2024-02-29, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Finns de nåt man kan kolla efter på dokumentet som visar att de är äkta labbrapport? Tänker de vore ju säkert lätt att manipulera ett.

borde ju gå kontakta de som utfört testet med något nummer på pappret/pdf och fråga om de utfört testet via mail.
Citera
2024-02-29, 14:36
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kindofblue
borde ju gå kontakta de som utfört testet med något nummer på pappret/pdf och fråga om de utfört testet via mail.

Sant, sen borde de vara krav på att man ska göra de varje månad. Kan ju säkert skilja sig från batch till batch. Tänker om labbrapport är några år gammal så kan mycket ha hänt.
Citera
2024-02-29, 21:58
Medlem
dreadpirate420s avatar
Vad tycker ni om att mixa olika strains?

Jag beställde Red Kasung och Green Kasung. Blev lite för stissig på den gröna så jag började mixa 50% utav varje och fick ett mycket behagligt rus. Har dock tankar på att min tolerans kommer gå upp snabbare samt att det inte kommer gå att byta strain lika lätt för att undvika tolerans då jag får i mig både rött och grönt kratom i min mix.

Läste någonstans att Vitt Kratom egentligen är en mix mellan grönt och rött kratom.

Edit: Verkar som att mixa strains gör det lättare att undvika tolerans.

"Mixing kratom is an innovative way to reduce the risk of stagnant strain syndrome or when you become too tolerant to a particular strain.

If you have been using the same strain for a long period of time, you may find that its effects are not what they used to be. While you may choose to increase your dosage to achieve your desired effects, you’ll want to be mindful of the adverse effects that too much kratom can have. Consuming too much kratom can result in liver damage, seizures, and increased heart rate.

By finding the best kratom strains to mix, you reduce the risk of becoming too tolerant and enhance the properties of the kratom."

https://paylesskratom.com/blog/mixin...kratom-blends/
Senast redigerad av dreadpirate420 2024-02-29 kl. 22:15.
Citera
2024-02-29, 22:10
Medlem
Red Bali tyckte jag inte gav värst effekt om än lite avslappning. Nu red Borneo ligger jag allt o rafsar mig lite små mysigt. Hur kan det va skillnad då samtliga ska väl va från samma planta eller?
Citera
2024-03-01, 15:13
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Finns de nåt man kan kolla efter på dokumentet som visar att de är äkta labbrapport? Tänker de vore ju säkert lätt att manipulera ett.

Har fått några indonesiska labbrapporter som jag inte litar ett skit på. Det enda jag litar på och kan verifiera är om det är ett svenskt eller labb inom EU åtminstone.
Citera
2024-03-01, 15:52
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmegaHaccintosh
Red Bali tyckte jag inte gav värst effekt om än lite avslappning. Nu red Borneo ligger jag allt o rafsar mig lite små mysigt. Hur kan det va skillnad då samtliga ska väl va från samma planta eller?
Från?
Citera
2024-03-02, 09:13
Medlem
dreadpirate420s avatar
Citat:

Red Bali är den starkaste sorten jag testat faktiskt, måste bero på batch.

Själv har jag precis köpt Green Maeng Da, är inte imponerad än. Har tagit en tesked precis nu på morgonen, kände inte speciellt mycket så tog nu typ lite mindre än en halv tesked till.
Denna strain är ju sjukt hypead så är besviken så här långt. Kan det vara på grund utav tolerans? Tog 1 dos kratom för 2 dagar sedan och , 2 doser igår och nu tog jag på morgonen direkt när jag vaknat på fastande mage. Inte ätit något efter än.

Funkar det inte nu så kommer jag blanda upp det med Red Kasung, 50/50 samt en koffein tablett.

Någon annan som tar sitt kratom med koffein?
Senast redigerad av dreadpirate420 2024-03-02 kl. 09:19.
Citera
2024-03-02, 11:23
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:

Placebo
Citera
2024-03-02, 14:29
Medlem
Om man ska gå ut och festa vilken typ utav kratom är bäst? Som substitut till alkohol tänker jag. Är kratomexperten legit förresten?
Citera
2024-03-02, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Om man ska gå ut och festa vilken typ utav kratom är bäst? Som substitut till alkohol tänker jag. Är kratomexperten legit förresten?

I min mening är kratom mer effektiv för att ta det lugn och ”chilla” tycker höga ljud blir störande när man är så avslappnad men ska du ut o festa skulle jag säga gröna / vita sorterna. KE är legit men inget vidare, dyra priser och dålig kvalité.
Citera
2024-03-02, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d

Hahah kratom är inget man festar på för fan. Har fjortisarna hört talas om kratom nu?
Citera
2024-03-02, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatan82
I min mening är kratom mer effektiv för att ta det lugn och ”chilla” tycker höga ljud blir störande när man är så avslappnad men ska du ut o festa skulle jag säga gröna / vita sorterna. KE är legit men inget vidare, dyra priser och dålig kvalité.

Dom är väl legit men har överprisade och medelmåttiga varor. Supremespeciosa är den enda man behöver använda sig av
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in