2024-03-02, 08:16
Medlem
TS, jag förstår att du har det jobbigt och att allt känns nattsvart just nu. Det jag vill att du ska komma ihåg är en sak - det går över.

Nu får du rida ut stormen. Det finns hjälp att få.
Det första du behöver göra är att tillåta dig själv att känna dessa känslor och ha dessa tankar. En stund! Sedan är det dags att implementera en åtgärdsplan, gärna nu på måndag:

1) Ät vettigt. Sov tillräckligt. Motionera, kom upp i puls och belasta ditt skelett. Sök aktivt sociala sammanhang. Dagsljus. Duscha och piffa till dig. Städa ditt boende. Ordning och struktur. Om du inte orkar allt på en gång, gör små saker varje dag som tar dig steg närmare välmående. Bara gört, debattera inte med dig själv.

2) via 1177 kan du boka samtal med en kurator på din vårdcentral. Gör det.

Kram
Citera
2024-03-02, 08:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Oj. Vill du inte ha barn? Nu kommer du ju förmodligen inte hinna träffa en ny och skaffa barn med. Hur kunde du döda ert barn? Klart du känner dig tom, din kropp hade redan börjat förbereda sig på att bära ditt barn. Din kropp kommer alltid sakna barnet du är dö.

Kommer genuint aldrig förstå mig på kvinnor som gör abort. Det skulle gå emot varenda cell i min kropp.

Du. Människor som du är vider . Monster utan empatisk förmåga. Bara för du inte klarar av att sätta dig in i en annans situation betyder det inte att ts eller någon annan kvinna är fel som människor eller att de gjort en oförlåtligt handling. Vad som däremot är oförlåtligt är att komma här som du gör nu och skuldbelägga en människa i en väldigt skör situation. En person i stark smärta och som tycker sig vara en börda och så kommer du och dina gelikar och dumpar lass av er egen skit på nån som absolutt inte behöver det. Skämmes!
Citera
2024-03-02, 08:26
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurremannen
Välmenat men hon bor faktiskt i civilisationen och inte på landet för 200 år sedan.

Kvinnor behöver inte ta hand om make o barn om dom inte vill.

Kvinnan har liksom gått vidare… (regeringens och börsbolagens toppskikt är proppfullt av kvinnor, som dessutom har både barn o make)

Ja

Ibland undrar man ju

Jag behöver ju inte förklara men…

”Åh vilket underbart liv”

” i det här livet ska jag jobba ihjäl mig varje dag tills jag dör”

Wake up man
Senast redigerad av FlyboySeven 2024-03-02 kl. 08:28.
Citera
2024-03-02, 08:31
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Du. Människor som du är vider . Monster utan empatisk förmåga. Bara för du inte klarar av att sätta dig in i en annans situation betyder det inte att ts eller någon annan kvinna är fel som människor eller att de gjort en oförlåtligt handling. Vad som däremot är oförlåtligt är att komma här som du gör nu och skuldbelägga en människa i en väldigt skör situation. En person i stark smärta och som tycker sig vara en börda och så kommer du och dina gelikar och dumpar lass av er egen skit på nån som absolutt inte behöver det. Skämmes!

Är väl mer oempatiskt att ta livet av sitt barn eller? Hon är vuxen, hon får stå för vad hon gjort och hon är den som borde skämmas.
Citera
2024-03-02, 08:46
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Gå ut och gå. Duscha och prata med en nära person. Du kanske kan små-jogga lite med. Och se till ät mat.

Du kan som kvinna ganska lätt träffa någon ny. Gå ut på nätet och dejta systematiskt. Prata me då många Du?kan samtidigt men avsluta snabbt me de som inte funkar kärlek går att projicera på fel personer ge de bara till dom som e vettiga. Så tänk på allt han gjort dig dåligt så släpper du han.
Du har fler ägg så du kan göra fler barn. En tidig abort är inte ett jätteproblem. Ett liv utan barn är också helt ok.
Citera
2024-03-02, 08:50
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fadde1989
Jag har ångest, är väldigt skör och nere just nu.
Jag känner att jag har tagit hem priset för att vara den mest misslyckade kvinnan på planeten.

I måndags gjorde man abort, relationen efter 8 år med sambon avslutades ( det har varit lite fram och tillbaka med vår relation) och jag har aldrig känt mig så här tom. Jag har stängt in mig hemma och vet inte hur jag ska hantera nästkommande dagarna som väntar mig runt hörnan och jag är livrädd hur alla i min närhet ska se på mig. Jag är 32 år och känner mig någonstans okvinnlig, vet ej varför jag känner så.
Det är en stor sorg att mitt liv har gått under och att öppna nytt kapitel i livet känns långt bort.

Vad ska jag göra och tänka för kunna överleva natten?
Du är fortfarande i en slags chockfas. Det första du måste göra är att acceptera att du är i en chockfas, sedan acceptera att livet är så här nu. Efter ett tag kommer det lossna och så småningom kommer en nyorienteringsfas där du ser nya möjligheter.

Men just nu, försök se objektivt vad som hänt och hur det får dig att må (ledsen o s v), inte vad du tror det gör dig till (värdelös o s v).
Citera
2024-03-02, 09:08
Avslutad
Du var barnets enda trygghet och du valde att avsluta dennes liv. Ett förkastligt beslut som du nu måste leva med. Låt tomheten fungera som väckarklocka.
Citera
2024-03-02, 09:17
Avslutad
Citat:
Jag har ångest, är väldigt skör och nere just nu.
Jag känner att jag har tagit hem priset för att vara den mest misslyckade kvinnan på planeten.

I måndags gjorde man abort, relationen efter 8 år med sambon avslutades ( det har varit lite fram och tillbaka med vår relation) och jag har aldrig känt mig så här tom. Jag har stängt in mig hemma och vet inte hur jag ska hantera nästkommande dagarna som väntar mig runt hörnan och jag är livrädd hur alla i min närhet ska se på mig. Jag är 32 år och känner mig någonstans okvinnlig, vet ej varför jag känner så.
Det är en stor sorg att mitt liv har gått under och att öppna nytt kapitel i livet känns långt bort.

Vad ska jag göra och tänka för kunna överleva natten?

Du kan bara titta framåt och inte bakåt. En graviditet och en abort sätter igång en kvinnas hormoner. Så är det.
Citera
2024-03-02, 09:23
Medlem
Pettssonochfinduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Är väl mer oempatiskt att ta livet av sitt barn eller? Hon är vuxen, hon får stå för vad hon gjort och hon är den som borde skämmas.

Haha, men håll käften. Vilken sekt tillhör du? Sitt inte på någon jävla hög häst innan du har full koll på samtliga omständigheter, exakt i vilket skede ett medvetande börjar utvecklas, hur moraliskt det egentligen är att slänga in ännu fler liv i en överpopulerad värld där ingen fattar att vi springer snabbare och snabbare mot kraftigt decimerade resurser/naturresurser.

Jag fattar att din lilla värld är svart eller vit där ingen människa tillåts begå misstag som råkar strida mot just dina principer, men om du öppnar upp sinnet litegrann så finns det MÅNGA faktorer att väga in i alla typer av beslut.
Citera
2024-03-02, 09:26
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pettssonochfindus
Haha, men håll käften. Vilken sekt tillhör du? Sitt inte på någon jävla hög häst innan du har full koll på samtliga omständigheter, exakt i vilket skede ett medvetande börjar utvecklas, hur moraliskt det egentligen är att slänga in ännu fler liv i en överpopulerad värld där ingen fattar att vi springer snabbare och snabbare mot kraftigt decimerade resurser/naturresurser.

Jag fattar att din lilla värld är svart eller vit där ingen människa tillåts begå misstag som råkar strida mot just dina principer, men om du öppnar upp sinnet litegrann så finns det MÅNGA faktorer att väga in i alla typer av beslut.

Aha, gjorde hon abort av misstag? Det gör det ju ännu sorgligare.
Citera
2024-03-02, 09:31
Medlem
991ESSs avatar
Citat:

Rent mentalt känner jag inte av åldern, men nu har min mamma och en annan person i min närhet uttryckt att det var katastrofalt beslut och att det är kört att skaffa barn. Det ligger en halv sanning i det.
Jag gjorde det som kändes bäst för mig, jag vet att det hade inte blivit så bra. Jag får försöka fortsätta lita på mitt omdöme.

Han ville flytta utomlands
Du gjorde slut och abort
Han har enligt dig ljugit för dig

Llite rörigt, så om du flyttat med hade du vart mor om 9månader? eller ville han flytta utan dig och barnet, hajar inte riktigt..

Ja, du är 32, det kommer antagligen ta tid att hitta en ny man, sedan tar det tid att lära känna varandra, en ny man vill nog inte befrukta dig omedelbart... varje år gör det svårare för en hel del att bli gravid. Så din mamma har inte farit med osanning iaf...

..det är därför det borde vara viktigt för kvinnor att redan innan 30, eller tom 25 se till att man verkligen är med rätt man om de vill ha barn. En no brainer kan tyckas men tydligen inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Vilket fint familjeliv vi har i det här landet.
Senast redigerad av 991ESS 2024-03-02 kl. 09:50.
Citera
2024-03-02, 09:42
Medlem
991ESSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sturdyox
Låter som du borde ta livet av dig, för det vore den största lösningen för dig, det skulle ju lösa all trauma och ångest. Kör hårt.

Det ni idioter inte förstår är att ni bara projicerar era problem och argumenterar för självmord.

Exakt, livet är den största gåvan man kan få, medans många veka soyboys gråter över att det kommer vara fel på vädret i framtiden och annat nonsens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in