2024-03-02, 09:47
Moderator
Amirons avatar
Rubrik ändrad.

Känner mig så ensam om denna situation -->> Jag har ångest efter abort och separation

//Mod
Citera
2024-03-02, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fadde1989
Jag har ångest, är väldigt skör och nere just nu.
Jag känner att jag har tagit hem priset för att vara den mest misslyckade kvinnan på planeten.

I måndags gjorde man abort, relationen efter 8 år med sambon avslutades ( det har varit lite fram och tillbaka med vår relation) och jag har aldrig känt mig så här tom. Jag har stängt in mig hemma och vet inte hur jag ska hantera nästkommande dagarna som väntar mig runt hörnan och jag är livrädd hur alla i min närhet ska se på mig. Jag är 32 år och känner mig någonstans okvinnlig, vet ej varför jag känner så.
Det är en stor sorg att mitt liv har gått under och att öppna nytt kapitel i livet känns långt bort.

Vad ska jag göra och tänka för kunna överleva natten?

Perfekt. Ungjäveln ur värden och en dusty man som inte var värt något ur världen.
Torka tårarna och inse att detta är en nystart.
32 är ingen ålder!
Citera
2024-03-02, 10:23
Medlem
Du kan tänka att många män tycker du är fantastisk.

Du kan tycka du är bra och vad som än hänt kan du komma ur det och bli lycklig.
Citera
2024-03-02, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Du kan tänka att många män tycker du är fantastisk.

Du kan tycka du är bra och vad som än hänt kan du komma ur det och bli lycklig.

Prepper kommer alltid med så fantastiska kommentarer och sanningar!
Citera
2024-03-02, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlyboySeven
Ja

Ibland undrar man ju

Jag behöver ju inte förklara men…

”Åh vilket underbart liv”

” i det här livet ska jag jobba ihjäl mig varje dag tills jag dör”

Wake up man

Ska mannen jobba ihjäl för kvinna o barn o du som kvinna ska trycka ut ungar o den laga mat o byta blöjor?

Finns gott om sandnegrer i förorterna som stämplar o svartjobbar på pizzerian, o dessutom får dom ha flera fruar samtidigt.

Vore detta något för dagens kvinna?
Citera
2024-03-02, 10:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Du var barnets enda trygghet och du valde att avsluta dennes liv. Ett förkastligt beslut som du nu måste leva med. Låt tomheten fungera som väckarklocka.

Detta "barn" fanns INTE ens. Det var ett foster. En klump med celler. Och dessutom din dummer faen, så är män högst ansvariga för vad de gör med kuken. Ville han flytta utomlands kunde han gjort det utan att göra henne gravid först.
Citera
2024-03-02, 11:47
Medlem
Rebiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fadde1989
Jag har ångest, är väldigt skör och nere just nu.
Jag känner att jag har tagit hem priset för att vara den mest misslyckade kvinnan på planeten.

I måndags gjorde man abort, relationen efter 8 år med sambon avslutades ( det har varit lite fram och tillbaka med vår relation) och jag har aldrig känt mig så här tom. Jag har stängt in mig hemma och vet inte hur jag ska hantera nästkommande dagarna som väntar mig runt hörnan och jag är livrädd hur alla i min närhet ska se på mig. Jag är 32 år och känner mig någonstans okvinnlig, vet ej varför jag känner så.
Det är en stor sorg att mitt liv har gått under och att öppna nytt kapitel i livet känns långt bort.

Vad ska jag göra och tänka för kunna överleva natten?

Vet att det är lättare sagt än gjort, men.. du måste nästan tvinga dig själv ut. Ta ett varv runt huset/kvarteret eller bara ut genom ytterdörren och in igen.

Det kan annars lätt hänt bli i slutändan om du väntar för länge att du låser in dig helt, dra för och stänger luren.. så att det blir ännu svårare att komma utanför dörren och nån i fam/vän få komma och släpa ut dig. Pratar av egen erfarenhet när det begav sig när jag kraschade. Trodde oxå att jag var den mest misslyckande personen i hela världen. Men det är jag inte och inte du heller!

Ja, nån kanske tittar på dig och säger hej. Men majoriteten av dom som du kommer möta ute har nog sina egna saker att tänka på.

Har du nån i fam/vän/kompis/bekant som kan komma och umgås med dig?

Har inte läst tråden så nån kanske redan har länkat, ber om ursäkt isf. https://www.jourhavande-medmanniska.se/prata-med-oss/

Om alla i din närhet är upptagna så kontakta dom på länken jag la in. Dom ska tydligen ha öppet för samtal hela natten såg jag.
Citera
2024-03-02, 12:02
Medlem
En sak som kanske kan lindra din ångest är att du inte är ensam om att vara det.

Du behöver ta en paus, tänka om och förlåta dig själv.

Och sedan be om förlåtelse till själen som du medvetet släckt.

Tänk vilket liv som skulle hända. Barnet skulle vuxit upp, gå i skola, leka med vänner, ta studenten, resa världen och själv även få en partner och därigenom njuta av livet som är en gåva.

Men men, du valde att förhindra detta.

Be om förlåtelse till vår skapare, dig själv och till barnet, sedan kommer du nog må bättre.
Senast redigerad av nanabatman2 2024-03-02 kl. 12:23.
Citera
2024-03-02, 12:30
Medlem
SnutteFia03s avatar
Det är fullt normalt att du har mycket tunga känslor med tanke på vad du går igenom. Det komemr bli bättre snart, kanske att du skulle kunna prata med någon om du har möjlighet och försök att inte klanka ner på dig själv allt för mycket bara.
Citera
2024-03-02, 12:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nanabatman2
En sak som kanske kan lindra din ångest är att du inte är ensam om att vara det.

Du behöver ta en paus, tänka om och förlåta dig själv.

Och sedan be om förlåtelse till själen som du medvetet släckt.

Tänk vilket liv som skulle hända. Barnet skulle vuxit upp, gå i skola, leka med vänner, ta studenten, resa världen och själv även få en partner och därigenom njuta av livet som är en gåva.

Men men, du valde att förhindra detta.

Be om förlåtelse till vår skapare, dig själv och till barnet, sedan kommer du nog må bättre.

De enda som ska be om förlåtelse är du och dina vidra gelikar som sparkar på en människa som redan är itu. Vad i helvete får du ut av att spy ur dig sån här drit.
Citera
2024-03-02, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sturdyox
Anledningen är enkel. Hon spelade utanför sin liga och trodde att hon kunde ha honom livet ut men fick ett "wake up call" när han insåg att han var över henne i hierarkin så han fick henne att göra abort. Han lovade väl henne att skapa familj senare då han är så inne i karriären just nu (brukar heta så).

Varför vet jag detta? För jag har gjort precis likadant mot en annan kvinna.

Blev såklart inte en nästa gång, men var vad man sade för att hon skulle genomgå aborten ifrån början.

Varför gjorde du inte bara slut med henne istället för att intala henne att ni hade en framtid ihop som du visste inte fanns? Ja just det du är en svensk man jag glömde.

TS, du ska inte ha ångest över att du aborterat ett barn till en man som dumpat dig. Barnet hade konstant påminnit dig om mannen och sabbat dina chanser för nya relationer och garanterat inte hjälpt din depression.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2024-03-02 kl. 12:57.
Citera
2024-03-02, 12:56
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurremannen
Ska mannen jobba ihjäl för kvinna o barn o du som kvinna ska trycka ut ungar o den laga mat o byta blöjor?

Finns gott om sandnegrer i förorterna som stämplar o svartjobbar på pizzerian, o dessutom får dom ha flera fruar samtidigt.

Vore detta något för dagens kvinna?

Ja men du förstår ju inte.

(Men du lyssnar ju inte… men du hör ju inte… men du lyssnar ju inte …

Jag tror det krävs att man inser saker själv för att förstå vad jag menar.

Att man går igenom vissa saker i det här livet för att kunna börja förstå.

Vissa får nog svårare saker att gå igenom och vissa får nog enklare liv att gå igenom men kan börja förstå i alla fall…

När du föddes till den här världen…

Tänkte du då…

”Jag skall jobba dygnet runt tills jag dör.
Jag skall aldrig njuta.
Jag skall jobba extremt hårt och tjäna extremt mycket pengar… åt någon annan”

Men jag vet du har för svar…

Nej

Haha

Det är som på en hemsida jag läste på mycket för en tid sedan. (Occult - mysteries dot org om du orkar ta dig dit

Informationen som finns tillgänglig för en var att söka sig till, se och förstå.

Finns tillgänglig för precis alla.

Men bara de som förstår… de som är redo… börjar förstå… och inse vissa saker och ting

Så…

Ja det finns väl inget mer jag kan säga som kommer få dig att förstå …
Men…

Jag har några enkla tips i alla fall.

Sök sanningen

Sök spiritualitet

Skaffa några få vänner som du överöser med kärlek dygnet runt.

Och låt dem göra detsamma för dig, om de vill

Och jag vet redan vad ditt svar är…

Nej

Haha

Men ha det så bra

Lycka till
Senast redigerad av FlyboySeven 2024-03-02 kl. 13:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in