2024-03-01, 21:24
  #17905
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76

Såsmåningom” Det var en djärv gissning. . Ja du har säkert bättre koll än Kurzweil.
Alla har bättre koll än Kurzweil. Varför ska man gissa djärvt? Kom tillbaka till denna tråden om 6 år så kan vi ju se hur det ligger till med självkörande bilar.
__________________
Senast redigerad av Fittfitta 2024-03-01 kl. 21:26.
Citera
2024-03-01, 21:28
  #17906
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Alla har bättre koll än Kurzweil. Varför ska man gissa djärvt? Kom tillbaka till denna tråden om 6 år så kan vi ju se hur det ligger till med självkörande bilar.

Absolut. Vi ses här 2030 om flashback är kvar. Det är en deal.
Citera
2024-03-01, 21:37
  #17907
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Absolut. Vi ses här 2030 om flashback är kvar. Det är en deal.
Förväntar mig självkörande bilar när jag tittar ut genom fönstret när jag går upp för att dricka morgonkaffe. Ska bli spännande.
Citera
2024-03-01, 23:20
  #17908
Medlem
En Doge RAM (största pickupen) krockade med en cybertruck. Dodge blev kraschad. Cybertrucken ett synligt märke. Folk misslyckas med att göra inbrott i cybertrucken med. Otrolig kvalite från Tesla.

https://www.youtube.com/watch?v=DrOp5SMxrP4
Citera
2024-03-02, 02:15
  #17909
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
En Doge RAM (största pickupen) krockade med en cybertruck. Dodge blev kraschad. Cybertrucken ett synligt märke. Folk misslyckas med att göra inbrott i cybertrucken med. Otrolig kvalite från Tesla.

https://www.youtube.com/watch?v=DrOp5SMxrP4
Hört talas om deformationszoner?

Hade jag fått välja mellan att sitta i Cybertrucken eller Dodgen hade jag valt sistnämnda direkt, speciellt med facit i hand.
__________________
Senast redigerad av David86 2024-03-02 kl. 02:17.
Citera
2024-03-02, 07:03
  #17910
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Hört talas om deformationszoner?

Hade jag fått välja mellan att sitta i Cybertrucken eller Dodgen hade jag valt sistnämnda direkt, speciellt med facit i hand.

Nej, det är klart att han inte har. Teslas kultfans är inte de smartaste. Han tror genuint att det han säger där uppe är pga god kvalitet.
Citera
2024-03-02, 11:49
  #17911
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Musk talar här i 11 minuter om AI/FSD och Optimus. Det är den nya "guldruchen". Mycket sevärd video.


https://www.youtube.com/watch?v=6Qs94yF8AHY

Musk tror alltså att autonoma bilar kommer att köra 5ggr mera. Öhhh. Jo tjena. Antingen får vi plötsligt ett behov att transportera 5ggr mer eller så behövs bara en 5e del så många forrdon. Lycka till att pressa in 5ggr mer fordon i storstäderna. Men det är ju klart han ska ju bygga tunnlar.

2025 kommer vi få slut på lågspänningstransformatorer och strömmen räcker inte gör att driva alla ai chip. Elon musk förutsägelser.
Citera
2024-03-02, 13:34
  #17912
Medlem
raskenss avatar
För att belysa vilket dumskapllepåstående det är att tro att vi kommer att svälla ut trafiken 5ggr mera bara den blir autonom. Driftkostnaden för bilar är fortfarande densamma och driften är långt från gratis. Det blir alltså en femdubbling av driftkostnader. Slitage kommer att femdubblas. Däckfabrikanterna kommer få bråda dagar att femdubbla sin produktion. Musk kanske har ett ess i rockärmen med slitagefria däck. Vem vet, han har ju uppfunnit självmordsubåten och den giftiga borrslams-tegelstenen.

Underhåll av vägar kommer att femdubblas då en stor del av slitaget kommer från just biltrafik. Trafiknätet måste så klart byggas ut enormt för att kunna hantera en femdubbling av trafiken.

Musks tunnelfjanterier är så klart dumheter. En enad trupp av trafikforskare har slängd dom idéerna sen länge i soptunnan. Musketörerna kan nog glömma en framtid i tunnlarna.

Sen är så klart den stora frågan varför vi plötsligt skulle få ett sånt behov av att åka bil fem gånger mer? Transportsektorn kommer inte att öka så mycket eftersom kommersiell trafik utnyttjas redan i dag hårt. Den kan så klart ökas en del men där den stora vinsten att man slipper en förare.

Så klar om man kan utnyttja bilen 5 ggr mer och i ställer ha en bilflotta som bar är 20% av vad den är i dag. så skulle det fungera. Men trist För Tesla som bara kommer få sälja 1/5del. Men han kanske tror att det bara kommer säljas teslabilar i framtiden :Lycka till.

Det ska bli intressant att se hur han tänkt sig i så fall att organisera så att alla kan samsas om bilflottan, han kanske har tänkt sig ett socialistiskt samhälle, med tanke på hur woke och soyboy Musk är så kanske det är det han drömmer om.
__________________
Senast redigerad av raskens 2024-03-02 kl. 13:44.
Citera
2024-03-02, 21:05
  #17913
Medlem
gladihattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
För att belysa vilket dumskapllepåstående det är att tro att vi kommer att svälla ut trafiken 5ggr mera bara den blir autonom. Driftkostnaden för bilar är fortfarande densamma och driften är långt från gratis. Det blir alltså en femdubbling av driftkostnader. Slitage kommer att femdubblas. Däckfabrikanterna kommer få bråda dagar att femdubbla sin produktion. Musk kanske har ett ess i rockärmen med slitagefria däck. Vem vet, han har ju uppfunnit självmordsubåten och den giftiga borrslams-tegelstenen.

Underhåll av vägar kommer att femdubblas då en stor del av slitaget kommer från just biltrafik. Trafiknätet måste så klart byggas ut enormt för att kunna hantera en femdubbling av trafiken.

Musks tunnelfjanterier är så klart dumheter. En enad trupp av trafikforskare har slängd dom idéerna sen länge i soptunnan. Musketörerna kan nog glömma en framtid i tunnlarna.

Sen är så klart den stora frågan varför vi plötsligt skulle få ett sånt behov av att åka bil fem gånger mer? Transportsektorn kommer inte att öka så mycket eftersom kommersiell trafik utnyttjas redan i dag hårt. Den kan så klart ökas en del men där den stora vinsten att man slipper en förare.

Så klar om man kan utnyttja bilen 5 ggr mer och i ställer ha en bilflotta som bar är 20% av vad den är i dag. så skulle det fungera. Men trist För Tesla som bara kommer få sälja 1/5del. Men han kanske tror att det bara kommer säljas teslabilar i framtiden :Lycka till.

Det ska bli intressant att se hur han tänkt sig i så fall att organisera så att alla kan samsas om bilflottan, han kanske har tänkt sig ett socialistiskt samhälle, med tanke på hur woke och soyboy Musk är så kanske det är det han drömmer om.

Självklart handlar det om att varje bil blir 5x så användbar (och det är nog lågt räknat), inte att den totala mängden bilåkande ökar 5x. Även om den totala mängden såklart kommer öka markant när väl priserna kommer ner. Det är enkel matematik, om det kostar 50kr att beställa Foodora med en illegal indier som kommer på en moppe så är det X% av hungriga människor som väljer det. Om det istället kostar 10kr med en autonom Tesla så är det Y%, där Y såklart representerar en betydligt högre andel

På samma sätt kommer föräldrar skicka runt sina ungar istället för att skjutsa dem osv. Så absolut kommer bilåkandet öka men hur mycket är oklart. Jag tror skiftet kommer förändra livsstilen rätt mycket då folk t.ex kommer acceptera att bo längre bort från sitt arbete då det är så smidigt att ta sig in utan tågbyten eller att sitta bakom en ratt i köer - man kan jobba från baksätet istället.

Det där med däck, service och vägunderhåll är såna petitesser i sammanhanget att det inte ens är värt att ta upp i kalkylen IMHO. Även försäljningen av bilar är rätt irrelevant då detta sannolikt kommer gå över till en SAAS modell istället för att folk går och köper bilar. Det är precis samma sak som att folk slutar köpa film/musik när det finns Spotify & Netflix. Tesla Robotaxi lär i längden funka likt ett Spotifykonto med familjabbonemang mm.
Citera
2024-03-02, 21:43
  #17914
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Hört talas om deformationszoner?

Hade jag fått välja mellan att sitta i Cybertrucken eller Dodgen hade jag valt sistnämnda direkt, speciellt med facit i hand.

Det är rätt, man skall vara villig att dö för sina principer.
Citera
2024-03-02, 22:01
  #17915
Medlem
raskenss avatar
Den här frågan tangerar Tesla eftersom Musk är så inbäddad i Teslas olika AI projekt och han strävar efter att dominera AI marknaden.

Jurister ger inte så mycket för Musks stämning av Openai:

https://www.theverge.com/2024/3/1/24087937/elon-musk-suing-openai-nightmare-1l-contracts-exam
Citera
2024-03-03, 08:27
  #17916
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Den här frågan tangerar Tesla eftersom Musk är så inbäddad i Teslas olika AI projekt och han strävar efter att dominera AI marknaden.

Jurister ger inte så mycket för Musks stämning av Openai:

https://www.theverge.com/2024/3/1/24087937/elon-musk-suing-openai-nightmare-1l-contracts-exam

Ditt dammsugande i extremistiska vänsterkällor som du ständigt hänvisar tilll är ju bara för mycket. Senast en uppenbar youtube-psykopat och nu... "The Verge". Vad kommer härnäst? EXPO och Robert Aschbergh? Haha fyfan .

The Verge reviews:

Left leaning answers to everything
I want to echo the "political" comments... I see NO objectivity on the few times I stumbled onto The Verge. Strong left leaning. They shoot at Joe Rogan, Elon Musk, and others.


I wish I could exclude their website from my searches

Date of experience: February 03, 2024

"Politically biased and arbitrarily…
Politically biased and arbitrarily close comment section when they want to silence voice. I was a long time reader since Engadget years. Now I never want to visit verge.com

Date of experience: March 30, 2021"

"Triggered journo majors
I looked up a subject on google and landed on this site, theverge.com
When I started to comment, I got an alert that I was banned from this site (!)
Huh? I don't even remember ever going there. But it's run by vox, which is a far-left website, so I must've offended some snowflake who can't stand opposing viewpoints. No loss. But when investigating this site on google I notice they spend a fortune trying to get clicks. The whole first page of articles was theverge.com. Pretty lame."
__________________
Senast redigerad av Autobahn76 2024-03-03 kl. 08:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in