2024-03-02, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Om man ska gå ut och festa vilken typ utav kratom är bäst? Som substitut till alkohol tänker jag. Är kratomexperten legit förresten?

lol. kokain är nog bättre för syftet.
Citera
2024-03-02, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
lol. kokain är nog bättre för syftet.

Ja eller vilken annan drog som helst nästan
Citera
2024-03-03, 07:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dreadpirate420
Red Bali är den starkaste sorten jag testat faktiskt, måste bero på batch.

Själv har jag precis köpt Green Maeng Da, är inte imponerad än. Har tagit en tesked precis nu på morgonen, kände inte speciellt mycket så tog nu typ lite mindre än en halv tesked till.
Denna strain är ju sjukt hypead så är besviken så här långt. Kan det vara på grund utav tolerans? Tog 1 dos kratom för 2 dagar sedan och , 2 doser igår och nu tog jag på morgonen direkt när jag vaknat på fastande mage. Inte ätit något efter än.

Funkar det inte nu så kommer jag blanda upp det med Red Kasung, 50/50 samt en koffein tablett.

Någon annan som tar sitt kratom med koffein?
Håller med om Red Bali, min nuvarande favorit över hela marknaden. Specifikt Wild Red Bali fr Kra**Experten - den är vass!

Vad gäller koffein så älskar jag att dricka kaffe 1h efter kratom, det ger en härlig boost!
Citera
2024-03-03, 09:18
Medlem
Nu varit vit i tvåveckor, tog en kopp med 2 teskedar idag. Blev positivt överraskad över hur lite abstinens jag fått, typ lite småjobbig energilöshet första 3-4 dagarna jag inte tog kratom alls, men det gick över vecka två. Men fick aldrig nåt utpräglat sug efter det, så var lätt att låta det va. Men har aldrig missbrukat det på daglig basis då jag tack o lov inte har missbrukspersonlighet, så kanske därför. Testade f.ö. en röd sort idag, men upplevde ingen som helst skillnad mot de gröna jag fortfarande har i skafferiet. Också börjat köra det i sån där kula man doppar för lösvikts-te, så jag slipper sörpla i mig växtpulvret, rekommenderas.

Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Ja eller vilken annan drog som helst nästan

Bäst att inte blanda olika droger öht, speciellt inte med alkohol.
Men håller med, kratom borde ju vara helt värdelös som partydrog då det är i princip omöjligt att ens bli i nivå salongsberusad av det.
Senast redigerad av LoketeGo 2024-03-03 kl. 09:33.
Citera
2024-03-03, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Dom är väl legit men har överprisade och medelmåttiga varor. Supremespeciosa är den enda man behöver använda sig av

Håller med fullständigt ser man KEs priser tänker man att de här måste vara riktigt bra (en naturlig känsla på grund av priset) väldigt besviken och då har man testat flera sorter finns betydligt bättre shoppar. Japp SSP är jag sjukt nöjd med de har riktigt bra kvalité på allt jag hunnit testa än så länge. Vilken sort kör du därifrån har du testat Super Green?
Citera
2024-03-03, 10:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatan82
Håller med fullständigt ser man KEs priser tänker man att de här måste vara riktigt bra (en naturlig känsla på grund av priset) väldigt besviken och då har man testat flera sorter finns betydligt bättre shoppar. Japp SSP är jag sjukt nöjd med de har riktigt bra kvalité på allt jag hunnit testa än så länge. Vilken sort kör du därifrån har du testat Super Green?

Förstår inte riktigt vad du pratar om? Handlat från alla shoppar länge nu och den enda som jag tycker sticker ut i pris är KS. Nya SS och KE har exakt samma priser på de flesta produkter. Riktigt schyssta lojalitetsrabatter på det så är KE även billigare. Och JA det stor skillnad på kvalitet och kvalitet. KE och KS har bättre kvalitet överlag från övriga. Nya SS är som gamla SS fast dyrare med lika halvtaskiga kvalitet.
Citera
2024-03-03, 10:25
Avslutad
Haha festa med kratom funkar om man vill sätta sig i ett hörn och mysa lite. Har man lite svårt med sociala biten så kan det hjälpa till o få igång snacket. Men aldrig testat det med alkohol?
Citera
2024-03-03, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LevisKron89
Förstår inte riktigt vad du pratar om? Handlat från alla shoppar länge nu och den enda som jag tycker sticker ut i pris är KS. Nya SS och KE har exakt samma priser på de flesta produkter. Riktigt schyssta lojalitetsrabatter på det så är KE även billigare. Och JA det stor skillnad på kvalitet och kvalitet. KE och KS har bättre kvalitet överlag från övriga. Nya SS är som gamla SS fast dyrare med lika halvtaskiga kvalitet.

Vad pratar du om? Om inte du visste det har alla andra shoppar också ett lojalitets program och samma rabatter.. så hur blir KE billigare då?

KE säljer 1 kg för 1500kr kan du nämna en annan shop som gör det? Inför man rabatterna på 1500kr / kg så hamnar du fortfarande dyrare än de eftersom de säljer kg priset billigare + deras rabatterna.
De skriver ”wild” på sina produkter när alla andra shoppar också endast använder blad från vilda kratom träd minus de dyra priset. Har testat majoriteten av alla shoppar och tycker de andra sticker helt klart ut och inte bara på priset utan kvaliten är mycket bättre, KE skulle hamna bland de lägsta på sin lista, det är min åsikt.
Citera
2024-03-03, 11:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Kemikalier och skit kan du ju iofs utsättas för av lite vad som helst i vardagen och inte nödvändigtvis av just kratom, så är man orolig för kemikalier så är jag rädd att kratom kanske inte är det enda att oroa sig för, men visst skulle det kunna vara möjligt, kratom är oreglerat så det finns ju ingen som helst kvalitetssäkring. USA har organisationer som jobbar med detta så de är lite bättre än oss.

Men så länge du köper från en försäljare som faktiskt labbtestar sitt kratom så ser jag inte detta som något bekymmer, finns det tungmetaller och skit i kratomet så dyker det upp i labbet.

Ja precis. Läste någonstans att män i väst idag har mycket lägre tesonivår än män historiskt. Då kan det vara en kombination av strålningar, kemikalier samt sämre mat- och levnadsvanor. För att återgå till ämnet så finns det alltså ingen konkret bevis på koppling mellan själv växten och direkt bidragande faktor till att vi får sämre nivåer av testo. Tack.
Citera
2024-03-03, 12:01
Avslutad
Citat:
Vad pratar du om? Om inte du visste det har alla andra shoppar också ett lojalitets program och samma rabatter.. så hur blir KE billigare då?

KE säljer 1 kg för 1500kr kan du nämna en annan shop som gör det? Inför man rabatterna på 1500kr / kg så hamnar du fortfarande dyrare än de eftersom de säljer kg priset billigare + deras rabatterna.
De skriver ”wild” på sina produkter när alla andra shoppar också endast använder blad från vilda kratom träd minus de dyra priset. Har testat majoriteten av alla shoppar och tycker de andra sticker helt klart ut och inte bara på priset utan kvaliten är mycket bättre, KE skulle hamna bland de lägsta på sin lista, det är min åsikt.

Om man jmf GMD, som jag tycker är likvärdiga mellan alla shoppar, så är priserna likvärdiga. 199kr för 100 gram. Med min lojalitetsrabatt på 15% hamnar jag runt 1000lappen på KE för ett kilo. 100gram får jag för under 170 kr. Som jag nämde innan så är det endast KS som sticker ut med 1899 kr/kilo för GMD.

Och nej all kratom är inte vild. Det finns stora odlingar. Pga åldern på träden och naturligt alltid är bättre än konstgjorda miljöer får man bättre kratom av vildvuxna träd. Där vilda träd i flera hundra år fått växa i lung och ro, odlad kratom framstressat. Vet att KE och KS är de enda som har kratom från vilda träd i sitt sortiment.

Testa KEs Wild green Borneo eller KS GMD och jmf med resten av skiten från SS tex. Det är som att käka Napolitansk Pizza och käka en nysvensk pizza. Båda kan vara gott men det är kvalitetsskillnad va.
Citera
2024-03-03, 13:30
Medlem
Citat:

Kör green kali, tog någons råd här i tråden och kan säga att jag inte ångrar mig. Nog det mest potenta jag testat. Har testat Super Green för ett par månader sen och den är helt grym den med.
Citera
2024-03-03, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LevisKron89

Jag förstår inte hur du kan ha fått kratom som är bättre på KE men ärligt talat så har jag bara testat KE två gånger och det har varit opotenta strains båda gångerna, men folk kan väl reagera olika och ha otur med strains. Inget jag kommer ge en ny chans med de priserna iaf.

Är man ny får man väl testa sig runt och sen använda de som fungerar bäst. Tycker inte man ska lita blint på oss på flashback, vi kan ju ha monetära incitament. Förstår inte varför det är tillåtet att diskutera återförsäljare öppet ens 🤷
Senast redigerad av bongx 2024-03-03 kl. 13:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in