2024-02-27, 17:30
Medlem
Matsu-sans avatar
Riktigt bra två första avsnitt!

Cosmo Jarvis som Blackthorne är det enda minuset än så länge. Han gör sitt bästa för att vara en Tom Hardy-kopia.
Citera
2024-02-27, 21:11
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Riktigt bra två första avsnitt!

Cosmo Jarvis som Blackthorne är det enda minuset än så länge. Han gör sitt bästa för att vara en Tom Hardy-kopia.

Trodde det var Logan Marshall-Green först, sjukt likt.

https://avp.fandom.com/wiki/Logan_Ma...hall-Green.png
Citera
2024-02-27, 23:16
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Trodde det var Logan Marshall-Green först, sjukt likt.

https://avp.fandom.com/wiki/Logan_Ma...hall-Green.png

Mer lik Tom Hardy
Citera
2024-02-28, 10:32
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Mer lik Tom Hardy

Tycker vi kan enas om att alla tre är rejält lika varandra.
Citera
2024-02-28, 13:07
Medlem
De två första avsnitten var fruktansvärt bra. Jag hade förstås låga förväntningar efter all skit Hollywood o streaminjättarna vräkt ut de senaste åren. En kvart in började jag få flashbacks till tv-seriernas guldålder för tio-femton år sedan och den känslan höll hela vägen in i mål.

Hoppas verkligen det blir succé så Hollywood lär sig att kvalitet lönar sig.
Citera
2024-02-28, 15:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saragalar
De två första avsnitten var fruktansvärt bra. Jag hade förstås låga förväntningar efter all skit Hollywood o streaminjättarna vräkt ut de senaste åren. En kvart in började jag få flashbacks till tv-seriernas guldålder för tio-femton år sedan och den känslan höll hela vägen in i mål.

Åhh, för oss som hängt med lite mer, så är den riktiga guldåldern 1981, då serien exploderade i våra hem och i ett svårt skralt utbud.

Ska nog titta på denna, och redan före den sändes tänkte jag detta, men sen ser det ut som det gillas och det gör en mer intresserad så klart.
Citera
2024-02-28, 20:16
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:

Den kommer bli megasucce. Det känns som att folk är svältfödda på en riktigt jävla bra serie igen. Folk försöker mest intala sig de senaste årens serier är bra för de vill inte vara ignoranta negativa personer.

Vi behöver en ny Sopranos, Game of thrones säsong 1-4 och True detective säsong 1 igen. En serie som får en att säga " det här är bland det bästa som jag har sett"

Istället för upphypat skit som True detective säsong 4 , Fargo säsong 5 och Apples menlösa halvbra serier.
Citera
2024-02-28, 21:07
Medlem
Taufatts avatar
Klart godkända de två första avsnitten. Intressant med politiken och inte minst det gamla feodala Japan med deras märkliga seder är underhållande. Hyggliga skådespelarinsatser där man känner igen många av de japanska skådespelarna så de har nog tagit med det flesta kända med rätt etnisk profil. Lite tveksam till John, känns inte helt hundra alla gånger.
Citera
2024-02-29, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Den kommer bli megasucce. Det känns som att folk är svältfödda på en riktigt jävla bra serie igen. Folk försöker mest intala sig de senaste årens serier är bra för de vill inte vara ignoranta negativa personer.

Vi behöver en ny Sopranos, Game of thrones säsong 1-4 och True detective säsong 1 igen. En serie som får en att säga " det här är bland det bästa som jag har sett"

Istället för upphypat skit som True detective säsong 4 , Fargo säsong 5 och Apples menlösa halvbra serier.

Ja, jag hoppas ju det, men frågan är om amerikanerna klarar av undertexter.
Citera
2024-02-29, 17:47
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ja, jag hoppas ju det, men frågan är om amerikanerna klarar av undertexter.
Ja eller vi andra. Det var mycket mer japanskt tal än vad jag trodde att det skulle vara.

Tokyo vice som pågår samtidigt på HBO nu tar till alla möjliga tricks för att det ska bli mer engelska. I Shogun är det ju 90% japanska.
Citera
2024-02-29, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Ja eller vi andra. Det var mycket mer japanskt tal än vad jag trodde att det skulle vara.

Tokyo vice som pågår samtidigt på HBO nu tar till alla möjliga tricks för att det ska bli mer engelska. I Shogun är det ju 90% japanska.

Det går ju att få in i Tokyo Vice, men varför skulle japaner på 1600-talet prata engelska?
Serieskaparna översätter i varje fall portugisiskan till engelska.
Citera
2024-02-29, 18:55
Medlem
drinksareonmes avatar
Pappan som dödade sin lille son var mindre trevligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in