2024-02-28, 13:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
19 personer med normala nivåer under bruk

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29626673/

Sen finns det en fallstudie där 1 person fått förhöjda prolaktinnivåer i samband med kratombruk, detta normaliserades efter att kratombruket upphörde. I samband med det förhöjda prolaktinet ska hans testosteronnivåer ha tryckts ner.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5858613/

Dessa två studier står i motsats mot varandra, men inga av dessa studier är särskilt bra, det är vad som finns dock, kratoms effekt på sexualitet är inte ett särskilt intressant ämne att studera när det finns massa annat att lägga resurser på.

Här i tråden och lite överallt på internet så finns det teorier. Ska jag också spekulera kring detta, så skulle jag väl egentligen inte bli förvånad om det dyker upp någon bra studie där mild testosteronpåverkan kunnats påvisas, men jag är bara en "hobbyläkare" så vad vet jag.

Okey då är det ju inte helt 100%igt. Kan det vara annat som kan orsaka lägre testo? Tungmetaller andra kemikalier? Kan tänka mig att de kan vara mycket oönskat skit i många av grejerna som skickas hit.
Citera
2024-02-28, 22:01
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Vad sa labbrapport om ss? Vet inte om du uppdatera om de tidigare i tråden eller inte
Fentanyl i deras kratom i någon väldigt temporär batch, många år sedan. Har inget förtroende för att deras är labbtestat
Citera
2024-02-28, 22:03
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makaveli777
Har provat de flesta shoparna och alltid tyckt att GMD från supreme är bäst men
Ta ovanstående råd köpte också Super Green från supreme bästa jag någonsin testat, trodde inte de kunde bli bättre än deras GMD men den var riktigt bra!
Håller med, men testa dera green kali, jag rankar det över super green, men super green är på plats2 Kali Plats 1
Citera
2024-02-28, 23:30
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggethedogg
Fentanyl i deras kratom i någon väldigt temporär batch, många år sedan. Har inget förtroende för att deras är labbtestat

Ok ok. Hur länge har du kört kratom? Har du kollat upp levervärden?
Citera
2024-02-29, 02:26
Medlem
Efter att ha sett någon tidigare här prata om labbtester, blev jag riktigt nyfiken eftersom jag aldrig fråga själv.

Vad kollar ni efter?
Undrar även om styrkan på kratomet brukar inkluderas?
Vart går gränsen på de olika värderna?
Är det stora skillnader mellan shopp och shopp?

Kan ni dela med er 😊
Citera
2024-02-29, 08:03
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Ok ok. Hur länge har du kört kratom? Har du kollat upp levervärden?
Nej det har jag inte, av och till o 6 år. Har för mig att de var normala, har du kollat levervärden eller?
Citera
2024-02-29, 10:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DamienJonson
Okey då är det ju inte helt 100%igt. Kan det vara annat som kan orsaka lägre testo? Tungmetaller andra kemikalier? Kan tänka mig att de kan vara mycket oönskat skit i många av grejerna som skickas hit.

Testa KS tongkat ali om du känner att ditt testo är lågt
Citera
2024-02-29, 10:57
Avslutad
Citat:
Håller med, men testa dera green kali, jag rankar det över super green, men super green är på plats2 Kali Plats 1

Testa KEs Wild green Borneo. Tycker nya batchen är fenomenal. Även Wild Red Bali är en klass för sig. Men ska testa Kalis för att jämföra, kul med nytt
Citera
2024-02-29, 11:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DamienJonson
Tungmetaller andra kemikalier? Kan tänka mig att de kan vara mycket oönskat skit i många av grejerna som skickas hit.

Kemikalier och skit kan du ju iofs utsättas för av lite vad som helst i vardagen och inte nödvändigtvis av just kratom, så är man orolig för kemikalier så är jag rädd att kratom kanske inte är det enda att oroa sig för, men visst skulle det kunna vara möjligt, kratom är oreglerat så det finns ju ingen som helst kvalitetssäkring. USA har organisationer som jobbar med detta så de är lite bättre än oss.

Men så länge du köper från en försäljare som faktiskt labbtestar sitt kratom så ser jag inte detta som något bekymmer, finns det tungmetaller och skit i kratomet så dyker det upp i labbet.
Citera
2024-02-29, 12:00
Medlem
Citat:

Sorry jag behöver bara ett förtydligande här. 😳

Så ScandinaviaS****** har fått in en batch med fentanyl, om detta stämmer så är det ju helt fucked up. De måste kvalitetssäkra sina produkter innan de säljer de!
Citera
2024-02-29, 13:01
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Nej det har jag inte, av och till o 6 år. Har för mig att de var normala, har du kollat levervärden eller?

Aa okej
Jo lite avvikelser men vet inte om de har med kratom att göra. Men blodprover är normala. Men läste nån utländsk läkarartikel att man hade gjort ultraljud utan fynd så man gick vidare med en leverbiopsi och då hittade man en del. Personen i fråga hade även normala blodprover. Så det vore intressant och veta om de finns nån här som gjort djupare undersökningar kopplat till kratom och eventuella fynd.
Citera
2024-02-29, 13:02
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Kemikalier och skit kan du ju iofs utsättas för av lite vad som helst i vardagen och inte nödvändigtvis av just kratom, så är man orolig för kemikalier så är jag rädd att kratom kanske inte är det enda att oroa sig för, men visst skulle det kunna vara möjligt, kratom är oreglerat så det finns ju ingen som helst kvalitetssäkring. USA har organisationer som jobbar med detta så de är lite bättre än oss.

Men så länge du köper från en försäljare som faktiskt labbtestar sitt kratom så ser jag inte detta som något bekymmer, finns det tungmetaller och skit i kratomet så dyker det upp i labbet.

Finns de nåt man kan kolla efter på dokumentet som visar att de är äkta labbrapport? Tänker de vore ju säkert lätt att manipulera ett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in