.

Nr tnker du slja dina BTC? Det r den enda frgan man mste ha svar p.

Huvuddelen av mina bitcoin r inte till salu. De finns inte p marknaden och r synnerligen omstndliga att komma t till och med fr mig sjlv.
2024-03-02, 17:30
Medlem
fittslems avatar
Citat:

Notera att ditt uttalande gller idag. Just precis nr toppen ns. Fr bara en mnad sedan var vinsten Noll och mnaden innan -20%.

Nr tnker du slja dina BTC? Det r den enda frgan man mste ha svar p. har man inte svaret ska man inte kpa BTC.

Som vilken annan investering som helst d med andra ord, spelar ingen roll om det r aktier, fonder, guld, btc eller bostadsrtt.
2024-03-02, 17:31
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Huvuddelen av mina bitcoin r inte till salu. De finns inte p marknaden och r synnerligen omstndliga att komma t till och med fr mig sjlv.
Det r ett starkt argument och det kan gra dig utfattig eller jtterik. Alla jtterika mnniskor har tvingats behlla aktier man trodde var vrdelsa tminstone ngon gng.

Det finns inte jttemnga jtterika r den dliga nyheten.
2024-03-02, 17:34
Medlem
Citat:

Nr tnker du slja dina BTC? Det r den enda frgan man mste ha svar p. Har man inte svaret ska man inte kpa BTC. Bara en idiot tror p "Jag kan knna p mig nr jag borde slja". Storpamparna inom BTC gnuggar hnder nr de hr ngot sdant.
Vilket sparkonto ger 10%?

"Notera att ditt uttalande gller idag. Just precis nr toppen ns. Fr bara en mnad sedan var vinsten Noll och mnaden innan -20%."

Sedan start har btc i genomsnitt presterat 1576% om ret. Vad r din pong? Kryptovalutor gr upp och ner precis som alla andra tillgngar. Finns inte en enda aktie som man inte kan sga samma sak om.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in