2024-03-03, 14:20
  #17929
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Man måste ju låta dum i huvudet ibland för att få folk att förstå hur dumt deras resonemang är. Är man dessutom någon som bara hittar negativt och aldrig något positivt om ett företag som har lyckats med det omöjliga att bli bäst i världen på produktion så är man inte en intelligent person, och skall man kritisera intellektet på de som ger Tesla credit för vad de lyckats göra så kämpar man minst sagt i lite motvind.

Hur mäter man att någon är bäst på "produktion" eller att någon har "väldens bästa ingenjörer". Det är tämligen icke falsifierbara påståenden som vem som helst kan säga. Panasonic slår Tesla på fingrana när det gäller batteriproduktion. Cerebras spöar skiten ur Tesla när det gäller waferscale datorer. Openai ligger ljusår före Telsas Grok, (var väl därför Musk ville ta över det). Toyota bajsar sönder Tesla med sin lean production och kvaliteskontroll. När det gäller att hantera komplex produktion bajsar ASML och TSMC sönder Tesla så det stänker om det.

Tesla bygger helt okej bilar och Tesla är helt klart bäst på marknadsföring. Världen har ett stort sug efter rosa drömmar.
__________________
Senast redigerad av raskens 2024-03-03 kl. 14:26.
Citera
2024-03-03, 14:42
  #17930
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
Okej, men det finns ju mycket bra Tesla har gjort. Som många här hat konstaterat. Har du i någon inlägg hävdat att något Tesla gör är något annat än fantastiskt?

Behövs det verkligen? Kommer det någon fakta som stämmer så kan jag inte säga emot. Men som investering så har jag koll på helheten, och i helhetsperspektiv så ser jag hur väl Teslas verksamhet fungerar oavsett vad de utvecklar och producerar. De har ett arbetssätt som ingen annan biltillverkare har, och som till och med ligger före hur de flesta stora tech bolag arbetar. Det är omöjligt att komma ikapp en sådan producent.
Citera
2024-03-03, 14:42
  #17931
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srsbiz
Glöm inte att inom 5 år när alla andra tillverkare har gått i konkurs, försäkringsbolagen kräver FSD som bara Tesla har behövs det inga deformationszoner. Kommer aldrig bli en krock överhuvudtaget.

Lagstiftarna kommer aldrig tillåta en aktör få monopol. Både EU och USA har stenhård lagstiftning mot det. FSD kommer inte att unna trycka ner försäkringspremier så mycket. De enkla saker som redan har implementerats säkerhetsbälte krockkuddar ABS bromsar olika radarvarnare har tryckt ner olycksstatistiken dramatiskt sen 60talet.
Citera
2024-03-03, 14:43
  #17932
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Hur mäter man att någon är bäst på "produktion" eller att någon har "väldens bästa ingenjörer". Det är tämligen icke falsifierbara påståenden som vem som helst kan säga. Panasonic slår Tesla på fingrana när det gäller batteriproduktion. Cerebras spöar skiten ur Tesla när det gäller waferscale datorer. Openai ligger ljusår före Telsas Grok, (var väl därför Musk ville ta över det). Toyota bajsar sönder Tesla med sin lean production och kvaliteskontroll. När det gäller att hantera komplex produktion bajsar ASML och TSMC sönder Tesla så det stänker om det.

Tesla bygger helt okej bilar och Tesla är helt klart bäst på marknadsföring. Världen har ett stort sug efter rosa drömmar.


Steg ett: Läser mer om vad insatta säger i proportion till hur mycket man gnäller av sig på forum.
Citera
2024-03-03, 15:13
  #17933
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Behövs det verkligen? Kommer det någon fakta som stämmer så kan jag inte säga emot. Men som investering så har jag koll på helheten, och i helhetsperspektiv så ser jag hur väl Teslas verksamhet fungerar oavsett vad de utvecklar och producerar. De har ett arbetssätt som ingen annan biltillverkare har, och som till och med ligger före hur de flesta stora tech bolag arbetar. Det är omöjligt att komma ikapp en sådan producent.

Okej de svarade ju inte riktigt på frågan, så du håller med om att CT är super dålig i säkerhets syfte?
Citera
2024-03-03, 15:27
  #17934
Medlem
srsbizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Lagstiftarna kommer aldrig tillåta en aktör få monopol. Både EU och USA har stenhård lagstiftning mot det. FSD kommer inte att unna trycka ner försäkringspremier så mycket. De enkla saker som redan har implementerats säkerhetsbälte krockkuddar ABS bromsar olika radarvarnare har tryckt ner olycksstatistiken dramatiskt sen 60talet.

Okej kanske skulle varit tydlig med att det var sarkastiskt. För några år sedan skrev jag här och fick som svar av en användare att inom 5 år kommer alla andra gå i konkurs. Har ju såklart inte hänt än men kanske inom nästa 5 år.
Citera
2024-03-03, 15:54
  #17935
Medlem
Ang CT så kan alla oroliga och har dödsångest här i tråden vara lugna. Den är 100% för den amerikanska marknaden. Den är för stor för EU parkeringsplatser. Den kräver även C-kort här så ni slipper äta lugnande medicin. På detta är marknaden för pickups väldigt marginell i Europa. I USA är det 15-20%
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2024-03-03 kl. 16:13.
Citera
2024-03-03, 15:55
  #17936
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
Okej de svarade ju inte riktigt på frågan, så du håller med om att CT är super dålig i säkerhets syfte?

På vilket sätt uppfyller den inte säkerheten och är olagligt? Är sopbilar olagliga?
Citera
2024-03-03, 17:46
  #17937
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Det är rätt, man skall vara villig att dö för sina principer.
Menar du hellre sitter i Cybertrucken av principsak även om du får allvarliga skador av det? Förstår inte annars vad du menar, det handlar inte om principsak, vem som helst ser att det troligtvis var en behagligare smäll i Dodgen för de som satt i bilen. En bil ska se förstörd ut efter en krock, annars är det människorna i bilen som tagit emot krockkraften…

Fråga din ingenjörspolare om vad deformationszoner är och varför man vill ha det i en bil..
Citera
2024-03-03, 17:58
  #17938
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Bestämmer du sånt? Är du åklagare, domare och jury inom detta expertområdet? - Amazing.
Kan vi få din autograf?
¨
Ska vi inte förbjuda bussar, betonggrisar, långtradare, sopbilar, stolpar och traktorer på gatorna på
samma gång och alla dessa träd? Anta att en cyklist blir överkörd av en Dodge eller en CT. Menar du att det är skillnad?
Känns bara som att människoliv är viktigare. Plåtens tjocklek är livsfarlig för alla som sitter i bilen. Den gör det också farligare för dem i bilarna som krockar med CT.
De skarpa kanterna på en CT gör den dessutom livsfarlig för de utanför bilen. Men sånt krafs är mindre viktigt när man vill skapa något annorlunda.
Citera
2024-03-03, 19:28
  #17939
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srsbiz
Okej kanske skulle varit tydlig med att det var sarkastiskt. För några år sedan skrev jag här och fick som svar av en användare att inom 5 år kommer alla andra gå i konkurs. Har ju såklart inte hänt än men kanske inom nästa 5 år.

Ja, att använda sig av sarkasmer och ironi är inte lätt i den här tråden.
Citera
2024-03-03, 19:53
  #17940
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
På vilket sätt uppfyller den inte säkerheten och är olagligt? Är sopbilar olagliga?

Jag hävdade aldrig att CT var olagligt. Ska vi försöka läsa ordentligt?

Vi tar detta sjukt lätt, eftersom din läsförståelse än försumbar.

Bilar är "mjuka" med mening. Det är så att bilen ska absorbera krocken för att minska risken för människan I bilen. En bil som är stenhård är farligare för föraren och eventuella fotgängare som blir påkörda.


Så en "hård" bil är farligare än en "mjuk" bil.

Hänger du med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in